Hiteh-C og Pic24Fxxx Spørgsmål

M

mad81

Guest
Velkommen
For en lang tid på at arbejde på software Hiteh-C, men indtil videre kun for mikrocontrollere 16fxxx serie.

I den version til 16Fxxx skal angive en port nummer ét var nok til at give RB1 = 1, og ændrede ikke status for andre havne, men i PIC24fxxx nulstiller havnen og indeholder kun den smule.

Jeg kiggede på opførelsen af havnen, jeg prøvede en anden tilgang, i stedet gav LATB1 RB1 = 1; som et resultat af reaktionerne hastigheden 2x hurtigere og ændrer ikke status for andre havne, hvis det ikke er en fejl?

Hvis jeg laver en fejl, hvordan gør dette korrekt?

Med venlig hilsen
 
Jeg kender ikke Hiteh-C compiler, men ...
Kommandoer, der ændrer registre bits ske på en måde - at læse, ændre, skrive. Nu søger at bygge en havn, kan vi se, at læsning giver os en rekord PORTx aktuelle status (håndhæves ved havnen eller eksternt) og læsningen registret Latxa giver os, hvad vi sætter i registreringsdatabasen. Optag og registrere PORTx Latxa er ikke anderledes.
Den PIC16 var ikke LAT register (hvis det er nødvendigt, kan du oprette det ved hjælp af en ekstra variabel.)
At skrive hele ordet i registret ikke ligegyldigt, om du skriver til eller Latxa PORTx, men at ændre en smule eller flere bits ved hjælp af matematiske eller logiske operation er vigtig.

Hvis du vil bruge sådanne blinkende LED Latxa register.
 

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back
Top