hvordan simualte CMRR for diffrential amp?

S

surianova

Guest
Hej alle,

Jeg har et spørgsmål her.Sådan simulere CMRR for en diffrential forstærker og også fælles gevinst i Hpice?Thanks in advance ...

Suria

Jeg har vedlagt en meget god tutorial om, hvordan du kan måle en op-ampere.Også den omhandler kadencen værktøjer, mange ideer og færdigheder kan overføres til andre spice programmet.Håber, det vil hjælpe dig.

Kendetegner OB.Op-ampere - kadencen fra Jonathan David
Beklager, men du skal login for at se denne tilslutningskrav

Først og fremmest mener, at CMRR oftest vises på grund af misforholdet mellem de to posible signalveje fra inpue til output.Så CMRR simulering kun betyder "noget", hvis du laver en Monte Carlo-simulering.

Ved at simulere din forstærker med et fælles mode inpue du får fælles tilstand gevinst (ACM).At indhente de CMRR du skal opdele ACM af differenstryk vinde med din amplifer under "nøjagtig samme" Monte Carlo parametre stede i kredsløbet med wihch du indhentet ACM.Dette er ikke en let opgave og afhænger af dig simulator, som hver gang, at en parameter (samme parameter navn) kaldes simulator tillægger det en anden værdi, hvis parameter var defineret som DEV (enhed).

når det bruges sigle strømforsyning, hvordan jeg kan ændre simulational konfigurationen fra Allen's bog?

når åben sløjfe gevinst er for stor, bare 80dB.how kan jeg simulere det?

Ved simulering af CMRR er det nødvendigt at gøre mismatch af elementer i kredsløbet.
Hvis det ikke at tage hensyn til, vil der være store fejltagelser!

gevy wrote:

Ved simulering af CMRR er det nødvendigt at gøre mismatch af elementer i kredsløbet.

cmosbjt wrote:gevy wrote:

normalt jeg bruger 2 opamps ........ at udregne forskellen og fælles mode vindeLagt efter 41 sekunder:eller meget mere enkel,
Brug 2 vcvs ......

Først skal du korrekt bias din OPAMP, dvs sætte det i sin lukkede konfiguration i DC.Det er gjort ved at lukke loops, både positive og negative reguleringssløjferne i DC med en AC Killer, dvs en stor selvstændig, eller en stor RC filter.

Derefter sætter i serie med AC Killer en AC nuværende kilde til samme retning på hver input, som vil give et fælles Mode AC signal.

Derefter skal du simulere kredsløbet i Monte-Carlo Analysis (fordi mismatchen er den vigtigste kilde til CM gevinst for differentialespærret Differential kredsløb).Og du får den fælles mode vinde ACM.

Du skal bare have at opdele differentialtilstand vinde ved den fælles mode gevinst at opnå CMRR = ADM / ACM

Hvis brugen Ad /
AC til caculate CMRR, den CMRR er meget høj.Men i silicium, kan det ikke nå op på dette høje niveau.
Såsom i Jonathan David's tutorial papir, Ad = 60dB, CMRR = 129dB???

Hvem kan explan dette spørgsmål?

CMRR = ADM / ACM, adm-differntial vinde
Acm-fællessignal gevinst.

for fælles mode vinde beregning, korte I / P og udføre ac = 1V på I / po / p vil blive ACM i skibsdagbog domæne.

Du kan simulere ved at knytte diff-pair til vcom og indsprøjte små ac signal, og måle gevinsten på output.

Kunne nogen deler nogle reference, der fortæller, hvordan man kan simulere og bestemme optrin af et fuldt differenstryk OPA,
f.eks plotte topologi og gemme som *. bmp fil ~

yaxazaa skrive:
Du kan simulere ved at knytte diff-pair til vcom og indsprøjte små ac signal, og måle gevinsten på output.

Men brug den måde som du har nævnt at simulere ACM, og derefter caculate CMRR.En meget høj CMRR dato vil blive eksporteret.Som et eksempel Ad = 60dB, CMRR = 129dB.Faktisk CMRR = 129dB er urimeligt.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back