-24)

O

operator5wp

Guest
Hej, Jeg har dette problem på forbindelse til 80C51 ram, det er en beregning, der kan tilsluttes op til en hurtig hukommelse (70, 80, 100, 120 ns).Bare testning på 24MHz kvarts gav 512k hukommelse og 70ns adgang er et problem, fordi CPU'en ikke vil starte op, når der skiftes til en mindre kvarts eller noget.Måske fejlen hukommelse, fordi det var den adskillelse.Hvordan man beregner den hukommelse, og at vælge, om processoren vil være resultatet af en sådan 70ns hukommelse?

Se datablad CPU og hukommelse.

I en klassisk 8.051 fuldt spørgsmålet om bussen og læse data bus er 8 cyklusser af oscillator.Flere cykler er på pladen - det er, random access memory 70ns helt nok.

Se dokumentet 80C51 familien hardware guide, s. 23 og 24

Med venlig hilsen,
Dr.Vee

Procesorek er N80c51FA, og hukommelsen er KM68512-LG-7, PDF, og som jeg har, men jeg ved ikke, hvad og hvordan.Hvad er de parametre beregnet til at passe til RAM / ROM ...
Efter et par forsøg, er rammen godt, men programmet stadig starter nogle gange og andre gange ikke, jeg har brug for at nulstille processoren flere gange, indtil den klikker ...?

Kontrollere, om du processor, der kan arbejde med en 24MHz krystal.Trådte stillingen ufuldstændig beskrivelse (ifølge mig det skal se ud 80C51FA -24)
I øvrigt kan du altid tilføje en ekstern generator, der giver et stabilt ur (fx sølv, fire-nogowe box "fra den gamle på pc'en)
Jeg forstår, at denne hukommelse er placeret på printet og ikke "hænger på wire?

Hukommelse er SMD og på pladen som en adapter til vugge ...og processoren var på 12MHz (80c51FA uden yderligere numerków).Jeg gav mindre kvarts, og det er ...RESET CPU stadig tage et kig fordi jeg har mistanke om noget ved problemet ...Hvordan er de damer vide ...

Hej, stadig ikke fungerer.Arbejdet med den gamle hukommelse ...
Jeg vil tilføje, at hukommelsen fungerer som en (data / kode) emulator for AT89C2051, projekt-baserede EP.Det er bare, at mit projekt er konverteret til en smule - før jeg tilføjet to af hukommelse (2x64k) til adressen 0000-1fff og andet i 8000-9fff.Systemet fungerede, indtil det ønskede at konvertere en emulatorek de 512k hukommelse, og efter at uploade den COM-port til RAM-kode, 80C51 ikke starte.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back