Hvad er den funktion af kredsløbet i billedet?

S

staric

Guest
Dette kredsløb er i analog design.M2 og M3 er altid på.Hvad er den funktion af M2 og M3?Kan de forbedre?Og hvilke resultater?Tak
Beklager, men du skal logge ind for at se denne vedhæftede fil

Sæt også dimensioner ind i skematisk.Hvis de to statiske MOS længe er channnel Jeg synes, det er for at begrænse stiger / falder tid uden at have den kapacitive porten belastning på afbryderen input.Så bruger minimum på kontakten og lange kanal for den statiske MOS.

aProgrammer skrev:

dette er en supplerende cascode konfiguration.

En complimentry output fase.Blot som et spørgsmål af interesse vcc strømforsyning point.Er en af dem positive og den anden en negativ spænding.Hvis dette er tilfældet, så produktionen fase ville give en nær Faithfull gentagelse af de input, men med en stor magt.

Barrybear

håndtere en større spænding
dvs.en 0.25um proces normalt opererer på 2.5V, men med cascode ordningen, kan det fungere på 3.3V eller højere

Jeg tror ikke, det er et supplerende udgang tidspunkt, da udgangsspændingen rækkevidde, hvor udgangsimpedans er høj, er relativt lille.Kan du svare, hvilken type af input-signalet er normalt anvendes?

Jeg er enig med rfsystem, ville det være dumt at bruge dette kredsløb som et output tidspunkt; mest sandsynligt er det bare en inverter med tweeked stigende-kant og faldende-kant formering forsinkelser ...

Hej

Jeg spørger en af vores analoge designer til at simulere kredsløb, og en normal inverter blev simuleret også som kontrast til det.

Den røde linje er den normale inverteren produktion, den grønne er dette kredsløb's, den tredje er indgangssignalet.

Nu kan du finde forskellene?
[/ img]
Beklager, men du skal logge ind for at se denne vedhæftede fil

staric skrev <Dette kredsløb er i analog design.M2 og M3 er altid på.Hvad er den funktion af M2 og M3?Kan de forbedre?Og hvilke resultater?>
hvis M2 og M3 er altid på, er banen en inverter.
M2 og M3 reducere produktionen spændingsområde.

jyq_analog skrev:

staric skrev <Dette kredsløb er i analog design.
M2 og M3 er altid på.
Hvad er den funktion af M2 og M3?
Kan de forbedre?
Og hvilke resultater?
>

hvis M2 og M3 er altid på, er banen en inverter.

M2 og M3 reducere produktionen spændingsområde.

Fra mit synspunkt,
Det bare fungerer som en inverter.
M2 og M3 bruges til at forhindre indgangssignalet fra kobling til output.
Oplad Feedthrough vil forekomme på grund af kondensatorer CGD hvis M2 og M3, ikke eksisterer.

Efter min opfattelse.
Det kan have 2 formål
1.reduce magt affald under tændt.
eller
2.reduce di / dt af kredsløbet

Jeg er enig med Totoro ...
Denne teknik er hovedsagelig anvendes til at undgå afgift Feedthrough ...
Du kan se resultatet i bølgeform simulerede.rød bølgeform uden M2 og M3 har mere glimre ved overgangen punkt, men ikke de grønne bølgeform (med M2 og M3).
Dette bruges hovedsageligt i de nuværende styre DAC design (lige under switch) til at reducere glitch energi.

HVIS prøve simulere forskellige cload fra små til store.
simuleringen vil fortælle.
1.CLK feedthrouth af CGD, ikke Reson, hvorfor dont du blot tilføje til cload
2.afgift injektion af kanalen, YES.It er anderledes, men ....
hvis banen er hovedsageligt digitalt output ... nøjagtig maynot en hovedsagelig spørgsmål
hvis banen er overvejende analog, vil den skævhed ikke vælge VDD / vss, kan den vælge et bedre udgangspunkt for Rout eller fordreje overvejelse i alle signal swing

1.Det peak di / dt er anderledes
2.current injicere til substate er anderledes
3.Det støj til magten linje er anderledes
4.Det hastighed / effekt er forskellig

Glitch er mere en pålidelighed spørgsmål end nøjagtighed.Men du har ret i ane, at banen ikke er anvendt i analog applikationer.Else CG transistoren skifte fra TRIODE til aktive region vil indføre stille en smule af ikke-linearitet.Selv jeg er enig i, at den ekstra CG transistorer bare give en lav impedans knudepunkt for den afgift, injektion, og dermed isolere output.

PS: CG = Fælles gate

Dette er intet andet end en inverter og er almindelig i I / O-kredsløb design.
Primært anvendes til situationer, hvor X'tors er LV-enheder, og du ønsker at operere med højere strømforsyning.

Dette er primært til at håndtere VDSmax krænkelser.

Hilsen,

Hej alle
Dette spørgsmål er ligesom mit spørgsmål.Der er en cascode feedback forstærker med en supplerende Transconductance trin som illustreret i Fig, det anvendes til bedre afvejning mellem støjniveau og linearitet ved et lavt strømforbrug.

Kan nogen fortælle mig om driften princippet i dette kredsløb, eller et link for at tale om det?
Thanks a lot!

Jeg tror, de to kredsløb er forskellige.Den første skal være en inverter med begrænset Amperen.I nogle ansøgning, spændingen for "IN" udvikler sig meget langsomt, hvis en stor løbende vil flyde i frekvensomformeren i forbindelse med overgangen.Så bør løbende være begrænset.
M2 og M3 med stort L / B bør opføre sig, som modstande.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back