BB0703 , PICKit2 med Buck / løft kredsløb & op til 256 Kb EEPROM

Nogle spørgsmål for 18F97J60 dele på V2.60:
Citat:

Jeg tror, et problem med 18F97J60 støtte blev indført i den nye 2,60 udgave - nemlig ændringer at reducere J-serien programmering gange forårsaget et problem med denne enhed.
Da ændringerne var til enhedsfilen, giver det mening den ældre enhedsfilen værker.
Dette vil blive rettet i den næste enhedsfilen opdatering.

Den nye V2.60 frigivelse synes også påvirke nogle andre dele, såsom: "PIC24FJ256GA110"

Den umiddelbare rettelsen vende tilbage til V2.55, her er download-linket for V2.55:
http://ww1.microchip.com/downloads/en/DeviceDoc/PICkit% 202% 20v2.55.02% 20Setup% 20A.zip

PICkit 3 har været ude i temmelig lang tid, her er nogle tilbagemeldinger fra brugere, der har både PICKIT 2 og 3:

1.programmering tid synspunkt:
PICkit 2 og 3 bruger samme tid.

En test på 24f PIC:

Citat:

"Jeg afprøvede det pickit3 og fandt det ikke hurtigere end pickit2.

fil GOLDemo PIC24 PICtail 1.hex fra grafik bibliotek

Core 2 Duo-maskine

expoler16 bord

24fj128ga010testresultater

icd2 50 sek

pickit 3 20 sek

pickit 2 20 sek

realice 5 sekJeg troede, at pickit3 ville være hurtigere, men det er ikke.
"

Nogle løsning for PIC16F88 brugere når problemer opstod:

Problemer, der blev fundet:
Citat:

Hej,Jeg har for nylig fået en PicKit2.
Jeg arbejdede på pic16f88.
Alt gik fint, indtil jeg programm det med følgende konfig:

- MCLR pin som en oplysningsforpligtelse

- Timer 1 om

- Intern oscillatorhvilket synes at være et problem i denne microcontroller.
Jeg har fundet andre emner takket være Google, hvor de taler om det samme problem.
Men det lader til, at jeg ikke kan slette det ved alle i mit tilfælde.
Jeg forsøgte med Pk2cmd, PicKit 2 ver 2.55, Pickit 2 ver 2.60, MPlab 8.20, ...
Firmware 2.32.

Jeg forsøgte den metode, som siger, at tilslutte en arbejdsgruppe Bil derefter at skifte det, og at slette dårligt.
Det virker ikke.Jeg ved ikke, hvordan vi skal gå videre til at slette det en gang mere, og til at ændre mit program for ikke at have dette problem mere.Er der en måde at slette ved "hånd" PIC 16f88 ved at anvende en simpel spænding på nogle stifter?Tak på forhånd for din hjælp,

Nogle få mere info om redde PIC18F88 osv.

Citat:

ResolutionTakket være Toley til at sende mig et par af problemet PIC16F88 dele.
Dette problem er unik for 18-bens dele, der deler Timer1 oscillator med PGX programmering ben.
Dele medtaget er PIC16F88, 87 og eventuelt 818, 819, 62xA, & 648A.Problemet opstår, når enheden er programmeret således at:

1) Det benytter interne oscillator

-og -

2) Den MCLR pin er slukket, for at bruge den som digital indgang stedet

-og -

3) Programmet kode aktiveret Timer1 Oscillator i T1CON register.
(Jo før denne er aktiveret, efter at nulstille vektoren det mere sandsynligt, at problemet er at forekomme.Dette problem kan forebygges ved at undgå en af de 3 betingelser ovenfor.Det er muligt at få dele af dette spørgsmål.
Sådan gør du ved at følge disse trin i PICkit 2 Programmør software:A) Sæt en del om en breadboard eller andre danse, hvor det er kun forbundet til 5 PICkit 2-programmering signaler.

B) Åbn PICkit 2 Programmør ansøgning v2.40 (eller senere).
Vælg "Enhed Familie> mellemtoneenheder"

C) Angiv PICkit 2 Programmør VDD spænding boks til 3,0 volt

D) Vælg "Enhed Familie> mellemtoneenheder" igen, det skulle nu afsløre den del

E) Hvis den del er ikke påvist i D), reducere VDD ved 0,1 volt, og prøv igen.
Gentag indtil den del er opdaget.

F) Vælg WRITE knappen.
Det skal nu slette den del.Du vil nu være i stand til at programmere & bruge en del normalt på 5,0 volt VDD.

Et par erfaringer om leger med Microchip PICKIT2 "pin header type" stikket på debugging:
Citat:

Bemærk, at støj koblet til PGX strækninger kan forårsage problemer debugging.
Også være sikker på, at debugger har en god forbindelse til kredsløbet.
Intermitterende vss (GND) forbindelser mellem PICkit 2 og kredsløb har forvoldt lignende spørgsmål før.Jeg har også set (og erfarne) mange tilfælde, hvor den PICkit 2 ICSP stik slidt op og ikke gør en god kontakt, eller har intermitterende kontakte, hvis målet / PICkit 2 er flyttet rundt.
Hvis der er nogen beviser for dette kan være tilfældet *, de originale stik, kan erstattes med en bearbejdes socket stik såsom Mill-Max gør.Det ville være værd at tjekke indre pulldowns i PICkit 2 om PGX linjer er gode - med PICkit 2 trækkes fra USB, foranstaltning fra PGD til GND og PGC til GND.
Der skal være ca 4.5K ohm modstand ( / - 0.5K).Det kunne også være værd at forsøge at bruge højre-klik pop-up menupunktet "Kør til markøren" at køre gennem funktionen opkald, og se om det gør nogen forskel.Jeg forstår, hvordan frustrerende det er at forsøge at debug din kode og har debugger selv handler flaky.
Desværre er problemet her, er ikke let at identificere, men det er bestemt ikke normal opførsel.* (ex: problemer forsvinder, når nogle milde vinkelområde pres er anvendt mellem PICkit 2 & målet, så det giver bedre kontakt),

For brugere har problemer med MPLAB V8.20, nu V8.20A fået nogle patches:
Citat:

MPLAB IDE v8.20a er nu frigivet til internettet.
Den omhandler et par v8.20 spørgsmål:periferiudstyr ikke starter efter en bremse (16-bit-enheder)

Påvirker kun MPLAB IDE v8.20

Værktøjer REAL ICE, ICD 3, PICkit 3En firmware problem er blevet konstateret, hvor visse periferienheder må ikke genstarte efter et stop er sket under en debug session.

Dette påvirker 16-bit-enheder (dsPIC33F, PIC24H, og PIC24F).
Også, sporadiske programmering fiaskoer blev forekommende med nogle PIC24FGA/GB enheder.Programmering fiasko, når Software Breakpoints aktiveret

Påvirker kun MPLAB IDE v8.20, 18F udstyr

Værktøjer REAL ICE og ICD 3En programmering problem er fundet, når Software Breakpoints er aktiveret, og enheden er programmeret.
Dette sker på 18F produkter, ikke 18FJ enheder.
Den manglende signatur er Debug administrerende vil mislykkes at programmere.

En historie om nye PIC18F14K50:
Citat:

Ja, jeg kan bekræfte, at jeg fik den, og at min bestyrelser arbejder nu!Her er hele historien som jeg forstår det:Hvis du vil starte, VREGEN er ikke længere en gyldig konfiguration bit for PIC18F14K50 så jeg var nødt til at h (at) gb den PicKit2 at programmere den chip (en bit til at ændre i PK2DeviceFile.dat) ...Oprindeligt VREGEN var en bit (Bit5) i CONFIG2L men Microchip besluttet at have to versioner af chip i stedet.
En hvor VREGEN ville være på hele tiden (PIC18F14K50) og en hvor VREGEN ville være slukket hele tiden (PIC18LF14K50).
Så Bit5 i CONFIG2L er ikke længere en bruger bit, og det er Hardwired (agglomererede) på fabrikken.
Mit problem var, at jeg fik en tidlig version af chippen, hvor CONFIG2L bit5 stadig kunne programmeres, men jeg vidste ikke, at.
Databladet er korrekt for produktion chips men ikke for chips Jeg fik som led i en tidlig frigivelse af Low Pin Count Development Kit.
Jeg har spildt utallige timer på dette ...Side note: I sjældent bidrage til fora, fordi jeg finder dem uproduktive, men denne tråd er et perfekt counter eksempel!
Tak igen til TCM.

Løsning for lejlighedsvis problemer med PIC16F883:
Citat:

Prøv at bruge PICkit 2 Programmør software, og gør det muligt (kontrol) "Værktøjer> Brug VPP første program indrejse", og hvis det ikke virker, deaktivere den og derefter også deaktivere (fjern) "Værktøjer> Brug Hurtig programmering", og prøv at .

PC applikationsprogrammel V2.61 er nu tilgængelig:
Citat:

PICkit 2 Programmør version 2.61 er blevet frigivet og kan hentes på PICkit 2 side.Denne version er en mindre opdatering, der retter et par kritiske fejl i v2.60.Opdateringer omfatter:Bug fixes:

-------------

> PIC18F97J60 programmering fejl i enhedsfilen v1.60 faste> PIC24FJ programmering problemer indført i software v2.60 faste> Konfiguration Editor display problem i nogle asiatiske udgaver af

Windows rettet.Device Support:

---------------

> PIC32MX340F512H er nu understøttes for programmering.Se v2.61 readme fil for mere information.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back