hvordan simulere Q faktor i ADS-simulator?

R

rezaee

Guest
hej kan nogen hjælpe mig med at hvordan er det muligt for mig at beregne Q-faktor på vedlagte kredsløb og trække det vs frekvens i ADS-simulator?
72_1308633916.jpg

Gruppe forsinkelse relateret til lastet Q QL = (ω 0 * t d ) / 2

@ E-design: det er bare en ligning, mit spørgsmål er, hvordan jeg simulere i ADS!? @ Pancho_hideboo: For det første vil jeg gerne bruge denne ligning (Q = imag (Zin) / reelle (Zin)), men jeg så det er brugbart bare for RL kredsløb, fordi Zin = R + LWj og derefter Q = billede (Zin) / real ( Zin) = WL / R, men vi kender i en ren parallelt RLC kredsløb Q er lig med W0/2alfa eller bedre jeg sige Q = RCW0, men hvis vi beregne Q med billede (Zin) / real (Zin) årsager til andet resultat! !

@ pancho_hideboo: For det første vil jeg gerne bruge denne ligning ( [color = blue] Q = imag (Zin) / real (Zin) [/color] ), men jeg så det kan bruges bare for RL kredsløb, fordi Zin = R + LWj og derefter [color = blue] Q = billede (Zin) / real (Zin) [/color] = WL / R, men vi ved i en ren parallelle RLC kredsløb Q er lig med W0/2alfa eller bedre jeg sige Q = RCW0, men hvis vi beregne Q med [color = blue] billede (Zin) / real (Zin) [/color] årsager til andet resultat!
Sikkert læse min append. Anvend [color = red] Q = imag (Yin) / real (Yin) [/color] ikke [color = blue] Q = imag (Zin) / real (Zin) [/color] .

overveje Zin = a + bj så Yin = 1/Zin = 1 / (a + bj), Yin = [1 / (a + bj )]*[( a-bj) / (a-bj)] = (a- bj) / (a ^ 2 + b ^ 2) så hvis du ser, bare tegnet af Image (Zin) / real (Zin) adskiller sig fra billede (Yin) / real (Yin) og værdien af dem er lig! ! dont du er enig med mig? sin let kan du overveje en parallel RLC kredsløb og beregne Yin (jW0) og derefter skrive Q = billede (Yin) / real (Yin) og sammenligne det med Q-faktor RLC kredsløb på W0

ADS kan beregne gruppe forsinkelse, så vidt jeg ved. Resten skal du være i stand til at gennemføre i en ligning, og plot.

men hvordan jeg skal gøre det? : Trist: Hvor er [color = "# FF0000"] pancho_hideboo [/color] svar!!?

OK, men hvorfor du sindstillede dit sidste svar indlæg? dette måske gøre andre anmeldere forvirre [quote = pancho_hideboo; 917428]. Senere vil jeg repost løsning [/QUOTE]

kan nogen hjælpe mig med at hvordan er det muligt for mig at beregne Q-faktor på vedlagte kredsløb og trække [color = red] Det vs frekvensen [/color] i ADS simulator ?
Q i Resonator er ikke afhængig af frekvensen. Overvej en definition af Resonator er Q. [url = http://www.designers-guide.org/Forum/YaBB.pl?num=1278414763/14 # 14] Designer Guide Forum - Båndbredde i Linear PA [/url]

Kredsløbet, som jeg vedlagt i # 1 fungerer som en aktiv inductor nu vil jeg til at beregne Q-faktor på dette, men jeg ved ikke hvordan jeg kan gøre det? Jeg læste hvis vi har en impedans som Zin = a + BJ Q-faktor er lig med b / a Jeg ved ikke, er det korrekt eller ikke? definition af Q-faktor for ren parallel RLC er forskellig fra definitionen af Q-faktor på den vedhæftede kredsløb? for dette kredsløb, hvordan jeg kan skrive formuleringen af Q-faktor?

[color = red] helt sikkert læst mit link. [/Color] [url = http://www.designers-guide.org/Forum/YaBB.pl?num=1278414763/14 # 14] Designer Guide Forum - Båndbredde i Linear PA [/url]
Kredsen, som jeg vedlagt i # 1 fungerer som en aktiv inductor nu vil jeg til at beregne Q-faktor på dette, men jeg dont know hvordan jeg kan gøre det?
Hvilken vil du vurdere, Q i inductor eller Q i resonator?
Jeg læser hvis vi har en impedans som Zin = a + BJ Q-faktor er lig med b / a Jeg ved ikke, er det korrekt, eller slet ingen
Korrekt, hvis det er Q i inductor?. [Url = http://www.designers-guide.org/Forum/YaBB.pl?num=1205240723/9 # 9] Designer Guide Forum - Induktans udvinding:? L reducere med frekvens [/url]
definition af Q-faktor for ren parallel RLC er forskellig fra definitionen af Q-faktor på den vedhæftede kredsløb? for dette kredsløb, hvordan jeg kan skrive formuleringen af Q-faktor?
igen, som du ønsker at evaluere, Q i inductor eller Q i resonator? [color = red] Igen helt sikkert læst mit link. [/Color] [url = http://www.designers-guide.org/Forum/YaBB.pl?num=1278414763/14 # 14 ] The Designers Guide Forum - Båndbredde i Linear PA [/url]

Sandelig, jeg vil have Q i inductor og Q af resonator er ikke vigtigt for mig, fordi dens en aktiv inductor, på denne måde, du mener selv de Q, som jeg beregner fra billedet (Zin) / real (Zin) for rene RLC kredsløb er Q i induktortypen?

på denne måde, du mener selv de Q, som jeg beregner fra billedet (Zin) / real (Zin) for [color = red] rene RLC [/color] kredsløb er Q af induktortypen?
Hvad mener du med [color = red] rene RLC [/color] ? Brug korrekte terminologier. Mener du passive kredsløb? Og helt sikkert læse alle mine kommentarer i [url = http://www.designers-guide.org/Forum/YaBB.pl?num=1205240723] Designers Guide Forum - Induktans udvinding:? L reducere med frekvens [/url]

Kredsen, som jeg vedlagt i # 1 fungerer som en aktiv inductor nu vil jeg til at beregne Q-faktor på dette, men jeg ved ikke hvordan jeg kan gøre det?
rezaee, jeg tror, at nogle oplysninger mangler. I din postin # 1 du bede om et Q-faktor vs frekvens. Derfor er mit spørgsmål: Er alle dele værdier fast? (I dette tilfælde, da Pancho-hideboo nævnt, Q er konstant). Men når du agter at indstille / ændre nogle elementer (fx den "aktive" induktans), har situationen ændret sig en smule. Og - bare for præcisering: Ved at sige "fungerer som en aktiv inductor" Jeg formoder du mener, at Leq-Req kombination resultater fra en aktiv erkendelse, right? Kan du vise os kredsløb (opamp eller OTA)? LVW

@ Pancho-hideboo: jeg mener på basis af rene parallel RLC er:
77_1308760726.jpg
@ LVW: aktiv inductor kredsløb skematisk er:
85_1308760788.jpg
, når de sættes lille signal model af transistor har jeg:
76_1308760834.jpg
Jeg ønsker at beregne ligningen for Q for denne aktive spole kredsløb og også gøre simulering Q af det med ADS.

Du er stadig forvirrende Q i resonator og Q i inductor. [color = red] Igen helt sikkert læst mine links. [/Color]

Du er stadig forvirrende Q i resonator og Q i inductor. [color = red] Igen helt sikkert læst mine links. [/Color]
Nej, jeg tror, at hele kredsen repræsenterer den "aktive inductor". Denne enkle kredsløb kan gøre andet end at give en to-polet, som indeholder alle de parasitter, som vist. Således, i virkeligheden er det en resonator snarere end en spole med resistive tab alene. Rezaee, kan du bekræfte?

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back