Hvilken software skal jeg bruge til PCB design?

Z

zimerstov

Guest
i din egen mening, skal hvilken software jeg bruger til PCB design. Hvilken branche bruger?

Det er populært at bruge Cadence PSD 14,2 (Allergo) for PCB Layout, men også nogen brug Mentor eller PowerPCB

Kære ... Jeg har bruge PCB Software mange år, så det er min mening: for Smal og let design U kan bruge PowerPCB, Orcad, Protel. for Complex og hishspeed design U skal bruge Cadence PSD14.xx eller Mentor WG, og bruge Spectraquest eller IXC til simulering. HP virksomhed brug BoardStaion af Mentor, men det meget kompliceret at lære og bruge, så u kan bruge WG, men også powerfuldt for PCB design i Highspeed designområdet. Med venlig hilsen concat

[Quote = zimerstov] i din egen mening,. Hvilken software skal jeg bruge for PCB design Hvilken branche bruger? [/Quote] Jeg bruger Mentor WG2002, er meget kraftfuld, men også meget dyrt, og med løbende ændringer af vilkår og betingelser. Et alternativ kan være Zuken Cadstar eller Cadence Allegro. MKBS. : Wink:

for simple pcb du kan bruge ørn-CAD (det er gratis for 1/2 Eurocard-format PCB). Til industriel anvendelse, som jeg tror, ​​at OrCAD er standard

PCAD er et godt alternativ som for omkostninger og drift. Tænkte for simple designs og komplekser. Godt kig!

Har nogen her hørt om DipTrace? Jeg kender nogen, der anvendes DipTrace i et stykke tid, og han syntes, det var godt.

Eagle PCB: [url = http://www.cadsoftusa.com/] CadSoft Online: Home EAGLE Layout Editor [/url] Altium Designer: [url = http://www.altium.com/] Altium - Næste generation elektronik design [/url] DipTrace: [url = http://www.diptrace.com/] DipTrace - Professionel Skematisk & PCB Design Software [/url]

men jeg kan ikke forstå, ørn .. det har ikke en let interface som kredsløb guiden, Multisim (f.eks - bare træk komponent) .. det er komplekst

Eagle har masser af biblioteks-komponenter, og det er lettere at tilføje dem også

Jeg har for nylig installeret Kicad (gratis). Skematisk og PCB redaktør arbejde meget godt. Let at lære gør op til 16 lag. En lille smule arbejde at indsamle biblioteker for komponenter, men nu har jeg over 15.000 fodspor til min rådighed. Gode ​​hjælpefiler og komponent / symbol redaktører fungerer ligeså godt. Vil varmt anbefale, hvis på et stramt budget. scanman

Jeg bruger Diptrace. Det er nemt at arbejde med. Og let forståelige.

Gratis software er normalt værd hver krone, du betaler for det ...........

At være lige smack i midten af ​​industrien og bruger softwaren selv, bliver Eagle bruges af et par af vores kunder at gøre deres bestyrelser. Jeg arbejder i et anlæg, der samler printpladerne for store virksomheder som militæret, Boeing, Raytheon, Caterpillar og et par hundrede andre.

Jeg har været anvendt Altium Designer i mange år. Jeg tror, ​​at dens store. Det er smart, at have mange funktioner. Desuden kan u simulere kredsløb. Stem på Altium Designer.

Ive gjort integrerede design-og PCB-layout i 20 år. Im nyt til disse fora, men jeg var nødt til at skrive dette, fordi jeg er så begejstret for det. Jeg har lige ændret vores virksomhed over til Proteus. Jeg havde det to dage, og jeg er blæst væk. Jeg har et produkt, der allerede er lagt ud og ses med 3D-rendering. Dette selskab gør noget rigtigt! Software var meget overkommelige og utrolig kraftfuld.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back