hvordan simulere Q faktor i ADS-simulator?

@ Pancho_hideboo: mit problem er for dette kredsløb (aktiv spole), som skal jeg bruge resonator Q eller spole Q!!? @ LVW: whats din idé? for dette kredsløb (basale gyrator-C aktivt spole), som Q er vigtigt, og hvilke af dem jeg skal beregne og simulere?

@ pancho_hideboo: mit problem er for dette kredsløb (aktiv spole), som skal jeg bruge resonator Q eller spole Q!!? @ LVW: whats din idé? for dette kredsløb (basale gyrator-C aktivt spole), som Q er vigtigt, og hvilke af dem jeg skal beregne og simulere?
Rezaee, forstår jeg ikke hvorfor du spørger os hvad de skal gøre (" hvad er din idé [/ I ]"??) Det er DIG, der har til at udtrykke sit ønske eller mål. Hvordan kan vi vide, hvad der for dig "I s vigtigt "? Jeg formoder, du ønsker at have et udtryk for Q af hele kredsløbet - det betyder for resonator. (Men, jeg kun vel .... jeg ved ikke!) Forventer du flere (eller mindst to) alternativer for Q bestemmelse? Er du på udkig efter Q værdien af en ideel spole? Jeg ikke tror det. I mit svar # 17 Jeg har bedt dig om at bekræfte min antagelse. Hvorfor kan du ikke reagere?

jeg først skulle sige på grund af mit engelsk er ikke særlig god måske jeg kan ikke forstå nogle dele af dine sætninger eller måske forstår forkert. Hvis jeg spørger din idé årsagen er, at jeg er nybegynder i at designe og jeg tror, du er mere kvalificerede. Mit endelige mål er at designe en aktiv inductor med høje Q, men nu er jeg komme i gang at gøre det, først vil jeg læst flere afhandling, conf og tidsskriftsartikler og patenter om dette emne og se i første omgang dem alle indført denne grundlæggende kredsløb som en konventionelle aktive inductor, men hver af dem til stede anden definition af Q, af den grund fik jeg forvirret, fordi der på dem alle kredsløbet er én ting, og målet er én ting (designe aktiv spole med høj Q), men anden definition af Q bruges ! synd for glemte svar på dit spørgsmål

rezaee, hvis din opgave er at designe en høj-Q aktive inductor jeg må spørge dig, hvorfor du har valgt den viste kredsløb. Sandelig, dette er ikke et kredsløb, der kan yde den højest mulige kvalitet faktor. Efter min bedste overbevisning de to-opamp kredsløb (Antoniou-GIC), kan realisere en høj-Q inductor. Måske, at forskellige forfattere definere forskellige Q faktorer. Men for min mening og ifølge min "fornemmelse" den bedste og mest logiske definition ville simpelthen baseres på reelle og imaginære del af den ene-port (to-polet): Da den ideelle spole har en rent imaginær impedans Im (Z ) = WL (realdelen Re = 0): Q = Im (Z) / Re (Z) med Z = input impedans af hele to-polet.

Return "Nej" ganget med hundrede til dig. Du kan ikke forstå, hvad er hans forvirring i ponit. Hvis vi identificerer en sort boks som inductor, er Q i induktortypen beregnes ved Q = imag (Zin) / real (Zin). Sikkert læse mine vedhæfter.
Jeg læser hvis vi har en impedans som Zin = a + BJ Q-faktor er lig med b / a Jeg ved ikke, er det korrekt, eller slet ingen
Korrekt? hvis det er Q i induktortypen
[url = http://www.designers-guide.org/Forum/YaBB.pl?num=1221012939/4 # 4] Designer Guide Forum -. Negative Impedans se Vdd node af Inverters [/url] Idendification af sorte boks, som inductor resulterer i, hvad slået model du ansøge om et mål fast genstand omkring frekvens, du overvejer. [Url = http://www.designers-guide.org/Forum/YaBB.pl?num=1205240723/3 # 3] Designer Guide Forum - Induktans udvinding:? L reducere med frekvens [/url] Men i beregningen af induktortypen Q, identificere vi sorte boks som Zin =

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back