Fingeraftryk feature extraction - matlab

L

leekk8

Guest
Jeg gør genkendelsessystem med neurale netværk. Fingeraftrykket billeder, jeg bruger er binære billeder. Har nogen der har den Matlab kode eller algoritme til ental punkt detektion (helst Poincaré-indekset) og orientering billede? Jeg har læst nogle papirer om disse, men jeg har ingen idé om, hvordan det skal gøres med Matlab. Jeg har brug for at udvinde disse funktioner fra fingeraftrykket billede og input til det neurale netværk for uddannelse. Please hjælp. På forhånd tak. Bortset fra ovenstående spørgsmål, er dine forslag og kommentarer til dette projekt meget velkommen og værdsat. P / S: Hvis man antager, at billederne er blevet forbedret, og fri for støj.

Jeg har brug Matlab gennemførelsen af "Raymond thailandske afhandling om fingeraftryk "............. plzz hjælp mig .......... jeg indsende min uddannelse projekt ...

hi leekk! Am forsøger at gennemføre Poincare baseret singulære punkt exraction .. I første omgang jeg finde retningen af fingeraftryk, som sagt af "Online fingeraftryk Verifikation" af Anil.K.Jain .. at gennemføre Poincare metode jeg nødt til at adskille fingeraftryk i blokke og for hver blok jeg skulle overveje en orientering værdi .. hvis jeg adskille det oprindelige billede i blokke, og efter at jeg finde orientering betyder, er ved at blive rigtige kerne punkt. Men incase hvis jeg finde orientering for alle punkter, og i betragtning én vinkel for hver blok, at få er mere end ét centralt punkt .... mit problem her er, blandt de theta værdier i blokken, hvilken værdi skal jeg overveje .. Jeg prøvede med den gennemsnitlige værdi, maksimal værdi og den minimale værdi. / .. men stadig erraneous ... finde koden som vedhæftet fil plz hjælpe mig ....

ked af ... Jeg har ikke attch filen korrekt .... venlig at tjekke filen attah ed med dette ... hensyn Meka

ked af ... Jeg har ikke attch filen korrekt .... venlig at tjekke filen attah ed med dette ... hensyn Meka

Meka, har jeg set den vedhæftede fil, jeg tror jeg har brug for lidt tid til at finde ud af, hvordan dit program arbejde. Ved første sted, har du fundet den retning felt, hvor jeg bruge den samme kode, er det ikke noget problem. Jeg har lavet orienteringen feltet i blokke og gennemsnitlig retningen værdi. Du kan gøre det, hvis størrelsen af din retning felt er stort. I mit tilfælde er feltet 330x225. I gennemsnit er det i 66x45. Jeg får også mere end ét centralt punkt, men jeg gør det punkt, der nærmest med centrum af fingeraftryk som den egentlige kerne punkt. Håber dette kan hjælpe dig.

Hej, Meka Jeg tror den metode, du bruger i din Poincare beregning er forskelligt fra mit. Jeg har uploade mine ligning og kode, kan håbe hjælpe dig. Hvis du har nogle meninger eller forslag, kan vi drøfte nærmere.

hi porre jeg forsøger at gennemføre i den måde, hvad du har skrevet .... Har du nogen idé om polynomielle model for singulære punkter detektion ...

Meka, Undskyld at jeg har ingen idé om polynomielle metoder til singulære punkt detektion. Måske du kan prøve andre måder, som Poincaré-indekset er kun én af dem.

Hej alle, hvoraf den ene er bedre for fingeraftryk feature extraction? filter baseret eller bagateller baseret? thx b4: D

Hej leek88 og Meka, Har du nogensinde prøvet algoritme til at finde midtpunktet placering på fingeraftryk baseret på "Gabor Filterbank og dets anvendelse i Fingerprint Texture Analysis" papir ved Yang Xu og xuedong? Jeg prøvede den algoritme, men jeg har problemer med at forstå punkt 5 og 6 på den algoritme. Jeg håber, at ethvert organ kan hjælpe mig her. Thx

Hej, gjorde adiguna jeg ikke prøve at bruge Gabor Filterbank før. Jeg tror, du koden det ifølge algoritme, skal være ok. Hvis der kan, skal du uploade den algoritme her, håber nogen kan hjælpe.

Hej porre .. Kan du uploade dit papir algoritme for grundlæggende punkt afsløring, pls. fordi jeg prøver at forstå den kode, du skriver. thx:): D

hi adiguna .... Dette er for din reference til kerne point detektion ... En Multichannel tilgang til Fingerprint Klassificering Anil K. Jain, Fellow, IEEE, Salil Prabhakar, Student medlem, IEEE, og Lin Hong lad mig vide, hvis du ikke kunne få det papir .... [Size = 2] [color = # 999999] Lagt efter 5 minutter: [/color] [/size] hi porre .... Jeg har inkluderet den fil, du sendte til mig .. selv da, for de fleste af filerne therez falsk detektion ... hvordan man kan rette op på, at ... har brug for en mere hjælp .. hvad betyder "imfilter.m" funktion gør internt .. Jeg er bange for, at imfilter funktion omfatter foldning funktion ..... som har tidskompleksitet .... hvordan man kan løse det ...

adiguna, Prøv at hente papiret indsendt af Meka. Jeg vil forsøge at give dig nogle flere papirer senere. Meka, jeg er ikke sikker på, hvad imfilter gør. Anyway, kan du åbne denne m fil for at se dens fulde kode. Min kode er ikke i stand til at opdage korrigere kerne punkt for alle fingeraftryk billede. Nogle af dem er stadig defekt.

hi porre .... stadig fejlbehæftede resultater for mig ... wat abt UR resultater ...?

Hej, jeg er Lohith fra Bangalore, Karnataka, Indien. Jeg laver et projekt om bagateller baseret fingeraftryksgenkendelse System.I er meget nyt til denne field.I jeg forsøger at skrive kode i MATLAB. Jeg har en anmodning om you.Can du venligst sende mig koderne til genkendelse af fingeraftryk i MATLAB. Jeg ville være meget taknemmelig for din hjælp. Tak i advance.I vil være venter på at høre fra dig. Regards, Lohith

Hej, Meka Sorry for det sene svar .... Jeg har allerede færdig med mit projekt og kandidatniveau. Kernen opdaget Pointen er ikke korrekt hver gang, men nøjagtigheden er acceptabel. Der er mange centrale opdaget punkt, jeg finde det punkt, som er tættest på midten af fingeraftryk billedet og gøre det så centralt punkt. Da jeg beskære et lille område nær kerne punkt og sætte dette i neurale netværk for anerkendelse, så resultatet er stadig acceptabelt. Hvad med dit projekt? Lohith, Måske kan du få et kig på papirer og beslutte, hvilke metoder, du vil bruge. Det er umuligt at vi uploader hele koden for dig. Vi har lige diskutere og udveksle information og mening her. Hvis du har spørgsmål, kan du spørge her. Jeg tror, der vil være nogen kan hjælpe ....

Hej Hvad algoritme ville du fyre foreslå, at skal bruges til fingeraftryk anerkendelse? Thanks.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back