Hvad er den normale værdi for opamp skævhed aktuelle spejle

Jeg så en masse design af Johan H. Huijsing og hans elever. De brugte mindre end 10uA som reference aktuelle kilde til deres opamp celler. Nogle gange er det endnu mindre. Hvad er den effekt, hvis lille strøm er brugt? Vil crcuit stadig være forudindtaget korrekt? Er støj væsentlige? Jeg er altid ikke meget bestemte over støj. Det ser ud immaterielle.

Jeg synes, det anses bygger på matchende til at reducere erro af nuværende spejl. I mellemtiden er støj og PSRR de nøglefaktorer, der foretager udførelsen af opamp på grund af den skævhed betydning.

at / SA godt spørgsmål. Jeg har også mødes denne situation, men jeg har ikke thinked om det. Hvad Jiangwp sagt handler om w / V-forhold og længde så videre. men hvad forfatteren sagt handler om bias referencestrøm

Hej alvays er jeg enig med jiangwp. Antag den fejl at en vis nuværende spejl på grund af misforhold er 0.1uA, hvis bias referencestrøm er 1uA, fejlen er 10%, men hvis bias referencestrøm er 10uA, så fejlen er kun 1%. Håber det hjælper:.) Hilsen jordan76

Jeg har læst nogle artikler om båndgab kredsløb. nogle af de design er at have et meget lavt strømforbrug. for eksempel, forbrug er mindre end 20uA. hvis det er tilfældet, hvilken slags tiltag, vi har brug for at tage for at sikre, at fejlen er lille nok, når en lille strøm der bruges?

Jordan, mener du, at det absolut aktuelle fejl ikke har nogen afhængighed af den aktuelle lydstyrke? Men jeg vil gerne overveje det som den procentdel, hvis den nuværende ikke er for lille. det vil sige, hvis fejlen er 0.1uA, når volumen er 1uA, så vil det være 1uA når volumen vender sig at være 10uA fejlen stammer fra tilfældige fejl og systematiske fejl, den tidligere kommer fra teknologi misforhold, sidstnævnte kommer fra design-metoden, for eksempelvis forskel på VDS mellem indgangsspænding og udgangsspænding

alvays, du har ret. Jeg er enig med dig. Hvad du siger, er en del af, hvad jeg mener. Første, er den skævhed nuværende begrænsede af systemet effekttab. For det andet, for en god præstation forstærker, skal det være robust drift over lang proces, variationer og termperature. Den skævhed bestemmer driften punkt for en forstærker, så god bias er en forudsætning for en god forstærker. For det tredje, for den lave støj og præcision forstærker støjen fra transistoren og svinger af strømforsyningen af bias vil påvirke udførelsen af forstærkeren. så størrelse og forholdet mellem transistor og PSRR er også faktorer for bias.

Jeg tror, skævhed nuværende afgøres af hele kredsløb magt (såsom OP-AMP, båndgab) og andre design SPEC (såsom forstærkning (f = 0)).

Jeg rejste spørgsmålet, fordi jeg så nogle designs med amaizingly mindre strøm. De bruger 200nA for nuværende kilder, 0.8uA for indgangspar, 100nA til CMFB forstærker. Jeg er nu gør mit eget design. Jeg tvivler på ovenstående skævhed strømninger vil gøre kredsløbet arbejde, selvom strømforbruget er attraktiv. De specs er ikke stramt om forstærkning og støj. En anden faktor er, at jeg er en newbie. Jeg vil have min chip arbejde først. Hvad er den sikreste måde at forudindtagethed den nuværende? eller hvilken slags fordomme gør kredsløbet ikke robust?

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back