Analog PID-regulering til DC motor position

Parametrene gives ofte i motor datablad eller de kan ekstrapoleres fra ydeevne grafer over generelle formål motorer. fx som givet ved http://www.johnsonmotor.com Rotor inerti er ikke altid givet, men her den samlede inerti inklusive lasten skal indsættes i beregningen. Det kan beregnes ud fra konstruktionsdata eller målt fra et spin-up eksperiment. En mekanisk dæmpning kan negligeres i de fleste tilfælde, tror jeg, men kan anslås fra spin-ned tid med åbent kredsløb motor.

Hej FVM, jeg bruger S9D150-24CH fra SPG motor. Databladet af motoren er som følgende websted: http://www.spg.co.kr/en/product/product_standarddc_st_6.asp så kan jeg vide, hvordan kan jeg få de parametre, som jeg har brug for fra databladet? Jeg har brug for at vide tilbage emf konstant af motoren så godt. Så hvordan får det eksperimentelt? Eller der er en anden måde at få det fra databladet? på den anden side, hvordan skal jeg kommer til at estimere de mekaniske dæmpning fra spin-ned tid med åbent kredsløb motor? (Jeg havde få ON / OFF ved at indsprøjte trininput at få stepresponsen af ​​motoren) Tak ...

Du kan anslå R, K og b fra motorens data ved hjælp af en række forenklinger. Antag, at motorerne tomgangsstrømmen vil være reelt 2 A og skyldes friktionstab proportionalt med omdrejningshastigheden, som er identiske med mekaniske dæmpning af systemet. Så får du en ægte ubelastet hastighed på 3117 rpm eller 326 rad / s og en Ke på 0,074 Vs / rad = Kt 0,074 Nm / A (Kt estimering fra TN egenskaber ville være lidt højere på omkring 0,09). Friktionstab ved 3000 omdrejninger er 2 • 0,074 = 0,15 Nm eller 0.15/314 = 0.47e-3 NMS dæmpningskonstant. R estimeret ud fra de givne operationelle punkter er 0,47 ohm. Du kan bruge en elektrisk måling i stedet. Motor L kunne estimeres ud fra aktuel stigetid af blokeret motor eller med en impedans meter. Inerti kunne estimeres ud fra dynamisk måling, f.eks omdrejningstal eller strøm respons på spænding trin, når motor L er allerede kendt eller rotationshastighed respons på nuværende trin uden motor L. Også resonansfrekvens med en torsionsfjeder ville tillade en nøjagtig måling.

Hi FVM,
Antag, at motorerne tomgangsstrømmen ville faktisk 2 A og skyldes friktionstab proportionalt med omdrejningshastigheden, som er identiske med mekaniske dæmpning af systemet. Så får du en ægte ubelastet hastighed på 3117 rpm eller 326 rad / s og en Ke på 0,074 Vs / rad = Kt 0,074 Nm / A (Kt estimering fra TN egenskaber ville være lidt højere på omkring 0,09).
1. Hvordan kan jeg få den sande ubelastede hastighed på 3117rpm? Som hvad jeg får fra databladet er 3000rpm. 2. Hvad mente du med Ke = Kt 0,074 Nm / A? Er det betyder, at Ke = Kt = 0,074 Nm / A? 3. For friktionstab på 3000rpm, nævnte u at 0.15/314 = 0.47e-3 NMS dæmpningskonstant. Må jeg vide, hvor 314 kommer fra? 4. U nævnte, at R estimeret ud fra de givne operationelle punkter er 0,47 ohm. Kan du forklare mere om dette? Håber du kan hjælpe mig ... Tak meget meget ...

1. Jeg har simpelthen bygget en "ægte ubelastet hastighed" i "speed kontra belastningsstrøm" diagram ved at ekstrapolere op til I = 0. Dette er motiveret af min antagelse om naturen af ​​tab henholdsvis tomgang strøm. 2. Ja, Ke = Kt = 0,074 Nm / A 3. 314 er 3000 rpm udtrykt som rad / s 4. Modstanden beregnes ud fra Ke og og hastighed drop versus belastningsstrøm.

Hej FVM, Virkelig tak meget meget ... Og jeg fandt en hjemmeside, som forklarer om dette. http://inst.eecs.berkeley.edu/ ~ ee128/fa04/labs/lab7-motor.pdf : D [size = 2] [color = # 999999] Lagt efter 1 time 7 minutter : [/color] [/size] Hvad jeg fandt fra eksperimentelt værdi af Kt er 0,076 Nm / A, og det er bare lidt højere end beregning fra databladet, dvs 0.066Nm / A. Hvordan hvis motoren er med et GEARHEAD, vil værdien af ​​parametre (Kt, Ke) forandring?

Jeg tror korrespondancen af ​​parameter fra forskellige beregningsmetoder er præcis nok, til at tillade fx design af en controller. Med et gear, har de størrelser observeret ved den reducerede aksel, der skal skaleres med reduktionsforholdet, enten delt (hastighed) eller ganget (moment). Ke = Kt relateret til reducerede skaft også skaleres. Men jeg tror, ​​det er nyttigt eller fælles, at gøre dette. Man ville beregne størrelser for motorakslen og skalere de afledte værdier. Et andet punkt er, at et gear øger de mekaniske dæmpning.

Hej FVM, jeg forstår, at med et gear, vil hastigheden reducere mens momentet vil stige. Må jeg ved hvad er forholdet mellem et udvekslingsforhold, N med drejningsmoment og hastighed? I mit tilfælde, fandt jeg, at speed_gear = hastighed / N, men torque_gear! = Moment * N.
Ke = Kt relateret til den reducerede aksel ville også blive skaleret.
kan jeg vide, hvordan man skaleres det? Er det bare multiplicere eller dividere det med N? Hvordan hvis jeg fandt overdragelsen funktion af motorens uden gear, er Kt / (tau * s +1) og ønsker at konvertere den til overføringsfunktionen for motor med gear fra N? Tak på forhånd ...

For en ideel gear, ville Ke og Kt ganges med N. Hvis du observerer et drejningsmoment under den teoretiske værdi, kan det være på grund af gear virkningsgrad på mindre end 1, ville jeg forvente 60 til 90% afhængig af udvekslingsforhold.

Jeg beregnet, gear virkningsgrad er 73%, så for denne ikke-ideelle gear, vil Ke og Kt blive gange med N * 0,73 ret?

Med MCU for Automotive ligesom MPC5554 er DC-motor kontrollerende specificeret af eTPU (Enhanced Time Processing Unit), Freescale udviklet biblioteket for det. Du skal bare bruge API'er til at bygge din ansøgning. Det er meget praktisk.

Hej! Jeg har en PID-regulator lavet af operationsforstærkeren, og jeg vil gerne spørge, hvordan får jeg valgte modstand og kondensator værdier? Hvordan de påvirker processen? Tak

kan du tjekke t [URL = "http://ourlibro.blogspot.com/2011/05/pid-proportional-diferential-integral.html"] hans blog [/URL] Im fandt det har PID kredsløb (ved hjælp af ISIS) til drevets DC motor, og det kunne simulerede [color = "Silver"] [size = 1] ---------- Indlæg tilføjes 07:49 ---------- Forrige post var på 07 : 47 ---------- [/size] [/color] kan du tjekke blog [/color] [/B] [/I] [/U] [/URL] Im fandt det har PID kredsløb (ved hjælp af ISIS) for at køre dc motor og det kunne simuleret

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back