Diskrotationen tæller til Watt timetæller

Hej, Er der nogen anden måde at tælle det antal rotationer af disken ved hjælp af IR-sensor uden at skære disken. sætter pris på dine værdifulde suggetions. Tak ... [Size = 2] [color = # 999999] Lagt efter 23 minutter: [/color] [/size] Hej, Også jeg vil gerne vide, kan jeg bruge refleksion af infrarøde stråle til denne tælle formål. Hvis det er muligt pls give mig metoden. Tak ...

[Quote = amila133] Også jeg vil gerne vide, kan jeg bruge refleksion af infrarøde stråle til denne tælle formål. Hvis det er muligt pls give mig metoden. Tak ... [/quote] Det er, hvad alle medlemmer var besvare om med alle svarene indtil dato. Du skulle have forstået at fremstille en digital måler nu ...: D: D

Også jeg vil gerne vide, kan jeg bruge refleksion af infrarøde stråle til denne tælle formål. Hvis det er muligt pls give mig den metode,
91_1259248067.gif

Bedre at sætte spejlet (eller i det mindste en reflekterende overflade) på den udvendige kant af skiven. Det har to fordele: 1. Kanten normalt er tilgængelig, er midten af ​​skiven sædvanligvis dækket af tælleranordningen mekanisme og kan være nødvendigt at passere gennem et lille hul i motoren magneter. 2. Disken skal holdes i balance, er det lettere at opnå dette på kanten. Hvis det er nødvendigt, egnede to reflektorer, på modstående sider til at opretholde balance og dele af de pulser med to. Mine meter her har en sort plet på kanten af ​​disken, så det er nemmere at se, om det roterer, hvis din er den samme, skal du bruge en reflekterende opto-switch, og se efter hul i refleksion som den sorte del passerer snarere derefter oprette en ny. Brian.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back