Båndbredde og gevinst på mikrostrip antenne

M

mwband

Guest
Hej Alle, har Microstrip antenne allerede godt kendt for at have en meget smal båndbredde og også lav forstærkning. Vi har allerede kendt, at dette fænomen skyldes den Q-faktor af antennen. Men mange af nyligt publicerede artikler viser, at vi kunne opnå større båndbredde og høj forstærkning samtidig. Hvordan kunne vi forklare dette fænomen? hilsen,
 
Gevinst på maicrostrip antennen er forøgelse af den vifte af antennen. dette er den eneste måde at forøge forstærkningen af ​​antennen. Hvis du ønsker at øge BW af antennen så skal du skære nogle slot i jorden af ​​gøre slot på kanten af ​​microstrip antenne, så det vil udstråle ved frekvensen nær resonansfrekvens så i sidste ende frekvens stigning.
 
Hej Vkalariya, Tak for svaret. Du har ret. Vi kan øge gevinsten ved at gøre et array og øge båndbredden ved skære nogle slot på jorden. Jeg tror den metode til at øge forstærkningen af ​​MSA ikke kun gøre det som en matrix, men vi kan også gøre en stablet for at opnå high-gain og wideband MSA. Hvad jeg ønsker at stille, er årsagen til dette fænomen i sammenhæng med Q-faktor. Som vi ved, at høj-Q er årsagen til en high-gain antenne og det lave-Q er en bredbåndet antenne. Hvordan kunne det ske i design af high-gain og bredbånds MSA? Tak. hilsen,
 
Nå mwband Jeg vil fortælle den ligning, der relaterer Q og BW med VSWR BW = (VSWR - 1) / (Q * (VSWR) ^ 0,5) denne ligning fortæller, at hvis du ønsker at øge BW så skal du gå på kompromis med VSWR (S11) og Q-faktoren for antennen.
 
Nå mwband Jeg vil fortælle den ligning, der relaterer Q og BW med VSWR BW = (VSWR - 1) / (Q * (VSWR) ^ 0,5) denne ligning fortæller, at hvis du ønsker at øge BW så skal du gå på kompromis med VSWR (S11) og Q-faktoren for antennen.
 
Hej vkalariya, Yup, jeg ved, at ligning. Jeg vil omskrive min sidste udstationering: Hvad vil jeg gerne spørge, er det på grund af dette fænomen i sammenhæng med Q-faktor. Som vi ved, at høj-Q er årsagen til en high-gain antenne og det lave-Q er en bredbåndet antenne. Hvordan kunne det ske i udformningen af ​​ high-gain og wideband MSA? hilsen,
 

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back
Top