Brug Tanner Tools til Analog IC-design

Min erfaring med Tanner er blandet.

Det har meget gode værktøjer (Jeg kan godt lide T-Spice), men på den anden side, hvis du er nødt til at skifte fra unix til vinduer ofte med dit arbejde, kan du komme i problemer.For mere end én gang jeg havde problemer, når jeg importeret layouts gjort i unix til L-Edit (vias, der ikke blev læst, kortsluttede lag).Ellers har de gode værktøjer.

det er umuligt at have savnet vias eller kortsluttede lag, medmindre du har lavet en fejl under GDS import / eksport.

Jeg kan gætte, at for via problem, du glemte at eksportere VIA lag, eller eksporteres baseret på hierarki, men havde trukket vias på toppen - haha hovsa det er lidt vanskeligt, men ikke softwaren skyld.

sekund - kortsluttede lag?der ikke engang mening.et lag er bare en flok figurer alle mærket med et lag id-nummer, er softwaren ikke ligeglad med, om det er metal, poly, tekst eller passivering ..Mit gæt er, at du har importeret en ukendt lag, og ved et uheld er tildelt den forkerte lag-id til det.

ingen grund til at skyde skylden på de værktøjer - hvad med de gamle gutter, der skæres plast til at gøre deres layout?der gør de skylden, når lag er kortsluttet?Det plasticark producenten?

post GDS, der har savnet vias, vil jeg fortælle dig, hvad der er galt.

For det første, jeg siger ikke, at L-Edit er et dårligt program, jeg blot nævne et problem, at jeg havde.

Også jeg troede, at det var en GDS eksport / import problem, men når jeg importerede GDS i Cadence og Magic, havde jeg ikke nogen problemer.Det er, når jeg mistanke om software-problem.det virkelig sket!

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back