FPGA vs DSP hvoraf den ene er bedre

Dette spørgsmål har ingen betydning, som den er!

FPGA er en implementering teknologi, en proces som standard-celle er for ASIC.Der er mange forskellige FPGA arkitekturer, som fin-kornet (Xilinx, @ ltera, andre) og grove korn (som mange forsknings-og start-ups gøre for nylig).

DSP er en slags processor-arkitektur.DSP: følgende ting:

1.MAC (r) for de sædvanlige tap operation
2.saturation aritmetiske
3.nul-overhead operation for at mindske looping virkning
4.normalt meget lavvandet rørledninger (mindre end 5)
5.adgang til flere data hukommelse banker (2 eller 3 i de fleste tilfælde)
6.LUTs gerne for koefficient tabeller er nice
7.de fleste af dem ikke har floating-point, du har til at skrive
Deres Applikationer til fast punkt
8.C compiler og runtime biblioteker støtte er altid et problem at tage
godt se på
9.DMA for losning nogle data mem adgangsveje fra processor kerne

Så hvis du har en DSP i form af Softcore (RTL VHDL) kan du sammenfatte og p & r det til en FPGA af dine.

Naturligvis de særlige FPGA ressourcer er vigtige, og du kan blive nødt til at ændre dine RTL (gøre det mere gennemførelsen-specifikt) til bedre meget dit FPGA.

the_penetratorŠ

Hvis ansøgningen Digital Signal Processing, helt sikkert, DSP er svaret.
DSP give u fleksibelt miljø til at udvikle ur design.

hvis ur designet specifikt hardwire DSP klar.FPGA kan overvejes, hvis omkostninger er ikke et stort problem.

Normalt drejer det sig FPGA og ASIC?
Men du kan se ud fra alle de svar, at FPGA er (gate array), at du kan morph den til at gøre typiske multikombinerbare logik eller med eksistensen af et ur og udskæringsmaterialer i skifteholdsarbejde registre kan du gøre nogle behandling, men snarere premitive.Der er nogle chips frigivet fra sælgere med små processor og hukommelse udtagne gaten array til at gennemføre mere komplicerede funktioner på samme chip.
Med hensyn til DSP chips de er forarbejdningsvirksomhederne definition og sædvanligvis ansøgning orienteret, og du kan ikke ændre kredsløbet inde til dit behov kun bruge dem ved hjælp af software til at udføre din mission.

Du må gerne have et kig på www.ict-eg.org.De arbejder med både teknologi og endda gøre uddannelses-processorer og nogle programmer med FPGA-chips / egen foretaget afbrænding kit og DSP klargjorte kits.

Spørgsmålet's oddly nok.
Hvad
er forholdet bwtween DSP & FPGA?
FPGA ikke kan gennemføre DSP om det?<----- ingen
Jeg tror, du kom til at genoverveje, hvad du vil spørge

Hej, jeg har det samme problem: Jeg leder efter en egnet anordning til mit design.I'm designe et lock-in-forstærker, der opererer med op til 40 kHz signal frekvens.Jeg ønsker at gennemføre (blød eller hård) 3 elementer i én enhed: lav-pass (kan være høje-pass for), indfasningsstoffer shifter og demodulator.
Cost-faktor er vigtig.

Kan du give mig nogle råd eller argumenter for at bruge en FPGA eller DSP please?

fpga har fået en masse fordele i forhold til p-dsp.men stadig brugen af fpga eller p-dsp afhænger af ansøgningen.
Jeg håber, den vedhæftede fil vil give yderligere indsigt.
Beklager, men du skal login for at se denne tilslutningskrav

til karthy:

Tak for de nyttige oplysninger.Jeg allerede var ved at tage en DSP for mit design.Men jeg tror, jeg er nødt til at revidere den.

Hej
se stillingen
http://www.edaboard.com/viewtopic.php?t=88412&highlight=fpga dsp

Det vil hjælpe dig

Thanx til mhamed,

Jeg har et klart svar til mit stille med det.

Hilsen

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back