LNA og mixer spørgsmål

F

fanshuo

Guest
i LNA og Gilbert mixer design, jeg ikke finde nogen til at bruge en PMOS aktuelle kilde som output modstand til at øge spændingen gevinst.
Hvad er grunden til dette?

 
Nie da się ukryć, że mobilny system firmy Apple działa naprawdę dobrze, a dzięki swojej zamkniętości jest stosunkowo bezpieczny i nie sprawia swoim użytkownikom zbyt wielu problemów. Z ową zamkniętością wiąże się jednak niezaprzeczalna wada, jaką jest niemożność skorzystania z innego sklepu niż oficjalny AppStore, do którego trafić mogą jedynie apl...

Read more...
 
i Mixer design gevinsten er ikke den væsentligste faktor, mixeren har mange spec
er så meget høj gevinst er ikke altid nødvendigt.

Det LNA mest brug Inductor i lastrummet eller endda en modstand

khouly

 
høj, er ikke altid ønsket
men hvorfor ingen bruger det i alle tilfælde?

Jeg har ved enhver necessarity at bruge en inductor eller modstand som belastning, hvad er årsagen?

 
Jeg tror, at det kan bruges til at styre de Udgangsimpedans.så de matcher vil være lettere

khouly

 
To grunde:

1.Støj: PMOS er meget mere støjende end IND / Res

2.Frekvens: PMOS vil forringe den høje frekvens gevinst.

 
1.PMOS ikke nødvendigvis generere mere støj end modstand
2Whether det vil forringe den høje frekvens gevinst i LNA afhænger af dens størrelse.Yderligere mere jævn det nedbryder den høje frekvens vinding, hvorfor den ikke er anvendt i mixer enten

 
1.Ja, men meget lejlighedsvis.

2.Jeg har kun erfaring på LNA.Jeg kan ikke hjælpe u om Mixer design

3.Normarlly LNA brug inductor som ladelister.Og u kan gøre gevinsten af LNA at være en bandpass svar på det ønskede freq.Ved at bruge PMOS, u vil have en lowpass svar.Og en meget stor gevinst er præsenteret ved lav frekvens.Måske flere hundrede gange større end gevinsten ved ur ønskede frekvens.Det er ikke gode.

4.En anden ting jeg har glemt at nævne i begyndelsen er linearitet overvejelse.

5.Actrually når u virkelig begynder at designe en LNA, u kan finde ved hjælp PMOS som ladelister er meget upraktisk.Sådan bias de PMOS er et stort problem.

 
om dig tredje punkt, hvis du bruger en modstand som lastning, det har også stor gevinst ved lav frekvens.

Jeg tror du har ret i punkt 5.Bias er et problem, det er nemt at bruge inductor.

Jeg tror, en anden grund er, at outputtet modstand af en MOS transistor er ikke veldefineret.Det
er nøjagtig værdi er ikke modeled meget godt.

 
Korrekte.Det
er derfor, jeg aldrig bruge res for LNA lastning.

 

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back
Top