O
ojciec10
Guest
Hej, indrømmer, at jeg er helt grøn programmering.
Jeg vil skrive et simpelt program, der tænder mig, hvor LED på ubestemt tid.Processor valgte 89c2051, skriver jeg i bascomie 8.051Mit eksempel program, at flere andre posklejałem er denne:$ Regfile = "89c2051.dat" 'først definere, hvilken type slingshot
$ Krystal = 12000000 ", som definerer, hvornår vil arbejdeConfig PORTB = Input 'b som en havn af indrejse
PORTB = & B00000000 'overalt ubevægelighed-0
config output PORTD = 'pprt d som output
PORTD = & B0000000 'overalt ubevægelighed-0den "uendelig løkke
Hvis Pinb.0 = 0 Then 'hvis knap 1 nede
portd.0 = 1 'lys en diode
elseif pinb.1 = 1 og derefter ', hvis knap 2 trykket
portd.0 = 0 'Slå diode
endif 'ende betinget blok
loop 'udgangen af løkken
End 'End
-"Config PORTB = Input" på denne kommando, compileren siger, at det er forkert?
Hvad gør jeg forkert?
For det første, du definere, hvilken type Prock, så operativsystemet frekvens, så havnen konfiguration og her er jeg lyver.Please vink til min dårligt at køre programmet.
Jeg vil skrive et simpelt program, der tænder mig, hvor LED på ubestemt tid.Processor valgte 89c2051, skriver jeg i bascomie 8.051Mit eksempel program, at flere andre posklejałem er denne:$ Regfile = "89c2051.dat" 'først definere, hvilken type slingshot
$ Krystal = 12000000 ", som definerer, hvornår vil arbejdeConfig PORTB = Input 'b som en havn af indrejse
PORTB = & B00000000 'overalt ubevægelighed-0
config output PORTD = 'pprt d som output
PORTD = & B0000000 'overalt ubevægelighed-0den "uendelig løkke
Hvis Pinb.0 = 0 Then 'hvis knap 1 nede
portd.0 = 1 'lys en diode
elseif pinb.1 = 1 og derefter ', hvis knap 2 trykket
portd.0 = 0 'Slå diode
endif 'ende betinget blok
loop 'udgangen af løkken
End 'End
-"Config PORTB = Input" på denne kommando, compileren siger, at det er forkert?
Hvad gør jeg forkert?
For det første, du definere, hvilken type Prock, så operativsystemet frekvens, så havnen konfiguration og her er jeg lyver.Please vink til min dårligt at køre programmet.