Analog PID-regulering til DC motor position

J

jivega

Guest
Hi. Jeg har brug for et design eksempel for Analog PID-styring for DC motorposition thnks

lm12 er 80 W op-amp. det er egnet til analoge motion controllere. Der er et diagram af analoge PID-regulator "moderne kontrolsystemer." Du kan designe pid contoller med kun 3 op-amps. For servostyringsapplikationer du har brug for frekvens til spænding konverter. Du skal konvertere omdrejningstæller signaler til lineær signal.

Hej den sti, du gav findes ikke! Har du et andet link? hilsen, / StoppTidigare

Jeg fik filen fra en ven og jeg fandt det store og nyttigt, så jeg uploadede den til e-bøger sektion af webstedet. Nu er det seams som dette afsnit er væk: ((var en stor ressource) Jeg har også bemærket, at det samme dokument var ud på internettet med et andet filnavn, men jeg kan ikke finde tilbage til det sted derefter linket var et svar på mit indlæg i e-bog sektionen og google giver intet ... Så hvis nogen finder den et andet sted, anbringender give linket igen, indtil da filen er attache til denne post. Filen er en 12p labnoat om en analog PID regulator for en DC-motor. Det forklarer P, I og D en del af det og har en chematics. angår Me

Hej se yhis site: hxxp :/ / www.anadigm.com An @ paradigme bringer platform-baseret design til den analoge verden med prækvalificerede software-og hardware-komponenter, der tillader komplekse analoge kredsløb, der skal gennemføres i en analog svarende til FPGA. Du kan bruge Thier chips og opbygge en PID-regulator (analog) de har appnote om dette emne. Regards

Hej Hvordan kan jeg designe cercuit hjælp ICs som virkelig PID controller?

Forsøgte at "se www.people.fas.harvard.edu/ ~ thayes/phys123/lb11PID_oct02.pdf", men den siger: Forbidden Du har ikke tilladelse til at få adgang / ~ thayes/phys123/lb11PID_oct02.pdf på denne server. Så måske vil du vise det til os. Regards

du kan bruge Atmel AVR, vil det hjælpe dig på den måde, men jeg dont have flere deatils om problemet ked

Assalamo Allykum! Hvis du ønsker at styre placeringen af ​​DC motor så skal du vide nogle parametre for DC Motor. 1) Åbn sløjfeforstærkning 2) Tidskonstant ELLER Setteling Time (tau) Den moel i en model er repræsenteret ved km _________ 1 + TS Så skal du se dens respose på MATLAB. Så er der de requiremenyts på denne baser du designe din PI regulator. Jeg tror, ​​at PI regulator er nok til stillingen hede kontrol. "The Dish positionering Ssytem Brug Geared Dc Motor" var min sidste praktisk i Control Engineering-II. Du designer dit PI controller til dine krav. Ønsker dig en god og lykke Hold huske mig i jeres bønner.

Jeg fik problemet med pid controller behage hjælp mig til at designe den analoge pid controller til position kontrol

Gør det analoge PID-kredsen, er ikke difficult.It er bare et stykke cake.You kan gøre det generelle PID kredsløb, i hvilket Kp, Ki og Kd gevinster kan indstilles ved potentiometer.What mere vigtigt er, hvor dit system får stable.How vil du finde de gevinster for proprotional, integral og afledt controller? Hvad mere vigtigt er, som hvordan vil PID-kredsen får feedback signal.Will du bruge nogle sensor? Kalibrering af føler er også vigtig PID-kredsen, især med reference signal for PID-regulator.

Hey, jeg har brug for hjælp i bestemme de fysiske parametre såsom dæmpningsforhold (b), øjeblik inerti rotor (J), elektromotorisk kraft konstant (Km), elektrisk modstand (R) og elektrisk induktans (L) med et virkeligt motor. denne parameter er, hvad der er nævnt i ee562bkkosh.rar.

Rougly tale om dette one.You nødt til at have to potentiometre for this.One drejepotentiometret, som vil blive knytte til din motor.The anden potentiometer er den ene, som du styre det vinkel. Hvordan dette vil arbejde Du kan ændre modstand potentiometer (kontrol vinkel), for eksempel du indstiller den til 100Ohms, så motoren vil også bevæge sig for at indstille 100Ohms af drejepotentiometret. Så modstand af to potentiometer vil altid forsøge at være den samme. 100Ohms ----- 100Ohms 68Ohms ------ 68Ohms Modstanden faktisk afspejler vinklen i position control.I antager du taler om vinkelposition kontrol af DC motor. Så hvad vil dit PI regulator ville do.Your PI regulator ville forsøge at holde de to modstand er lig med hver other.It holder på at flytte motoren til højre i accroding med dit potentiometer kontrol vinkel. Hvis du har brug for mere hjælp på det.Jeg kan hjælpe dig med at træffe et kredsløb af DC motor position controller fra bunden.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back