Hvad er de forskellige mellem 74ls serien og 74HC serien?

E

eugenehhk

Guest
Nogen kan fortælle mig, hvad er de forskellige mellem 74ls serien og 74HC serien?
THX:)

74LS -> TTL-serie

74HC -> CMOS serie

og jeg tror, det vigtigste diff.er effekttab.

effekttab er mindre i 74HC end 74LS

THX:)
men hvad er de forskellige mellem TTL og CMOS?
Har de kompatible med hinanden?Hvis jeg vil bruge 7.400 som buffer, der er bedre? (TTL eller CMOS)

eugenehhk,
"LS" står for lav effekt Shottky.Det er en teknologi, der bruger bipolære transistorer.Den første fase af porten har opkøber "fastspændt" til basen via en Schottky-diode.Dioden forhindrer den første etape fra mætte, hvilket sikrer, at turn-off tid på denne fase vil være minimal.
.
"HC" står for hign speed CMOS.Det bruger supplerende MOS transistorer, til sammen med lav værdi modstande opnå høj hastighed skifte.
.
"HC" er den hurtigere af de to teknologier.
.
Kompatibilitet afhænger af anvendelsen.En HC enhed kan Adriaterhavet en TTL-enhed, men ikke omvendt.Årsagen er, at input koblingspunkt en TTL enhed er typisk omkring 1,6 volt.Den CMNOS output typisk svinge s næsten jernbane til jernbane.Men den garanterede "1" state udgangsspænding en TTL-enhed er typisk omkring 2,4 volt (For en 5V forsyning).Input koblingspunkt en CMOS-enhed er typisk omkring 1 / 2 forsyningsspændingen (2.5V for en 5 V forsyning).Som et resultat, kan du ikke få pålidelige resultater ved at køre en CMOS-indgang direkte fra en TTL udgang.Du kan delvist afhjælpe dette problem ved at give en pull-up modstand fra TTL output til levering.
Hilsen,
Kral

Hej,
Der er mange familys i 74XXX serien foruden LS og HC.
Ligesom Kral erklærede den korrekte type til at bruge, afhænger af, hvad der er drivende
tilførslen af porten, og også hvad outputtet af porten, er kørslen.

Bruce

Og der er en anden familie end TTL den mostfastest er ECL baseret ina variation af diffamp.

Jeg troede faktisk sit design techiniques i opamp jeg tror, jeg kom til at gå i dyb tak for en ny tanke ....... jeg prøve at få det i nogle dage ......

om LS og HC du kan få mere ud af datablad fra en leverandør med
teknisk specifikation, eller gå gennem en "logik familie" emne i ethvert digitalt bog.

du vil få yderligere info.om flere familier også.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back