8.051

8.051 er en ældre microcontroller.Men nu er der mange produkter indeholder det effektivt
Så lærer om 8.051 ..og master det ..så gå til ATMEL AVR, AVR er højere ydeevne og kan i embeded område,

du kan studere begynde med 8.051 mikrocontroller,

Det har samme betydning med PIC.NVD skrev:

Jeg ønsker at lære om microcontrollere.
Jeg vil gerne spørge, om jeg skal lære om 8.051 eller PIC microcontroller.
8.051 er en gammel MC.
Vil min indsats for at lære 8.051 retfærdiggøres?
Har de samme betydning i dag?
Eller skal jeg holde mig til PIC-microcontrollere?

Jeg tror begge r godt. men efter min mening 8.051 er bedre coz det er en standard, og mange fabrikanter fremstiller it.Anyways u kan prøve begge og vælg med jakkesæt u.

Hvad med PSOC?Brug denne enhed, kan vi reducere en masse eksterne komponenter

hej
u kan gå med 8.051.som 8.051 er gammel mikrocontroller hele familien af Atmel microcontroller er forenelig med 8.051.

Selv 8.051 microcontroller har masser af programmer som tidtager kontrol seriel transmission og input og output port adderssing og bygget rom, kan det ikke overens med den ekstreme krav med hensyn PIC.IT er baseret på HÅVARD arkitektur med ADC i det.
Det har en puls moduleret output. Jeg tror for god kørselskapacitet PIC er preferrable.

Prøv at bruge den simple PIC mc første som PIC16F84.Thats første mc, som jeg brugte og dets lidt en nybegynder's MC på grund af sit enkle design, og programmering kredsløb, og theres en masse prøve projekter på internettet, at du starter med.

Jeg synes 8.051 er bedst selv nu dage
du kan bruge pinnacle52 prof..software.
Du kan hente den (søg på google).
demo version er frit (grænsen til 2 k med hex-fil)
dette er fantastisk software med assambler og simulator
prøv det

Som jeg har arbejdet med microcontrollere Jeg tror, at lære en enkel mikrokontroller godt i starten ville mere værd end at lære mediumly et højt niveau mikrocontroller
Isuggest dig til at lære 8.051 og via dette du har disse fordele:

1-Du kunne lære forsamlings-og C-compiler, og da der er mange lighedspunkter mellem C-compiler til alle microcontroller det er værd at lære C-compiler af 8.051

2 - du kan bygge en hardware-og møde med hardware-problem i praksis

3 - du kan bygge en simpel PCB og lærer nødt til at gøre et reelt projekt ved 8.051.

4 - du lære det grundlæggende princip om microcontroller i 8.051 gerne timere, afbryder, registre, hopper, addind ekstra ROM og RAM til en microcontroller, og størrelsen af instruktioner.

I alle du ikke synke i vanskeligheder af AVR.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back