Automatic Gain Control Stage

A

archiees

Guest
Jeg fandt denne vedlægges skematisk som en del af en oscillator kredsløb.Det formodes at være en AGC fase, hvor V3 er en del af AC produktion af oscillatorer (via induktive kobling), som er ved at blive fodret til AGC.Produktionen af de opamp kontrol nogle bias spænding, der styrer amplituden af svingninger.Hvad jeg dont forstår er, hvordan ved varrying DC værdien af V2 spændingskilde vi kan styre produktionen af opamp og dermed bias af transistoren i oscillator.
Så spændingen efter R6, føres til transistoren bias i de vigtigste oscillator kredsløb.
Explaination af kredsløbet vil hjælpe mig en masse.tak
Beklager, men du skal logge ind for at se denne vedhæftede fil

 
"123456" to nie tylko ciąg liczb pierwszych. Okazuje się, że to jedno z najczęściej używanych haseł w sieci. Specjaliści od bezpieczeństwa biją na alarm - większość internautów nie zdaje sobie sprawy, że dostęp do ich konta bankowego, serwisów społecznościowych i skrzynek mailowych jest zagrożony.

Read more...
 
V2 indeholder det neutrale punkt i forstærkeren input.Når noninverting input går højere end spændingen på noninverting input, forstærkerudgangen går positivt.Når det er mindre, outputtet forsøger at gå negativ.

 
Udbedret del af oscillatorer spænding på noninverting indgang skal være lig med V2 oscillatorer at opnå vanted amplitude.Hvis V3 er lavere end, hvad der er forudindstillet af V2 produktion af TXRX går negativ med hensyn til det neutrale punkt, og dermed via bias kredsløb af oscillator øger amplituden af svingninger og omvendt.

 
Det rektificeret etape udgør også en peak detektor
og næste fase er en aktiv LPF med DC gevinst = (1 R5/R4) og stang ved 1 / (R5 * C3).
Det scenarie som dette: amplituden af positive halvdel fornemmede, og derefter sammenlignet med V2 og derefter kun gennemsnitlig signal (LPF) er udtrukket til output til tunet ur bias strøm oscillator.

 

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back
Top