L

K

Krzysztof1969

Guest
Som det emne ked af, at forgifter men fandt ud af, om og hvilke konsekvenser vil adskillelsen af PEN dirigent PE og N for måleren panel (meter). Den enfasede system med to ledninger PEN og L.
Fordi jeg vil have på banen i badeværelset er, (1500W kedel og vaskemaskine)
installere resterende nuværende beskyttelse og relæet S 16A. Adgangen til forbindelsen er lukket (hvis det ellers var pociągnąłbym 3 leder kabel). Bare husk, hvis du herrer tydeligt elektrikere.
 
Snarere konsekvenserne af transaktionen vil det være vigtigt at sikringen til den enhed blev udskilt fra PE leder N.
 
Åh der er så generelt skal jeg gøre? Matrixen er moderne og har en stribe af N og PE. Jeg har brug for at lave en bro fra terminalen N til PE og løbe wiren fra det.
 
Ja. Hvis du installerer en moderne bestyrelser det ud og stadig har tre-leder kabel til badeværelset. Det ville ske efter en kontrolmåling af anlægget og jordingsmodstanden af en sådan en strip.
 
<table width="90%" cellspacing="1" cellpadding="3" border="0" align="center"><tr><td> <b>Krzysztof1969 skrev:</b> </td></tr><tr><td class="quote"> [...] Adgang til forbindelsen er lukket (hvis det ellers var pociągnąłbym 3 leder kabel ).[...] </td></tr></table> Og gør det, indtil dette problem for at kontakte elselskabet at lade rensningsanlægget?
<table width="90%" cellspacing="1" cellpadding="3" border="0" align="center"><tr><td> <b>Krzysztof1969 skrev:</b> </td></tr><tr><td class="quote"> [...] Jeg er nødt til at lave en bro fra terminalen N til PE og løbe wiren fra det. </td></tr></table> Hvis du allerede har, er imidlertid nok det modsatte.

PS Alt nice, fint, bare ikke ved, hvilken type anlæg, hvor bygningen, og om der er en ven faktisk fører <strong>L</strong> og <strong>PEN</strong> (TN) eller <strong>måske L</strong> og <strong>N</strong> (TT).
 
Nå, bare ikke vide, hvilken type netværk. Og her er et problem .... Du kan naturligvis rapport til ZE. Lige hvad er forskellen?
Adskillelse mellem måleren eller allerede?
Jeg naturligvis forstå, at der er normer, regler mv hvoraf kun delvis benyttes af elektrikere. Snarere på erfaringer og viden.
Jeg spørger, fordi jeg ikke kender, hvis spørgsmålet ikke bør være et forum for djævelen?
Gamle bygninger antage, at L og N eller wobedz, der ikke kan tilsluttes differentieret beskyttelse? Jeg har ikke et potentiale for yderligere jordforbindelse. Hvad wobedz denne situation kan jeg gøre for bedre at beskytte mod elektrisk stød i badeværelset?
Tilslutningsrør PN kanalizy som en slags jordforbindelse pomyłak ikke vil have nogen på min samvittighed, og det er skrevet med din finger i vandet mange tak for denne rådgivning.
Konkret forståeligt, da det strategiske fremskrivninger kan være fordi nettet er sådan noget rod, at selv en elektriker ville få ubehagelige.
 
<table width="90%" cellspacing="1" cellpadding="3" border="0" align="center"><tr><td> <b>Krzysztof1969 skrev:</b> </td></tr><tr><td class="quote"> Nå, bare ikke vide, hvilken type netværk .[...] </td></tr></table> Efter alt, kolleger kan dette ved, at det er i hans kraftværk.
Et lignende problem:
</a> <a href="http://www.forumsep.pl/viewtopic.php?t=1097" target="_blank" rel="nofollow"> http://www.forumsep.pl/viewtopic.php?t=1097</a>

PS Det ser ud til, at der er en ven for meget erfaring i dette emne, men måske bedre til så ringe en elektriker ...
 
Det har ikke, men i det øjeblik planten er ca modernisere overladt det til mig i nogle dele. Eller gøre det endnu bedre. Napwno elektriker med praksis, han ville have gjort bedre, men hvad er tilfredshed at gøre det selv, napwno langsommere, gratis og for mig selv ....
Kære damer ikke bede om en sådan rådgivning, så hvis du ikke har noget at sige, er du ikke tage dig tid og ikke gider dine øjne.
Kan du blive en musiker, der ikke slutter den musikalske studier svar venligst eller en amatør blikkenslager? Hvorfor ikke. Medmindre du har lidt tiltro til deres egne evner ...
 
Musiker og en blikkenslager er sandsynligvis en dårlig sammenligning - er dårligt spillet vals normalt ikke bringer nogens liv (medmindre publikum er meget kritisk over for hovedentreprenøren), dryppende vandhane eller et brækket rør eller rettere ikke (medmindre den manglende afløb i badeværelset - så kan du faktisk drukne.) Dårligt lavet den elektriske installation er helt reel trussel (ikke kun for kunstnere, men også andre fra at bruge det, ofte uvidende om faren). Bil (f.eks TIR-a) vil også blive gennemført uden kendskab til andre færdselsregler og passerer en køreprøve?
Ikke ophæver ønsket om at gøre noget selv, vil jeg anbefale forsigtighed, dog, og et øjeblik at overveje, om en handling, vi er i stand til på forsvarlig måde (for sig selv og andre).

I stillingen ovenstående gav jeg linket, som kan være en lille smule for at finde en kollega. Jeg skrev ikke noget mere meningsfuldt, fordi det, du skriver, når du ikke rigtig kender?
 
Og er det ikke så elektriker wyksztaucony har ingen anelse om elektricitet?
Licens kan straciś og en god gammel driver, men så ophører med at være en driver? Læs det allerede, da jeg sagde sikkert set gennem alt, og ingen virkelig ikke svarer til den næste post, fordi det klart negerer sige forgænger. Hver anden sætning er en elektriker sir. Jeg forsøger at sortere ud selv eller anden måde. Hvis jeg ikke var fornuftigt, da du så passende at sige, at jeg vil hellere ikke bede om noget til højre? I mellemtiden, smartere og hylder Sir jeg sender forespørgsel, der ikke giver mening, medmindre stadig venter på svar beskæftiger sig med naturen i stedet for at filosofisk magt!
 
Og hvis der for mig er TN-C er, om vi skal gå uden at bryde alle regler for TN-CS og derefter montere różnicówkę.
Jeg kan ikke dechifrere, hvad slags netværk i kontrakten står der intet om dette. 25A er en 5kW og næsten alt. Udenfor vinduet ser jeg en stål stang, der kommer fra de fire ikke-isolerede ledninger til stikkene på huset. "Jeg kan stadig ikke se noget"
 
<table width="90%" cellspacing="1" cellpadding="3" border="0" align="center"><tr><td> <b>Krzysztof1969 skrev:</b> </td></tr><tr><td class="quote"> wszystkich zasad do sieci TN-CS i wtedy zamontować różnicówkę. Og hvis der for mig er TN-C er, om vi skal gå uden <strong>at bryde</strong> alle regler for TN-CS og derefter montere różnicówkę. [...] </td></tr></table> Hvis det er tilfældet, kan det være. Og hvad hvis det ikke er TN-C? Fra sin første indlæg, forsøger jeg at advare sin kollega, inden du distribuerer kablet, som <strong>synes at være</strong> min ven, er en kanal <strong>PEN.</strong> For at distribuere noget, må det være, at sikker.
Da lejligheden ligger i en bygning, er:
1. Administrationen Bygningen har at vide, hvordan du installerer i din bygning. Du er nødt til at gå der, så spørg og jeg ser ingen grund til, at en ven ville ikke vide.
2. punkt rozdziału można (i powinno się) bez problemu dodatkowo uziemić. Det er meget sandsynligt, at den splittelse helt er godt funderet, og en eventuel punkt af adskillelse kan (og bør) også let jordet.

<table width="90%" cellspacing="1" cellpadding="3" border="0" align="center"><tr><td> <b>Krzysztof1969 skrev:</b> </td></tr><tr><td class="quote"> nie ma zielonego pojęcia o elektryczności ?[...] Og er det ikke så elektriker <strong>wyksztaucony</strong> har ingen anelse om elektricitet ?[...] </td></tr></table> At jeg takker jer for sådan en elektriker, og for sin uddannelse eller tak. Efter træning for enhver besættelse du kan have mangler i den praktiske anvendelse af færdigheder, viden, eller blot kan mangle erfaring, men hvis den samme mangel på viden, bør vi hurtigt vende tilbage til skolen (især hvis den manglende viden truer nogens helbred.)
<table width="90%" cellspacing="1" cellpadding="3" border="0" align="center"><tr><td> <b>Krzysztof1969 skrev:</b> </td></tr><tr><td class="quote"> i dobry stary kierowca ale czy wtedy przestaje być kierowcą ??[...] [...] Licensen kan <strong>straciś</strong> og en god gammel driver, men så ophører med at være en chauffør ??[...] </td></tr></table> Nå ikke længere. En kollega vil gerne føreren kørte gennem gaderne, der "mistet" licensen (f.eks efter forårsager en dødsulykke)?
For mig, som ETA i øvrigt, begyndte han at parre.
 
Her er hvad jeg fandt

Velkommen
Piogus kollega skrev:
Citat:
Jeg agter at bruge różnicówkę, som går fra netværket (efter måleren) TN-C TN-CS.

Meget god idé.
Citat:
Jeg har kun dette problem, punkt hvorfra man kan adskille PE og N leder skal have jordforbindelse.

Det har ikke nok, at er baseret PEN dirigent.
Citat:
Hvordan kan jeg gøre denne jord, eller hvis jeg kan. Jeg bor på første sal og jorden elektrode forekommer mig skal være i "landet"?

Selvfølgelig ville det være bedre jordforbindelse så tæt på det punkt, fuldstændig adskillelse, men i tilfælde af en ven er ikke meget sandsynligt, der vil trække kablet gennem lofterne EP. Indtil genopbygningen wlz-ning (lodret) forsyne bygningen har intet alternativ til at bruge pennen.

Godt jeg indrømme, at noget i det er, hvad du siger ændrer ikke det faktum, at jeg er imidlertid rimelig. Søgning på internettet er jeg sikker på de forskellige udtalelser, at massen af mennesker, der ikke elektrikere selv udføre sine interne installationer. Hvis jeg hyrede en elektriker, men jeg tror, at han ville gøre, hvad jeg siger uden tvivl, hvad der er et netværk, bare at jeg skal betale det?. Men jeg vil prøve at finde ud kommer administrationen ved mindre om det end jeg gør. Jeg spørgsmålet om, hvorvidt netværket er TN-C eller TT for dem vil være en ganske nød at knække. Jeg nok vil forsøge hurtigt at glemme alt om mit spørgsmål. Jeg har indtryk af, at du holder mere om økonomi end min elektriske sikkerhed. Og du behøver ikke citere mig om, hvad man indsætte hvad der allerede er skrevet? Det citat, der użyłaem mindst en person reagerer på dit spørgsmål specifikt og på emnet. Jeg er temmelig sikker på, at Mr. august i denne erklæring ikke er enig! Og en ting mere, hvor er jorden elektrode ud over det punkt af adskillelse i TN-CS system ved at se på billedet?
</a> <a href="http://pl.wikipedia.org/wiki/TN-C" target="_blank" rel="nofollow"> http://pl.wikipedia.org/wiki/TN-C</a>

Men igen i dette diagram er baseret her, og være klogt.

</a> <a href="http://www.dawel.eu/eleksiec.htm" target="_blank" rel="nofollow"> http://www.dawel.eu/eleksiec.htm</a>
 
Administrationsbygningen, kollega til nåde gør et ikke gøre det regales i alle hans godhed at tage fat på spørgsmålet om en kollega, ven, formentlig fordi det betaler huslejen.

Det bare sådan, at Wikipedia (redigeret til en vis grad af alle internet-brugere, der ønsker at skrive en artikel) er ikke en faktor for nogen lovgivning i vores land. <strong>musi</strong> być uziemiony, a jedynie, że <strong>powinien</strong> . Men så vidt jeg ved, er ikke skrevet nogen steder, at det punkt af adskillelse PEN lederen <strong>skal</strong> være jordet, men kun at det <strong>burde.</strong> przed takim nieuziemionym punktem rozdziału. Og igen, jeg drillede penge elektrikere, fordi de ved, hvorfor dette punkt <strong>bør</strong> være begrundet, og hvad truer med at afbryde PEN leder, inden en sådan jordet punkt i kapitlet.
Jeg har en fornemmelse af, at enhver pris, han ønsker at gå kammerat for genveje og i stedet prøve at selv din egen (aldrig benægtet modernisering af anlægget selv, men alene foreslået at gøre det sikkert, ligesom ikke alle kan), forsøger på alle omkostninger at gøre efter Bare så at det var (hvordan man ellers skal kalde en ven i fordelingen af persistens af kanalen, som ikke nødvendigvis kan adskilles?).
Den følgende diskussion ikke giver mening for mig. Vi ved stadig ikke, hvad er den type netværk, eller hvordan installationen af bygningen. Jeg bevidst ignorere sådan en lille detalje, at administrationen bygningen bør vide om planlagte ændringer og acceptere dem.

PS Opretter anden OT, men jeg føler kaldet til at svare, så jeg svar - jeg citerer nogle udtalelser kollega, at der ikke var nogen tvivl, der er omfattet af hvad jeg skriver mig selv. Måske er min ven tro det eller ej, men mange mennesker tror, at dette er mere tydeligt.
, a nie wyrwane z kontekstu kilka zdań. PPS diskussion, hvorfra et fragment af en kollega pasta er <a href="http://ise.pl/forum/viewtopic.php?f=12&t=10390&start=0&st=0&sk=t&sd=a&hilit=punkt" target="_blank" class="postlink" rel="nofollow">HER</a> , og det er værd at zaglądający til dette emne har mulighed for at læse det hele - herunder optræder på linkene dette emne, og ikke taget ud af kontekst et par sætninger.
 
Nå, jeg forventer ikke at angribe ideen om sitter, medmindre du har mig forveksles med nogen. Læs hele posten hvis det er det du mener, og det er ikke taget ud af kontekst og hjertet af sagen. Hvad er et netværk jeg finde ud af, om administrationen deigns at tjekke det ud og reagere. Hvad blevet påpeget i mit tidligere indlæg. Faktisk, jeg allerede kender alt, hvad jeg behøver jeg har også mønstre. Hvis jeg vidste, hvordan man skriver netværket.
 
En ting mere, kan du forklare mig, hvorfor du ikke kan gøre TT på wiren vandhanen og montere różnicówki N?
Når du ændrer ledninger i en lejlighed med 2 ledning til 3 leder?
Selvfølgelig, som sådan trække dem fra bordet meter.
 
<table width="90%" cellspacing="1" cellpadding="3" border="0" align="center"><tr><td> <b>Krzysztof1969 skrev:</b> </td></tr><tr><td class="quote"> En ting mere, kan du forklare mig, hvorfor du ikke kan gøre TT på wiren vandhanen og montere różnicówki N?
Når du ændrer ledninger i en lejlighed med 2 ledning til 3 leder?
Selvfølgelig, som sådan trække dem fra bordet meter. </td></tr></table>

1. TT N er ikke det samme som PEN i TN-C
2. Fordi uziemisz på denne måde hele nettet og den nuværende udvidelse, der vil flyde kan overbelaste systemet.

Różnicówkę kan give uden at gøre nogen vandhanen.
 
Sikker, men de skriver at du ikke kan give TT różnicówki

Tilføjet efter 4 [minutter]:

Da de tre ledninger skal være anderledes różnicówka vil ikke virke korrekt. En kad tage tre uden separation?
Jordforbindelse netværk efter at det allerede er jordet, jeg tror, alle magt pol? Og sandsynligvis også i distributionen.
 
<table width="90%" cellspacing="1" cellpadding="3" border="0" align="center"><tr><td> <b>Krzysztof1969 skrev:</b> </td></tr><tr><td class="quote"> Sikker, men de skriver at du ikke kan give TT różnicówki

Tilføjet efter 4 [minutter]:

Da de tre ledninger skal være anderledes różnicówka vil ikke virke korrekt. En kad tage tre uden separation?
Jordforbindelse netværk efter at det allerede er jordet, jeg tror, alle magt pol? Og sandsynligvis også i distributionen. </td></tr></table>

Hvor man kan skrive, at różnicówki ikke kan bruges i TT?
Róznicówkę i et sådant netværk, kan du installere.
TT gør jorden elektrode til jorden, er at deltage i "det tredje tråd"
Men før du gør noget andet, du har brug for at vide, hvad slags netværk
 
<table width="90%" cellspacing="1" cellpadding="3" border="0" align="center"><tr><td> <b>Krzysztof1969 skrev:</b> </td></tr><tr><td class="quote"> Sikker, men de skriver at du ikke kan give TT różnicówki [...] </td></tr></table> Ikke blot kan, men endog nødvendigt.
<table width="90%" cellspacing="1" cellpadding="3" border="0" align="center"><tr><td> <b>Krzysztof1969 skrev:</b> </td></tr><tr><td class="quote"> [...] Jordforbindelse netværket efter den allerede er jordet, jeg tror, alle magt pol? Og sandsynligvis også i distributionen. </td></tr></table> Men hvad er jordet? En lille smule om forskellene mellem TN og TT, er det skrevet her:
</a> <a href="http://sep.pl/forum/viewtopic.php?p=40043" target="_blank" rel="nofollow"> http://sep.pl/forum/viewtopic.php?p=40043</a>

<table width="90%" cellspacing="1" cellpadding="3" border="0" align="center"><tr><td> <b>aliali skrev:</b> </td></tr><tr><td class="quote"> [...] Różnicówkę kan give uden at gøre nogen vandhanen. </td></tr></table> Men sandsynligvis ikke på den 2-leder?
 

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back
Top