Elektroner og huller

M

magnetra

Guest
I halvleder fysik, er de frie elektroner i conduction band, mens huller i valens band.Når eksterne område (spænding) er anvendt på tværs af et stykke halvleder, den frie elektroner accelereres og glider fremad.Men hvad sker der med de huller, hvordan de bevæger sig om?Som min forståelse huller kan bevæge sig kun med hjælp fra andre valens band elektroner?Please klare mig ud her.
M

den region, du taler om, er n type materiale ....I p type materiale valens bandet elektronerne er meget mindre og huller er mere i antal og i p type materiale flytning af elektroner fra acceptor til acceptor atom bidrager til flytning af hullerne ....

Huller er faktisk ikke bevæger sig, elektroner er ...Men det ser ud huller er på vej ...

Huller i bund og grund plads stod tomme ved elektronmikroskopi som elektroner får energi, det bevæger sig ud af valens bandet til conduction band denne bevægelse af elektroner skaber emty regioner kaldet som huller

Er virkningen af eksterne felt (spænding) på conduction band elektroner og valens band elektroner samme?

virkningen er den samme med hensyn til område, men i form af frie bevægelighed er det anderledes, da varmeledning band elektroner, der ikke er genstand for så meget kollision ....

Strømmen af huller indebærer strømmen af elektroner i valens båndet.Da strømmen af elektroner udgør en elektrisk strøm, strømmen af valenselektroner også resulterer i elektrisk strøm.Men da vi allerede har mobil elektroner i conduction band drivende under påvirkning af eksterne område, i betragtning af strømmen af valenselektroner kunne forvirring.For at lette forståelsen, den elektriske strøm, på grund af strømmen af valenselektroner er forklaret i form af strøm af huller (som betragtes som fysiske enheder med positiv ladning).Er min ovennævnte forståelse korrekte?

ya ....Deres forståelse er korrekt ...Den væsentligste årsag til dette er det store bidrag, som transportør i denne region ....

huske på, at Dirac's hul teori første indeholdt huller som sin egen særskilte grundlæggende partical.en, der ikke forårsage gensidig udslettelse, da det mødte op med sin modpart.mere som gensidig absorption ...

da han indså, at dette skaber negativ energi stater, og han troede, at denne modstrid med sund fornuft, så Dirac vilkaarligt besluttet at omdefinere hul til at betyde mangel af en elektron.

to meget forskellige begreber.jep ..sin i litteraturen, men for det meste glemt.

Mr.Cool

Kære Alle,

Den diskussion har været meget interessant.

Jeg er helt enig med Mr. Cool, at elektroner knap nok gå på nogle få cm (vel at mærke ikke engang meter ...!!!!, Ref: - chap-1 ME Vanvalkenburg, "N / W analyse", PHI) i praksis.Så det, vi r taler er elektroner (eller hul) "løbende" og ikke deres fysiske flytning ..!Ja, det er denne elektron (eller Hole) nuværende, der udbreder med lysets hastighed ..!

Begrebet elektroner (eller huller) i energi-band (s) er at viderebringe kun deres relative energi-niveau og ikke deres fysiske placering inde i ATOM ..!Idéen om eksterne påvirke er at justere disse niveauer i overensstemmelse hermed, huske "frem" og "Reverse" bias?

Magnetisering af afgift partikler (Holes / elektroner) og deres øjeblikkelige bevægelighed på tværs af dirigent (eller halvledere) er en statistisk affære, og derfor ikke forudsigelig præcist.det er derfor, vi kan kun angive RMS værdier.

Håber, at dette er korrekt, Lad mig vide, hvis Nu galt ..!

Sai

huller kan ikke bevæge sig.vi tager strømmen af elektroner som strømmen af huller, men i opposit retning

hej,
betydningen af huller er et sted for elektron, når valget forlade dette sted,
så vi kan påtage retning af huller flow i modsat retning af elektroner, flow, hvis vi lader strømmen af elektroner fra højre mod venstre, så strømmen af hullet vil være fra venstre til højre.
at dette emne klart du læse "Electonic enheder og Circuit Theory" for "Boylestad".

Så nu er jeg konkluderede fra denne diskussion, at ..

I begge tilstand elektron bevæger sig og skaber strøm.

Hvis det er n-type (overskydende elektroner) materiale, som vi kalder det er forårsaget af elektroner.

Hvis det er p-type (elektroner mangel) materiale, som vi kalder det er forårsaget af hullet.

Har jeg ret?

ya din forståelse er rigtigt ....også en vigtig ting er elektron bevægelse er i conduction band og hul bevægelse er i valens band ...

Kan vi kalde den nuværende grund af flytning af "huller i VALENCE band« at være »ledningsforstyrrelser nuværende '???

klassificering af de nuværende i halvledere sker oftest som glider nuværende og udbredelse nuværende ...

fortælle mig, hvad du taler om, når du indbringe den for så ledningsforstyrrelser nuværende ....

plz forklare de vilkår, hvis u har brugt dem!det faktisk creats curisirty: p

I raghuram_msc post han hedder således: "magnetisering beregning partikler (Holes / elektroner) og deres øjeblikkelige bevægelighed på tværs af dirigent (eller halvledere) er en statistisk affære, og derfor ikke forudsigeligt præcist".
Jeg er uenig med denne erklæring.Det er helt forudsigelig, og kontrollerbar, kaldes det "løbende flow".Med hensyn til flytning af huller og elektroner ( for huller,
- For elektroner), fordi de har modsatte afgifter, de begge flytte.

Spectrabei

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back