G
goldsmith
Guest
Hej Mine venner! Jeg vil gerne vide at hvordan er de Laplace ligninger og Bood Diagram af dette filter. (Og forholdet mellem dem.) Er det muligt guide mig please? Med venlig hilsen Goldsmith
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Du kan ikke finde fasemarginen via teori og ligninger eller via simulering? Husk PM definition: Det er afstanden fra fase til den frekvens, hvor det lille signal forstærkning krydser nul dB fra-180deg . Lad os nu anvende ovenstående definition:. 1) Tag størrelsen af din overførsel funktion (stedfortræder s = jω), og gør det lig med 1 (hvilket 0dB) Løs for ω og som et resultat du får frekvens (ω0) i. hvor små signalforstærkning krydser nul dB. 2). Tag faserespons af dit system og erstatte den variable ω med ω0.Let 's navn ω1 resultatet af dine beregninger. 3.) PM = ω1-(-180deg) = ω1 180 grader Med hensyn til simuleringen er det meget nemmere, bare husk definitionen af PM og anvende de ovenstående trin på størrelse og fase respons, vil få efter et lille signal analyse.Jeg kan skrive den overføringsfunktion i s plan så simpelt som. men jeg kan ikke finde den fase margin fra det.
I første omgang, skriver H (s) i "normal form" ved at dividere tæller og nævner ved R5. Derefter kan du følge de regler for konstruktion af Bode diagram: Ca. H (s) i dB ved to rette linjer: en vandret linje for meget lave frekvenser og en anden linje med en hældning på -20dB/dec (frekvens aksen i logaritmisk skala!) ved meget høje frekvenser. Begge linier skærer hinanden i polen frekvens 1/R1C. (Yderligere oplysninger om Bode diagram kan findes andetsteds)Kære LVW Hej Tak for din opmærksomhed og svar. Jeg tror, at H (s) er: (R5) / (R1R5sc + R1) Og jeg synes, det er ikke nul. og det har en stabil pol på venstre side af s plan. Er det rigtigt? hvad skal jeg gøre? skal jeg konvertere det til db gain? er dens formlen 20log (H (s)) for dette eksempel? Med venlig hilsen Goldsmith
Ups, rodet både LVW og jeg op. Du skal dividere med R1, ikke R5. Så din ligning vil være - (R5/R1) / (1 + r * R5 * C1).Kære RobG Kære LVW Hvad er dit gennemsnit ved normal form? hvis i opdele ligning med R5, kan ligningen er: - (1) / ((R1sc) + (R1/R2)). er det dit gennemsnit? og hvordan kan jeg finde, at når størrelsen er lig med 1? Med venlig hilsen Goldsmith