Leder du efter god software til at designe mikrobølgeovn hulrum filtre

T

Tavarnelle

Guest
Hej alle Jeg leder efter en god software til at designe mikroovn hulrum filtre (iris, interdigital osv.). Er der nogen kan hjælpe mig, tak? Hilsen Tavarnelle.

Tag et kig på = Mfilter = ved Eagleware. Det er en meget nem at bruge og høj nøjagtighed program. Du kan finde mere information på h ** p: / / www.eagleware.com Efter at designe filteret, og simultate justere fitler ved hjælp af fysiske model, og så endelig tjekke din design med en EM-simulator, og du vil have en fungerende mikrobølgeovn filter for sikker. En meget enkel grundlæggende program til DOS blev offentliggjort i Ham Radio år siden, men jeg var klar over en 600 MHz snævert bånd interdigital filter: Jeg havde ingen problemer med at nå mine design mål. Forfatteren hævdede, at det ville fungere over 1 GHz, og viste en 1300 MHz filter. Jeg migh har et program liste, hvis du er interesseret. Good Luck / WD

Undskyld mig, webdog, jeg ved, at eagleware tillader sintesys og simulering af mikrostrip (på substrat) og ikke på AIR ... Er det rigtigt? : Oops: Jeg vil gerne designe filtre på luft, for eksempel ved hjælp af en wave guide med iris og / eller skruer Btw, jeg er interesseret i din software, hvis det design sådanne filtre: wink: Mange tak! Tavarnelle.

hi Tavarnelle! for bølgeleder filtre, du kan bruge Zéland COCAFIL, WASP NET og Mician MicrowaveWizard. den sidste er den bedste (IMHO). Desværre er alle programmer er kommercielle. venlig hilsen. u_f_o

[Quote = Tavarnelle] Undskyld mig, webdog, jeg ved, at eagleware tillader sintesys og simulering af mikrostrip (på substrat) og ikke på AIR ... Er det rigtigt? : Oops: Jeg vil gerne designe filtre på luft, for eksempel ved hjælp af en wave guide med iris og / eller skruer Btw, jeg er interesseret i din software, hvis det design sådanne filtre: wink: Mange tak! Tavarnelle. [/Quote] Mfilter laver design, hvad underlag du vil! Det kan være teflon eller luft! Hvis du vælger den type korrekt, kan du designe meget let en interdigital filter lavet i en metalkasse med stænger og bruge en indstilling skrue på den varme ende at justere resonansfrekvens af hver resonator. Det betyder ikke beregne for helix type resonator. Eagleware gør tilbyde 30 dages prøve-ud gratis, hvorfor så ikke have et kig på deres web-site? De tilbyder endda en meget god e-bog om mikrobølge filter design gratis! Det er medtaget i deres hjælpe-filer, og jeg tror, du kan finde det på e-bog forum her på elektroda "HF Filter Design og Computer Simulering" af Randall W Rhea / WD

hej! [quote = nandopg] Jeg har brugt Parfil og elliptiske fra WaveCon ( http://www.waveconsoft.com/ ) med stor succes op til 12GHz. NandoPG [/quote] ser det ud til disse programmer har fejl og ikke ajourført siden 2000. Jeg synes du skal tjekke dens resultater med visse EM-simulator. Jeg mener mikroovn filtre. disse programmer give forkerte DXF-filer. for eksempel "parallelkoblet transformer i" filter DXF-fil har forkert resonator lengthes og resonator nummer (hvis dit nummer er større end 4). men jeg er enig, disse programmer er meget nyttige for startpunkt syntese. venlig hilsen. u_f_o

Kære ven: Filteret er dimensioner udfald af Parfil og elliptiske er meget præcise! Jeg har allerede gjorde snesevis af mikrobølge-filtre ved hjælp af disse programmer. Med hensyn til opdateringer ved jeg ikke, da jeg fik programmet inden udgangen af i 1997, og fra dem om jeg er meget tilfreds med de resultater, jeg får. Jeg har aldrig brugt dxf filer der genereres af disse programmer eller noget andet, når dxf standarden er blevet ramt masser af ændringer langs tid. Igen, jeg styrke, at hvis nogen har brug for et godt program til at designe lokke mikrobølgeovn filtre Parfil og elliptiske er det rigtige valg. Også jeg vil gerne bede om at de medlemmer uden den nødvendige erfaring til at hjælpe andre til at være stille. NandoPG

hej! [quote = nandopg] Igen, jeg styrke, at hvis nogen har brug for et godt program til at designe COAX mikrobølgeovn filtre Parfil og elliptiske er det rigtige valg. [/quote] meget værdifuld revision! [Quote = Tavarnelle] Jeg vil gerne designe filtre på luft, for eksempel ved hjælp af en wave guide med iris og / eller skruer. [/Quote] men vores objekt er ikke helt lokke. [Quote = nandopg] Også jeg vil gerne bede om at disse medlemmer uden den nødvendige erfaring til at hjælpe andre til at være stille. [/quote] meget mærkelige erklæring fra den person, der bruger programmerne fem år, og synes ikke at forsøge at bruge dem til mikrostrip filtre! : D ps: Jeg er meget glad for at vide, at Parfil og elliptiske producere meget præcise resultater for coax filtre. venlig hilsen. u_f_o

Min kære u_f_o, Hvis du har brug for coax filtre bygge op på hulrum, som det er tilfældet i det første indlæg i denne tråd, skal du bruge Parfil eller elliptisk. Ingen tvivl. Den person, denne post for første gang bad om hulrum filtre hjælp, right? Så du er nødt til at snakke om hvad? Cavity filtre, right? Men hvis du ikke har noget at sige om hulrum filtre, ophold rolig! NandoPG

Der er intet galt med at gå ud på tangenter, så længe det bidrager til folks forståelse af emnet. Jeg lærte om to filter programmer, at jeg ikke var klar over. Hidtil har ingen talt om det oprindelige emne på virkelige waveguide hulrum filtre, som er seks sidede metalkasser, som parret energi til hinanden gennem huller i deres fælles vægge.

Kære flatulent (?) Vær venlig at tage et kig i det første indlæg i denne tråd. Hvad vil du konkludere? NandoPG

Kan nogen give råd på seks sidet metal kasser med kobling huller (iris) mellem dem? Der har været diskussion om bølgeleder filter programmer, der er periodiske forstyrrelser i en waveguide og analyse-programmer, men ingen diskussion af detaljerne i programmer for ægte resoanant hulrum med lys E feltkobling mellem dem. Jeg har prøvet mican og fandt filter design var meget sløv og der var ingen fejlmeddelelser til at fortælle dig, hvorfor det ikke ville gå til det næste trin. http://www.engineers.com/ESEPTUM/eseptum.htm er et andet program, men jeg ved ikke hvor godt det virker.

Mine kære, kære, kæreste NandoPG! [quote = nandopg] Min kære u_f_o, Hvis du har brug for coax filtre bygge op på hulrum, som det er tilfældet i det første indlæg i denne tråd, du skal bruge Parfil eller elliptisk. Ingen tvivl. [/Quote] Jeg behøver ikke at coax filtre! Se venligst i den første og tredje indlæg i denne tråd. både indlæggets forfatter er Tavarnelle. Kan du se ordet "lokke"? Jeg kan se ordene "hulrum", "bølgeleder" og "iris". Ja, jeg kan se ordet "interdigital" too. på grund af dette ord har du lige fortælle os dine meninger. men du har ingen ret til at lukke op andre mennesker, der har større erfaring med filter design. kig på følgende ulighed: cavity filtre>> coax + bølgeleder filtre>> coax-filtre er det rigtigt? he he. stoppe din annoncering af aflyttet dyre kommercielle programmer, stop dit spam, PM mig, hvis du vil vide min mening om dig. venlig hilsen. u_f_o ps: når jeg har desined min første interdigital "lokke" filter (i 1974), har jeg brugt kuglepen, papir, håndbog og elektromekaniske regnemaskine.

hello flatulent! - Om eSeptum: synes det tilnærmelsesvis lukkede form formler for iris og er ikke nok korrekte. (Jeg prøvede v3.2, jeg sammenlignede med mician og CST MWO resultater og med eksperimentelle data for). - Om din mician projekt: hvilken slags iris havde du brugt? Hvad mician-version bruger du? Vær venlig at rapportere mig dit filter parametre, og jeg vil prøve det med version som jeg har. kan være dine behov er ikke realiseres med din iris? hvis du kan pm mig dit projekt. venlig hilsen. u_f_o

Kære UFO, 1 - Meget interessant den ligning, du postede tidligere. Desværre kunne jeg ikke forstå sin fulde betydning. Men jeg vil prøve hårdere. Undskyld. 2 - Netop i 1974 var jeg ved hjælp af en IBM / 360 til at skrive mine programmer på mikrobølgeovn strukturer og ikke kun papir, håndbog og elektromekaniske regnemaskine. Jeg er ked af igen. 3 - Det ser du aldrig bruger Parfil eller elliptisk før. Så din oplevelse ikke tillade dig at sige, at programmet ikke virker. 4 - Du er ikke den første bruger for at skrive i denne tråd. Så hvad jeg rådede det var ikke for dig. 5 - Jeg er ligeglad med hvad du synes om mig. Jeg er ked af igen. NandoPG PS: Please, aldrig nogensinde PM mig.

For dem af jer der ikke kender fortiden, var IBM 360 i toppen af den linje computer fra IBM på det tidspunkt. Den elektroniske del var omkring 2 m høj, 1 m dyb og 4 m bred. De input og output-enheder var omkring 2 kubikmeter i volumen hver. Det krævede omkring 4 mennesker til at køre den. Programmerne blev "skrevet" på hulkort én linje pr kort. En to transistor forstærker analyseres ved hjælp af SPICE tog omkring 20 sekunder at køre, og produktionen var trykt på papir, 0,7 m bred. Den "grafik" blev udført med placeringen af ____ ------ ........ og ******* symboler i en grov tilnærmelse til en graf. Mekaniske regnemaskiner var et vidunder at beskue. De kunne gøre + - x / funktioner til 20 cifre. De lavede vidunderlig lyde, som de beregnes helt ved at dreje skærmen diske, som havde de 10 cifre på deres circumfrence. Mennesker med musikalske evner ville enhed tal at beregne, som vil gøre musikalsk rytme mønstre og lyde, som maskinen ændrede cifre og flyttet til den næste. Også en påmindelse om, at kun mennesker, der skriver berømte operaer og symfonier er tilladt at være kritisk og gnaven over for andre på dette site.

hi NandoPG! Jeg er meget glad for at se dig igen! 1 - ingen kommentarer. 2 - Jeg er snart træt af elektromekaniske lommeregner, og jeg har snart skrevet mit program for interdigital og combline filtre, brug den hidtil sommetider og jeg behøver ikke Patfil for sådanne filtre. 3 - ja, jeg har brugt Parfil og elliptiske kun for mikrostrip strukturer (se 2), jeg aldrig havde sagt de ikke arbejde, men de har unaccurate resultater. prøve at behage og du sikre, at det er rigtigt. tænde dit første opmærksomhed på øverste stopband. Prøv også "parallelkoblet transformer i" - anden venstre ikon i dialogboks. der er gode ideer i disse programmer, men jeg er irriteret over gedanken produkter. om dxf - det er meget nyttigt værktøj til microstrips til import-eksport. de er sjove fejl - fordoblet SEQEND strenge. Jeg har lappet kode og mailede dem, men i version 4.2.1 de ikke rettelser. de stoppede arbejdet. 4 - det er godt. 5 og ps - vores tanker og følelser er ens. venlig hilsen. u_f_o

Hey NandoPG og UFO, køle ned tak. Du både er nogle af de mest værdsatte og værdifulde medlemmer, at jeg ved, da jeg er på bordet, og det er allerede en lang tid:) Jeg kan godt forstå NandoPG for spam herovre er latterligt og de fleste af de stillinger er bare noget lort, men u_f_o er en meget respekteret medlem af vores lille Pro samfund i her. Vi er nødt til at opmuntre seriøse drøftelser mellem vaulable medlemmer og ikke at spilde indsatsen om at besvare nogle "generiske" og oftest dumme indlæg. Jeg er virkelig pissed af folk påstår tingene på ... "rygter, jeg hørte, jeg fået at vide, en person jeg kender osv." Vi er her for at dele vores egne erfaringer, viden, information mv, ikke andres. Det er derfor, jeg sætter pris på dine indlæg (ikke kun dit - men også i mindre pro samfund for) høj. Og ærlig talt har jeg haft det som om du fyre mange gange, når jeg ser nogle spørgsmål som - "hvilken en er den bedste ...?". Det er sgu latterligt og viser 2 ting. Enten uvidenhed eller bare at gøre grin med os. Så ville jeg invitere alle til at komme til det punkt, og stoppe spammer vores wodnerful bord med "generiske" verbal konstruktion af den slags vist ovenfor. cheers, undertegnede

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back