Et spørgsmål om RAM, Velkommen til at drøfte

S

sunms

Guest
Jeg mødte et spørgsmål under mit proeveoploesningens.
Efter min mening er en RAM vil ændre dens indhold, når du skriver data i it.But konstaterede jeg, at læse indstilling alene vil undertiden ændre indholdet i RAM.Så kan nogen fortælle mig, hvorfor dette sker?Eller er det i forbindelse med støberi 's RAM?

Tak!

 
hi ... Kære fren,

Må jeg spørge, hvordan u finde ud af i løbet læse drift, data do ændre,,,

det shouldn't ændret sig under eller efter behandling operation, eller data modtage vil b galt ...hilsen,
sp

 
Hvis det, du siger, er sandt, ikke elektronisk enhed med RAM bør arbejde pålideligt ..
Husk,
at disse ting er ikke cleaver på alle, og hvis du laver en fejl (software eller hardware) ..Boom!

Tilbage til din sag: flere spørgsmål - timing problem (R / W impuls til korte, lange, ....), to eller flere enheder at få adgang til data / addres bus på samme tid, afkobling af ( ) Vcc / Vdd linje .....og så videre ..

 
Jeg tror, at det ikke behøver at blive drøftet.Hvis værdien er ændret i læse-processen, må det er noget galt.Lige tjekke din RAM model eller din stimulus til RAM.

 
Selvfølgelig
er det de læser operation medfører ændringen RAM indhold!

Når jeg synkronisere adresse signaler tilsluttet chippen ved hjælp af uret, at RAM anvendes.Det
er OK!

Så jeg kan være så sikker på.

 
Dette kan ikke ske med alle RAM, men hvis det sted, som er netop sagt synkronisere dine arbejdsprocesser eller Du er en fejltagelse at skrive noget i RAM.I store mønstre, når vi beskæftiger os med antallet af dedikerede RAMs for forskellige komponenter, Synkronisere alle af dem bliver et problem nogle gange.

 
Hej ...
Hvad du beder om, er at "RAM indhold ændres, når du læser det !!"..
Det er det praktiske problem i SRAM ..Dette kan ske, når støjdirektivet Margen af cellen er ikke store og læse operation er tilstrækkeligt til at gøre turen ....
Hvis du er interesseret i papirerne kan du søge efter statisk nosie margin i SRAM celler i tilfælde din RAM er Statisk (6 transistor RAM)

Jeg håber, dette vil hjælpe ..

 
Hi nitu
Tak for din help.I fundet problemet under proeveoploesningens og det
er presserende for mig at løse det!
Så kan man efter nogle dokument?

 
Jeg tror, du bør gøre det klart, om RAM er DRAM eller SRAM, eller det
er faktisk on-chip cache.Der er stor forskel mellem DRAM og SRAM.

En anden ting er, hvad det
er hastigheden på RAM du bruger.Hvis den høje hastighed, der er en mulighed, at din IO timing har ikke tilstrækkelig margin, som kan forårsage, at nogle
kabelforbundet ting sker.

 
Ja, jeg er enig med Big21359.Først og fremmest skal du vide, hvilken type RAM du er
bruger,
kan du læse databladet omhyggeligt, inden du bruger det på dit system.

Hvis din RAM ikke var brudt, kan det være grænseflade (og / eller tidspunkt), som er forårsaget
problemet.

Skål,

 
Jeg tror, at du først tjekke, hvad RAM du bruger og dets karakteristika.
Hvis din RAM ændringer sine værdier i læse drift, den kan have fejl: enten RAM selv eller det omgivende kredsløb.

Håber du passerer dette problem,

 
læse drift selv ikke kan ændre en normal ram indhold, din ram

mai er blevet beskadiget.
sunms wrote:

Jeg mødte et spørgsmål under mit proeveoploesningens.

Efter min mening er en RAM vil ændre dens indhold, når du skriver data i it.But konstaterede jeg, at læse indstilling alene vil undertiden ændre indholdet i RAM.
Så kan nogen fortælle mig, hvorfor dette sker?
Eller er det i forbindelse med støberi 's RAM?Tak!
 

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back
Top