Fase margin i Laplace ligninger

G

goldsmith

Guest
Hej Mine venner! Jeg vil gerne vide at hvordan er de Laplace ligninger og Bood Diagram af dette filter. (Og forholdet mellem dem.) Er det muligt guide mig please? Med venlig hilsen Goldsmith

Det er ganske nemt at gøre det ved dig selv Hvis man antager en ideel opamp (Infinite Gain, Infinite Rin, Zero Rout) og er baseret på uo = A (u + -! U-) og Kirchoff lov omkring opamp du kan udtrække den ønskede overføringsfunktion . Hvis man antager en mere kompleks model for opamp proceduren er den samme, men måske beregninger er mere tidskrævende. Under overførslen funktionen kan du skitsere størrelsen og fase reaktion eller simulere din designet kredsløb og sammenligne resultaterne fra teori.

Kære jimito13 Tak for dit svar. Jeg kan skrive overføringsfunktion i s plan så simpelt som. men jeg kan ikke finde den fase margin fra det. og jeg kan ikke trække Bood diagrammet. er det muligt, at du før mig, tak? Med venlig hilsen Goldsmith

Jeg kan skrive den overføringsfunktion i s plan så simpelt som. men jeg kan ikke finde den fase margin fra det.
Du kan ikke finde fasemarginen via teori og ligninger eller via simulering? Husk PM definition: Det er afstanden fra fase til den frekvens, hvor det lille signal forstærkning krydser nul dB fra-180deg . Lad os nu anvende ovenstående definition:. 1) Tag størrelsen af ​​din overførsel funktion (stedfortræder s = jω), og gør det lig med 1 (hvilket 0dB) Løs for ω og som et resultat du får frekvens (ω0) i. hvor små signalforstærkning krydser nul dB. 2). Tag faserespons af dit system og erstatte den variable ω med ω0.Let 's navn ω1 resultatet af dine beregninger. 3.) PM = ω1-(-180deg) = ω1 180 grader Med hensyn til simuleringen er det meget nemmere, bare husk definitionen af ​​PM og anvende de ovenstående trin på størrelse og fase respons, vil få efter et lille signal analyse.

Kære jimito13 Tak for din værdifulde og nyttige svar. men er det muligt, at du gør det for dette kredsløb. Jeg forvirret virkelig. og jeg tror, ​​at hvis jeg ser sin løsning fra dig som et eksempel, vil jeg forstå det perfekt. Igen tak for din opmærksomhed og vejledning. Med venlig hilsen Goldsmith

En vigtig pointe, der synes at blive savnet er, at fase margin måles med feedback loop brudt. Dvs. det er en åben sløjfe karakteristika. Kredsløbet er vist i lukket sløjfe. Du er nødt til at bryde sløjfen. Enhver god lærebog om kredsløb design og kontrol teori skal have en forklaring. Hvis du ønsker at udlede ligningen du ikke ønsker at bruge uendelig forstærkning - gevinsten er at falde ud som stigende frekvens. En opamp gevinst på w0 / s er en god tilnærmelse. W0 er det punkt, hvor opamp forstærkning krydser nul dB.

Ja, RobG er rigtigt. Alt, hvad der Jimito forsøger at forklare er relateret til sløjfeforstærkningen alene. Betyder: Åben tilbagekoblingssløjfen, injiceres på dette tidspunkt et testsignal og måle spændingen forholdet ved åbningen. Men meget ofte dette skaber problemer: DC drift punkt er ændret eller endda tabt og belastningsforhold forandringer på det knudepunkt. Derfor har nogle særlige metoder der skal anvendes (fx som foreslået af Middlebrook).

Thanks guys, jeg helt glemte at nævne, at alle mine tidligere indlæg var om sløjfeforstærkningen af ​​circuit.Thanks igen for supplerende oplysninger du har givet og undskyld fra den oprindelige plakat for denne udeladelse.

Kære venner! Hej Tak for alle dine svar og opmærksomhed. Men jeg forvirret. Jeg kan finde sted, pol og nul af denne kreds, og jeg kan finde sin H (s). men jeg kan ikke finde sin fase margin og Bood diagram og jeg er virkelig forvirret, og jeg ønsker at forstå det. Guide mig, tak. Tak Goldsmith

Goldsmith, den ønskede Bode diagram (Bode!) Består af en grafisk repræsentation af sløjfeforstærkningen størrelsen (i dB), og sløjfeforstærkningen fase versus frekvens. Følg derefter instruktionerne som beskrevet i Jimito s indlæg # 4.

Kære LVW Hej Tak for din opmærksomhed og svar. Jeg tror, ​​at H (s) er: (R5) / (R1R5sc + R1) Og jeg synes, det er ikke nul. og det har en stabil pol på venstre side af s plan. Er det rigtigt? hvad skal jeg gøre? skal jeg konvertere det til db gain? er dens formlen 20log (H (s)) for dette eksempel? Med venlig hilsen Goldsmith

Kære LVW Hej Tak for din opmærksomhed og svar. Jeg tror, ​​at H (s) er: (R5) / (R1R5sc + R1) Og jeg synes, det er ikke nul. og det har en stabil pol på venstre side af s plan. Er det rigtigt? hvad skal jeg gøre? skal jeg konvertere det til db gain? er dens formlen 20log (H (s)) for dette eksempel? Med venlig hilsen Goldsmith
I første omgang, skriver H (s) i "normal form" ved at dividere tæller og nævner ved R5. Derefter kan du følge de regler for konstruktion af Bode diagram: Ca. H (s) i dB ved to rette linjer: en vandret linje for meget lave frekvenser og en anden linje med en hældning på -20dB/dec (frekvens aksen i logaritmisk skala!) ved meget høje frekvenser. Begge linier skærer hinanden i polen frekvens 1/R1C. (Yderligere oplysninger om Bode diagram kan findes andetsteds)

Jeg ved ikke, om ligningen er korrekt (tegn er forkert for negativ feedback), men IKKE konvertere den til dB. Blot finde hvor størrelse er lig med en. Herefter beregner fasevinkel på dette punkt. [Color = "Silver"] [size = 1] ---------- Indlæg tilføjes 08:56 ---------- Forrige indlæg var på 08:43 ---------- [/size] [/color] ok ... genoptagelse dette, er du tilsyneladende ikke er på udkig efter fase margin - du er bare at finde den lukkede sløjfe respons. Så ignorer hvad jeg lige sagde. Ligningen ser korrekt ud (bortset fra at det skal være negativt) og LVW forklarer korrekt, hvordan man får den omtrentlige Bodeplot.

Kære RobG Hej Tak for din opmærksomhed. du har ret. Jeg glemmer at skrive minus ved siden af ​​ligningen. Tak Goldsmith [color = "Silver"] [size = 1] ---------- Indlæg tilføjes 11:54 ---------- Forrige post var på 11:50 - -------- [/size] [/color] Kære LVW Hvad er dit gennemsnit ved normal form? hvis i opdele ligning med R5, kan ligningen er: - (1) / ((R1sc) + (R1/R2)). er det dit gennemsnit? og hvordan kan jeg finde, at når størrelsen er lig med 1? [color = "Silver"] [size = 1] ---------- Indlæg tilføjes 11:58 ------- --- Forrige indlæg var på 11:54 ---------- [/size] [/color] Jeg forvirret! Er det muligt, at du siger dit gennemsnit mere tydeligt end dette, bedes du? Med venlig hilsen Goldsmith

[Quote = guldsmed, 1001426] Jeg tror, ​​at H (s) er: (R5) / (R1R5sc + R1) Goldsmith [/QUOTE] Ja, det må være korrekt. Og faseskift for denne formel er [-tan-1 (R5C.W0)] og fase margin vil være -180 - [-tan-1 (R5C.W0)]. System er stabil med en enkelt stang.

Jeg forvirret! Er det muligt, at du siger dit gennemsnit mere tydeligt end dette, bedes du? Med venlig hilsen Goldsmith [color = "Silver"] [size = 1] ---------- Indlæg tilføjes 12:03 ---------- Forrige post var på 11:59 - -------- [/size] [/color] Kære varunkant2k Hej Tak for din hjælp svar. er det muligt, at du forklarer, at hvor denne formel ([-tan-1 (R5C.W0)]) er fra? og om lover diagram tegning jeg virkelig forvirret! Med venlig hilsen Goldsmith

Kære RobG Kære LVW Hvad er dit gennemsnit ved normal form? hvis i opdele ligning med R5, kan ligningen er: - (1) / ((R1sc) + (R1/R2)). er det dit gennemsnit? og hvordan kan jeg finde, at når størrelsen er lig med 1? Med venlig hilsen Goldsmith
Ups, rodet både LVW og jeg op. Du skal dividere med R1, ikke R5. Så din ligning vil være - (R5/R1) / (1 + r * R5 * C1).

Kære RobG Tak for din opmærksomhed og nyttigt indlæg. Hvad bliver næste skridt for lover tegning? og hvorfor vi siger, at denne form er normal form? Tak Goldsmith

Goldsmith, Hej igen. Må jeg give dig en rådgivning? Det forekommer mig, at du virkelig er en nybegynder inden for elektronik og systemet teori (transfer funktion, normal form, loop gain, Bode diagram, fase margin, svingning tilstand ...). Og du er meget travlt her i forummet. Derfor er min anbefaling er (i din egen interesse): Lav en økonomisk udnyttelse af din tid ved at læse en passende lærebog stedet for at spørge mange mange spørgsmål her i forummet. Det hjælper ikke for meget at få svar på en række spørgsmål - uden at forstå baggrunde. Denne tråd er et godt eksempel: I dit første indlæg du bede om en "Bood" diagram (jeg kun kunne gætte, at du var at henvise til Bode) og overførslen funktionen af ​​et filter. I det andet indlæg du bede om fase margin (kender du det er meningen?). De næste spørgsmål vedrører poler og nulpunkter, og hvordan at konvertere de overdrager bestemte funktioner til dB-domæne. Og din sidste problem var, hvordan man kan finde frekvensen med | H (s) | = 1. Kender du betydningen af ​​den komplekse frekvens "s"? Tro mig, det er bedre først at bruge en passende bog og til at studere nogle grundlæggende. Med venlig hilsen

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back