atmega LCD2 * 16 perler på displayet

N

nobisz

Guest
Hej,

Jeg har følgende problem med Atmega 16 og en standard skærm 2 * 16 zanków. Programmet er skrevet i Bascom, det virker nogen gange uden klager, og nogle gange på skærmen begynder at flyde tilfældige tegn, det forekommer mig, at dette sker alt for ofte så, når jeg sender data til skærm, kan jeg tilføje, at det bruger en tilstand af fire bits af data og kommunikation uden bekræftelse. Jeg går ud fra kommando af LCD-skærme alene hvordan man kommunikerer med displayet. Processoren er stadig fungerer korrekt som det fremgår af reaktionen fra ind-og udgange.
Hvordan til at fortælle compileren til at CPU-frekvens, fordi det forekommer mig, at compileren sætter de gange, hvis han havde arbejdet på fuld tid for 1MHz, og efter at have ændret hyppigheden af hele begynder at sprede.
 
Velkommen

Jeg vil vædde på forbindelsen mellem processoren og display.
 
<table width="90%" cellspacing="1" cellpadding="3" border="0" align="center"><tr><td> <b>nobisz skrev:</b> </td></tr><tr><td class="quote"> Hvordan til at fortælle compileren til at CPU-frekvens, fordi det forekommer mig, at compileren sætter de gange, hvis han havde arbejdet på fuld tid for 1MHz, og efter at have ændret hyppigheden af hele begynder at sprede. </td></tr></table>
<table width="90%" cellspacing="1" cellpadding="3" border="0" align="center"><tr><td> <b>Kode:</b> </td></tr><tr><td class="code"> $ Crystal = og her den tilsvarende værdi i Hz </td></tr></table>
 
Tak for tip om frekvensen.
annonce flapo forbindelser snarere ikke, fordi jeg har det samme problem i to forskellige projekter
 
<table width="90%" cellspacing="1" cellpadding="3" border="0" align="center"><tr><td> <b>Citat:</b> </td></tr><tr><td class="quote"> Jeg vil vædde på forbindelsen mellem processoren og display. </td></tr></table>

Nøjagtigt. Kontroller konfigurationen af lcdpin og havne.
 
Kontroller magt. Sommetider skærmen er så, når der er vibrationer i strømmen. A og displayet understøtter ikke polske tegn
 
Hej.
Ordningen ikke. Normalt er problemet ved magten - dårlig filtrering.

Jeg mødtes med dette problem med opladeren, hvor strømninger nå 100A. Aktionsområde og forvrængning, og havde det samme.

Løsningen for hurtig tid til at konfigurere skærmen i netop afsluttede den. Hjælper til 100%, men det er ikke løsningen kommer til slutningen af arbejde:)

Med venlig hilsen
 
Snarere, vinen er ikke på den side af adapteren atmega kontrollerer fire relæer og instrument er tilsluttet deperacji 300W PC strømforsyning, så napięceie magt er absolut i orden, wydyaje for mig, at problemet opstår, når alt for ofte at sende data til skærmen, er det muligt?

Polsk tegn ikke bruge

Gør relæer kan forstyrre (lysdioder er polariseret og dæmningen er kontrolleret af en 1k modstand og transistor bd139
 
"Vil relæer kan forstyrre ..."
Relæer skal blande sig.
Problemet er hvor meget.
Hvad er løsningen nouki skrev.
For nogen tid siden var der denne lange diskussion om elektrode.
Det blev nævnt i et dårligt filter osv. og intet hjalp.
Jeg selv setup en ny LCD-skærm fra tid til anden ikke altid hjælper.
Kun afbryder strømmen fra LCD på et tidspunkt hjalp.
Nogle af deltagerne tema for "fredens skyld" fra klager fra kunderne valgte at erstatte LCD på LED.
Jeg formoder, at chaufførerne på LCD-skærme ikke er designet til at arbejde i industrien høj forvrængning, EM felter, osv.
Så jeg anbefaler, at den løsning nouki-selv, idet han skrev "det er ikke enden løsningen" - men ikke fordi det er nieelegackie-men fordi det er stadig til tider lidt brutal.
Kig til det emne.
Hvordan finder jeg det jeg vil.
 
Når jeg bygget en driver til rugemaskinen, og æg på ATtiny2313 lcd 2x16. ATtiny styre relæ załączającym kaminen. Meget ofte når du tager relæet jeg hængt op på skærmen ved at vise tilfældige tegn. Ofte også hængte sig mikroprocessor. Efter udskiftning af relæet og MOSFET optocoupler var alt om jeg formoder, at du kan være i kraft.
 
kan du give et eksempel på optokobler og MOSFET sammen med forbindelsen
 
Her kan du gå
<a href="http://www.tme.pl/" target="_blank" rel="nofollow">www.tme.pl</a> type ": solid state relæer"

Eller foreslår ex: MOC3041

Om <a href="topic223281.html" target="_blank">topic223281.html</a> siger alt:)

</a> <a href="http://www.elecfree.com/electronic/wp-content/uploads/2007/12/solid-state-relay-by-moc3041-bta41600.png" target="_blank" rel="nofollow"> http://www.elecfree.com/electronic/wp-content/uploads/2007/12/solid-state-relay-by-moc3041-bta41600.png</a>

Hilsen.
 

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back
Top