hvordan simualte CMRR for diffrential amp?

er der noget materiale om, hvordan man kan simulere PSRR?

I dont know, hvordan du gør det? selv jeg ved, hvad PSRR betyder, tak!

derekqiao wrote:

yaxazaa skrive:

Du kan simulere ved at knytte diff-pair til vcom og indsprøjte små ac signal, og måle gevinsten på output.Men brug den måde som du har nævnt at simulere ACM, og derefter caculate CMRR.
En meget høj CMRR dato vil blive eksporteret.
Som et eksempel Ad = 60dB, CMRR = 129dB.
Faktisk CMRR = 129dB er urimeligt.

CMRR er afhang fra transistorer matching, især transistor matchningen af differenstryk par.Derfor er simple AC analisys cann't forudsige resonable resultater.Det
er nødvendigt at foretage monte-carlo analyse for få resultater tæt på virkeligheden.Eller indføre missmatch manuelt i skematisk (kun for estimation).

Hej,
For så vidt angår opsætning kræves u kan henvise til den bog af
Baker Li Boyce.

Der de bruger 2 opamps ene er møntet på at finde den lukkede vinde og den anden er blevet fodret med en fælles mode signal.

Du kan finde CMRR = ADM / ACM

Bemærk, at u skal have forskellige nul for examin det i labratoary

Hej,
Jeg har en ny forstå.I formlen CMRR = ADM / ACM, ADM er enhed eller 0dB.Ligefrem, den opamp er simular med en enhed vinde follower når simulation CMRR, som kan stabilitate operationen punkt af opamp.
Hilsen!

Hej,

derekqiao wrote:

Hej,

Jeg har en ny forstå.
I formlen CMRR = ADM / ACM, ADM er enhed eller 0dB.
Ligefrem, den opamp er simular med en enhed vinde follower når simulation CMRR, som kan stabilitate operationen punkt af opamp.

Hilsen!

Ok, jeg vil forklare det.Se venligst P321 ~ P313 af Allen's bog.Fordi opamp har udlignet, kunne vi ikke tilføje samme faelles signal inp og kroen, der kan mætte output spænding.En mulighed er tilføje en anden jævnspænding at annullere offset, option2 er design en feedback-sløjfe og sløjfen AC vinde er enhed.
Formlen CMRR = ADM / ACM er kun for option2.Du kan bruge option1 at simulere CMRR direkte, CMRR = delta (Vout) / delta (Vicm)

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back