Lidt historie

Og hvis det ikke kunne være baseret på beskrivelser af kortkatalog til at gøre en simulator af et sådant system, hvor den manglende enkelt chip processor, fordi den originale kan komme frem grænse på mirakuløs?

Det vil ikke være så sandt kopi af den oprindelige bare elendig;), men i det mindste at systemet vil fungere.:)

Der er stadig, for selvfølgelig problemet med strømforsyningen spændingsniveauer og omstilling, men det er sandsynligvis uovervindelige.

Og som for mordet på polske elektronikindustri, godt, hvad en person halvledere, du behøver at gøre alle de vejledninger, og disse er ikke længere nødvendige, fordi et jiffy, for at du kan købe en kinesisk trådløs lys ...: ((Og politikerne ved bedre, efter alle de ingeniører, hvad der er muligt, ønskeligt og nødvendigt ...: ((

I hans samling, fandt jeg flere af disse i PC tråd MCY7880.Jeg syntes ikke det var en sjældenhed: |.
Mest skade, at de polske elektronik (hvad det var) er desværre ikke længere bare et smukt minde.MCY7880.jpgBeskrivelse:n / a

Og!skrev:

MC14012

Engineering Calculator

2 er udstyret med 18 niveauer af parenteser

Sag om hukommelse

programmering ved hjælp af MC14011

LED

Strømforsyning: -9,5 V: -6,0 V

nuværende forbrug: 20,0 mA ved -7,5 V

DIL40 boliger

Og her i forhold til regnemaskiner er vist som "præcist" at tælle hver aktion type lommeregnere:

arc sin (arc cos (arc tan (tan (cos (sin (9 ))))) = 9

Resultaterne er interessante

http://www.rskey.org/ ~ mwsebastian / miscprj / models.htm

fremgår det, at 9 ikke altid lig med 9;)

Jeg er interesseret i det nye originale MC 14.005, MC14007 og MC 14.008.

Paul Es.skrev:

Og her i forhold til regnemaskiner er vist som "præcist" at tælle hver aktion type lommeregnere:arc sin (arc cos (arc tan (tan (cos (sin (9 ))))) = 9Resultaterne er interessantehttp://www.rskey.org/ ~ mwsebastian / miscprj / models.htmfremgår det, at 9 ikke altid lig med 9;)

I disse dage, "som supplement til familien" Brda er også "Bolek" og "Lolek" - en czterodziałaniowy og den anden ingeniør - og denne gang har jeg brugt.På grund af den tragiske kvaliteten af moderne 6F22 batterier til magten til at tjene to flade 3R12 serier ...
Mit eksemplar har allerede haft nationale CQZP95 skærme (en meget mindre end de amerikanske cyferkach prototyper) og kuglerammen stadig fast MOS Techn.hvis modstykke var vores MC, jf. ovenfor.Repareres eller længere udgaver af den polske abacus.
For at vise kø i toppen seks og ni har behandlet ham en smule ...

Sådan en dum tilfældighed bestemmelser, CMOS-y Motorola MC14XXX (f.eks MC14011 = fire mål) og vores regnemaskiner ...

Med hensyn til den polske udgave af 8.080 er på markedet stort set er domineret af den sovjetiske og tjekkiske versioner.Vores produktion er ikke nået frem til de større tragedie er et lille udbytte, de grunde, der allerede er beskrevet ovenfor.Produktion forsøge at ASIC-Cemi, som også faldt på grund af ydre faktorer - på trods af investeringer i afskrivningsberettigede faciliteter - det var engang i de tekniske presse ...

Og som for kvaliteten af knoglen er den værste TTL exaequo var Tesla og Sovjetunionen.Mange var allerede beskadiget i butikken ...

Nøjagtigheden af beregningen - de funktioner, der er beregnet af omdannelse / udvikling af funktioner i serien.Jo flere elementer i serien, jo større nøjagtighed.Og det tager tid.Ligeledes, i øvrigt, var beregnet "til fods" matematiske tabeller, der benyttes i en tid med przedkalkulatorowej.At gøre det i dette konkrete eksempel, der er nøjagtigheden af foreløbige resultater - at der, hvis flere cifre er et indirekte resultat end det, du ser på skærmen.Derfor forskellen.

Nogle regnemaskiner regne udvidelser polynomium (Chebyshev polynomier sandsynligvis accelerere, plus ændringer) og andre
ved CORDIC:

http://en.wikipedia.org/wiki/CORDIC

Måske er der nogen lidt programmere FPGA til at simulere din MC14011?
Endnu højere grad, at den dokumentation (du hævder) er til ham.
Jeg beundrer din lommeregner og viden er nødvendig for at opbygge det!
Hilsen.

Vi sparer på arbejde for nylig så gamle regnemaskine Cemi crash sandsynligvis for skrot, mens ordrer.Namiast Cemi gjorde slet ikke forældet system, fordi det kunne ikke bedre.Bare i kommunen ikke fik lov til at gøre noget godt for Polen.Hvordan man ser på legenden om TVN os se om det PRL var en banebrydende bil prototyper med FSO og MFS for sin tid, når Vesten, selv de ideer ikke passer til hovedet.Men det kunne være noget bedre end russerne, det hele faldt og skrottet (private samlere) gik, og ikke på vejen.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back