ADS 2009 i Debian - opstart

V

Vigort

Guest
Hej! Hvem kan står installation ADS i Debian? Selv ADS den blev installeret uden problemer. Men når du kører annoncer producerer en fejl ~ / Program Files/ADS2009U1/bin $ / annoncer Agilent Technologies Advanced Design System / annoncer [8]..:.: Eesofboot.sh: kan ikke åbne [Der er ingen sådan fil eller mappe] Filen eesofboot.sh bin er til stede i et bibliotek. I hvad der kan være et problem? Hjælp mig, tak.

Hej! Kan du pls fortælle mig hvor jeg kan få ADS 2009 fra? : D

Nej Denne fil er til stede også adgang (privilegier), for det er færdig.

Hej Vigort, jeg også netop nu besluttet at give ADS2009 en prøve, hvilket er grunden til jeg lavede en søgning på her om det. Det sker også at være på debian. For det at begynde at jeg havde brug for at gøre 2 ting. Først skal du sørge for HPEESOF_DIR miljøvariablen er sat til installation dir af ads2009. Og 2. tilføje det er bin mappe til din sti. Så i dit tilfælde noget i stil med:
Code:
 ~ $ cd "~ / Program Files/ADS2009U1" ~ / Program Files/ADS2009U1 $ eksport HPEESOF_DIR = $ (PWD) ~ / Program Files/ADS2009U1 $ export PATH = $ {HPEESOF_DIR} / bin: $ {PATH}
Jeg bemærkede også, at du har mellemrum i dit bibliotek navn. Vær opmærksom på, at der på * nix, der til tider giver problemer med programmer og især shell scripts. Og jeg se annoncer i sig selv er en Korn shell script, så bare pas på. Okay, nu er alt hvad jeg behøver, er, at prøvelicens. Anyway, håber det hjælper dig.

[Quote = mrflibble] Hej Vigort, jeg også netop nu besluttet at give ADS2009 en prøve, hvilket er grunden til jeg lavede en søgning på her om det. Det sker også at være på debian. For det at begynde at jeg havde brug for at gøre 2 ting. Først skal du sørge for HPEESOF_DIR miljøvariablen er sat til installation dir af ads2009. Og 2. føje det er bin mappe til din sti. [/Quote] Hej, mrflibble! Tak for oplysningerne, men for mig er et spørgsmål: Hvor mig til at se denne variabel HPEESOF_DIR: i installation eller i den installerede mappe? [Quote = mrflibble] Jeg bemærkede også, at du har mellemrum i dit bibliotek navn. Vær opmærksom på, at der på * nix, der til tider giver problemer med programmer og især shell scripts. Og jeg se annoncer i sig selv er en Korn shell script, så bare pas på. [/Quote] Tak, vil jeg overveje om fremtiden. [Quote = mrflibble] Okay, nu er alt hvad jeg behøver, er, at prøvelicens. [/Quote] Hvis det virkelig er nødvendigt for dig, at jeg tror, ​​at dette spørgsmål kan løses ;-) PS Du installerer "Complete" eller "Custom" (med FlexNet filer) versioner ADS?

Jeg er altid interesseret i at høre om mulige løsninger. Især når dette potentiale løsning virker i linux. ;) For at besvare dit spørgsmål, har jeg en brugerdefineret installation, komplet med de FlexNet filer. [Size = 2] [color = # 999999] Lagt efter 8 minutter: [/color] [/size] For at være mere præcis, jeg sætter det i en shell script kaldet ads2009.sh sådan her:
Code:
 # / bin! / sh # # Agilent ADS 2009 Update 1 # export HPEESOF_DIR = / opt/ads2009u1 export PATH = $ {HPEESOF_DIR} / bin: $ {PATH} annoncer $ @
Så kan jeg bare ringe ads2009.sh fra kommandolinjen, og Det vil endda gå noget behov argument. Håber det hjælper!

Jeg bruger længere script: 1. Jeg forlænge in.bashrc:
Code:
 HPEESOF_DIR = / home/Programs/ADS2009U1 PATH =:. $ HPEESOF_DIR/bin/linux_x86_64: $ HPEESOF_DIR / bin: $ PATH LD_LIBRARY_PATH = $ HPEESOF_DIR/adsptolemy/lib.linux_x86: $ LD_LIBRARY_PATH LD_LIBRARY_PATH = $ HPEESOF_DIR/lib/linux_x86: $ LD_LIBRARY_PATH LD_LIBRARY_PATH = $ HPEESOF_DIR/adsptolemy/lib.linux_x86_64: $ LD_LIBRARY_PATH LD_LIBRARY_PATH = $ HPEESOF_DIR/lib/linux_x86_64: $ LD_LIBRARY_PATH SIMARCH = linux_x86_64 eksport HPEESOF_DIR
(Det anbefales Agilent for 64-bit Linux, men dermed linker lidt øges) 2. Og et simpelt script til start-ADS:
Code:
 # / bin / sh # # Startup script til ADS2006A cd / home/igor/Programs/ADS2009U1/bin annoncer
, og at dovenskab hver gang til at komme i hus bibliotek ADS . Jeg vil prøve din variant, kan starte, vil hurtigere.

[Quote = Vigort] Jeg bruger længere script: 1. Jeg forlænge in.bashrc:
Code:
 HPEESOF_DIR = / home/Programs/ADS2009U1 PATH =:. $ HPEESOF_DIR/bin/linux_x86_64: $ HPEESOF_DIR / bin: $ PATH LD_LIBRARY_PATH = $ HPEESOF_DIR/adsptolemy/lib.linux_x86: $ LD_LIBRARY_PATH LD_LIBRARY_PATH = $ HPEESOF_DIR/lib/linux_x86: $ LD_LIBRARY_PATH LD_LIBRARY_PATH = $ HPEESOF_DIR/adsptolemy/lib.linux_x86_64: $ LD_LIBRARY_PATH LD_LIBRARY_PATH = $ HPEESOF_DIR/lib/linux_x86_64: $ LD_LIBRARY_PATH SIMARCH = linux_x86_64 eksport HPEESOF_DIR
[/quote] Ja, du kan gør det også. Personligt foretrækker jeg at sætte den slags i et shell script. Hvis der kun fordi ganske ofte jeg har mere end én version af et stykke software på min maskine. Hvis du lægger alle de env variable i din. Bashrc da der typisk er for 1 specifik installation. Og med hensyn til LD_LIBRARY_PATH, bemærkede jeg eesofboot.sh osv allerede tager sig af at baseret på den HPEESOF_DIR variabel. Men begge veje, jeg formoder, det meste kommer ned til personlige præferencer. :)

Jamen det er det første min erfaring med installation annoncer på linux. LD_LIBRARY_PATH Jeg har registreret, som for mig er produceret en fejl libXm.so.3 (krævet 32 ​​bit).

[Quote = Vigort] LD_LIBRARY_PATH Jeg har registreret mig, som for mig er produceret en fejl libXm.so.3 (krævet 32 ​​bit). [/Quote] libXm.so.3 leveres af libmotif3 Debian-pakke ...

Jeg kender. Derfor også var det nødvendigt at registrere LD siden libmotif3 for mig for 64, og han forlangte 32 flagermus. Først prøvede jeg at løse ved hjælp af tegn linket i directory/usr/lib32 men da har kigget bibliotek, som har set: ELF 64-bit LSB delt objekt, har forstået, at en sådan naturligvis ikke vil hjælpe

Jeg har installeret ADS 2011,01 linux på Fedora i / usr/local/ADS2011_01 jeg starter lmgrd sådan her så får jeg denne Min. Bashrc ligner denne får jeg den fejl msg Please hjælp mig med konfigurationen i bashrc

Lignende, at du ikke finder en fil (symlink) libz.so.1. Prøv at installere en pakke zlib1-1.2.3-*. Rpm

Jeg har installeret det nu fast med libXm.so.3 Kan ikke debugge det! Hvad er pakken navn for fedorax86_64?

Første jeg gjorde denne $ yum whatprovides "* libXm.so. *" Og installeret alle de pakker med yum openmotif-2.3.3-1.fc14.i686 & lesstif-0.95.2-2.fc15.i686 derefter løb annoncer, som Jeg fik samme fejl hpeesofde: fejl under indlæsning af delte biblioteker: libXm.so.3: kan ikke åbne delt objekt fil: Ingen sådan fil eller mappe Brug Fedora 16 x86_64

For dig er det nødvendigt libitum for x86x64:. Openmotif-2.3.3-* o I Debian gjorde jeg så: Installer libmotif3 (64bit pakke libXm.so.3), end download libmotif3 for i686 unpackked fra libmotif3 i en mappe / usr / lib32 libXm.so.3 og libXm.so.3.0. *

Jeg har installeret både i686 og x86_64 version, er forespørgsel for de pakker sit viser de pakker! Når jeg kører annoncer i også få denne fejl / usr / local / ADS ** / bin / annoncer [8]:. [13]:. [70]:. [7]:. [28]: lsb_release: ikke fundet [ Ingen sådan fil eller mappe] & / usr / local / ADS ** / bin / annoncer [8]:. [13]:. [70]:. [7]:. linje 29: lsb_release: ikke findes med 64bit data vise og simulering Indstillinger og derefter libXm.so.3 fejl

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back