Diskrotationen tæller til Watt timetæller

A

amila133

Guest
Hej der! Kan du give mig en idé om, hvordan at tælle disken rotation af en kilowatt-time meter? Har du brug for et foto sensor og en lille PIC, der kan monteres inde i målerhuset. Jeg har brug for også at have en realtidsur og program til at gemme "tidspunktet for brug" af elektrisk energi. Enhver idé? Tak ...

Et hul på disken og sætte fotosensor tilpasset til den.

Tak ... Jeg vil forsøge. Hvis nogen har andre ideer pls fortælle mig.

[Quote = amila133] Tak ... Jeg vil forsøge. Hvis nogen har andre ideer pls fortælle mig. [/Quote] Hvis det er en elektronisk måler vi kan tælle puls og antallet af puls divideret med målerkonstant u vil få den nøjagtige enhed af forbruget.

Hvis wattmeteret tilhører den el-selskab er der ingen måde at gøre en hul, insert sensorer osv. inde i måleren. Hvis pocation er mørkt, kan du prøve at opdage forskellen i refleksion som disken er ved at vende (her disken er 90% sort og 10% rød), men vær forsigtig omkring dagslys. Mandi

[Quote = penoy_balut] Bor et hul på disken og sætte foto sensor tilpasset til det. [/Quote] Gør det ikke! Jeg tror, ​​at disken er et afgørende element i måle-setup. Hvis du bore et hul i den, vil du sandsynligvis ødelægge nøjagtigheden af ​​målingen. Jeg er ikke ekspert, men det er hvad jeg husker fra undervisningen. Alle andre? Slorn [color = olive] - [url = http://www.dwengo.org] Dwengo [/url] ... bliver du startede med microcontrollere! [/color]

Jeg ønsker at gøre en ændring til et eksisterende system. Det er ikke et elektronisk meter. Disk roterende watt timer meter. Jeg ønsker at fornemme nogen af ​​rotationer?

[Quote = amila133] Jeg ønsker at gøre en ændring til et eksisterende system. Det er ikke et elektronisk meter. Disk roterende watt timer meter. Jeg ønsker at fornemme nogen af ​​rotationer? [/Quote] Så Svar fra "penoy_balut" passer bedst til dine krav. Skål

[Quote = Slorn] [quote = penoy_balut] Bor et hul på disken og sætte foto sensor tilpasset til det. [/Quote] Gør det ikke! Jeg tror, ​​at disken er et afgørende element i måle-setup. Hvis du bore et hul i den, vil du sandsynligvis ødelægge nøjagtigheden af ​​målingen. Jeg er ikke ekspert, men det er hvad jeg husker fra undervisningen. Alle andre? Slorn [/quote] Slorn er helt rigtigt. Du kan bruge en reflektionssensor. Regards Z

male en ringformet ring ved kanten af ​​skiven, med en lille reflekterende mærkat på et sted have en lysstråle, som kan reflektere lys til sensoren, hver gang reflekterende strimmel når denne placering. det skal tjene dit behov

Bemærk, at for at bruge refletive teknik, bør Rotary Disk er en ikke reflekterende en, hvor du kan placere et reflekterende tape eller mærkat. Eller som regel som vi ser Disk vil være alluminium og skinnende, og dermed kan du bruge reflekterende teknik til at opdage uigennemsigtige del ved at indsætte et papir eller et stykke af et isolerende tape. Skål

En enkelt millimeter hul i disken kanten installeres med IR LED emitter og senderen fra en kasseret mus virker for mig. Manipulation af el-målere er ulovligt så køb en sub-meter for at eksperimentere.

[Quote = pranam77] Bemærk at for at bruge refletive teknik, bør Rotary Disk er en ikke reflekterende en, hvor du kan placere et reflekterende tape eller mærkat. Eller som regel som vi ser Disk vil være aluminium og skinnende, og dermed kan du bruge reflekterende teknik til at opdage uigennemsigtige del ved at indsætte et papir eller et stykke af et isolerende tape. Cheers [/quote] det er, hvad der præcist fik mig til at sige bukser en ringformet ring og derefter sætte reflekterende mærkat, vil malingen være sort bore hul gør disk ubalance

Hej der, med henblik på at tælle disk rotationsordninger fortælle mig, hvad er bedst egnede? 1. Reflektionssensor 2. IR LED og sender par, hvis jeg bruger IR par jeg har problemer, fordi hvordan skal jeg montere IR førte i disken og hvordan skal jeg tænde den? Hvis du har pls give mig Antallet af ovenstående sensorer. Tak

u kan få et par IR LED & modtager fra en gammel Ball Mouse gratis. for det andet u behøver ikke at sætte IR LED i Disk. bare gøre et lille snit på disken, således at den infrarøde stråle kan passere gennem det

Hej, Making nedskæringer og huller på disken kan kurset til målefejl. Er jeg korrekt? Så hvis nogen idé pls give mig. Tak

[Quote = amila133] Hej der, med henblik på at tælle disk rotation gange fortælle mig, hvad er bedst egnede? 1. Reflektionssensor 2. IR LED og sender parret [/quote] Det hele afhænger af din dygtighed og viden inden for elektronik og konstruktion af mekanismen til at passe sensorerne. Enhver af ovennævnte vil fungere fint. [Quote = amila133] Hvis jeg bruger IR par jeg har problemer, fordi hvordan skal jeg montere IR førte i disken og hvordan skal jeg tænde den? [/Quote] praktisk taget er der ingen grund til at passe disken med en LED. IR LED og sensorerne er grundlæggende monteret hen over diskusrummet, således at skiven passerer mellem de to. Jeg kunne ikke få, hvad ideer du har .. men igen, mine sidste svar passer bedst her. [Quote = amila133] Hvis du har pls give mig Antallet af ovenstående sensorer [/quote] http://www.united77.com/datasheets/IR% 20led.pdf http.: / / www.united77.com/datasheets/Photo% 20diode.pdf Cheers

Hi, optisk sensor i musen er egnet til dette arbejde? Hvordan skal jeg gennemføre den for at tælle antal rotationer jubel

ja med kuglemus IR sensorer u kan gøre det.
78_1259141939.jpg
andre muligheder er: 1) Hall effekt føler og magnet 2) reflektor på disken med IR bedre at bruge mus sensorer billige ... derefter tælle antallet af impulser via ekstern interrupt glem ikke at klikke på hjalp mig knappen

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back