MAX7219 ikke helt mand nok!

D

Damnthistinleg

Guest
Hej, dette er mit første indlæg her, så kan du gå let på mig. Selv om jeg har en smule viden, det er mere plads end varemærke - hvis du se, hvad jeg mener! Anyway, jeg arbejder på en lille projekt, som MAX7219 er næsten ideel. Jeg har brug for at køre 8 store syvsegment displays, men de kræver mere strøm, end det er tilgængelige direkte fra 7219. Selv om der ikke datablad er til rådighed for vises, hvert segment ser ud til at bruge fire høj lysstyrke lysdioder i serie med en 100 ohm nuværende begrænsning modstand. Jeg formoder, fra denne, at de er beregnet til at blive drevet af 12 volt DC. Jeg vil gerne udnytte de PWM dæmpning facilitet på MAX7219, så jeg skal gøre to ting. For det første, jeg regner jeg bliver nødt til at droppe modstanden værdi til omkring 27 ohm til at øge strømmen gennem dioderne, da de nu vil blive pulserende. For det andet vil jeg nødt til at forstærke output fra 7219 med henblik på at skabe de rigtige spænding og strøm. Problemet er, at jeg har brug for at gøre dette så effektivt som muligt, som jeg ønsker at køre alt fra en 12 volt batteri. Mange tak på forhånd for enhver hjælp! Dave.

Download datablad fra her [url = http://www.alldatasheet.com/view.jsp?Searchword=MAX7219] MAX7219 dataark, MAX7219 datablade, MAX7219 datenblatt, MAX7219 manual, MAX7219 datablade, MAX7219 pdf - ALLDATASHEET.COM [/ url ] måske dataark til visning, som du har forsøgt at bruge, kan havde fra samme sted.

Tak men 7219 dataarket er ikke et problem, og jeg behøver ikke et for skærme, som jeg spore dem ud. Jeg ser virkelig at finde den bedste måde at køre dem uden at bruge noget ineffektive som et Darlington array. Dave.

Databladet viser, hvordan man bruger det tal drevet med eksterne FETs, når du bruger store skærme. Hvis det stadig ikke er nok, kan du bruge transistor drev på segmentet signaler så godt og stadig bevare det PWM lysdæmpning kontrol. Brian.

Aah, jeg ser. Jeg savnede den smule. Jeg har haft et kig på det, men jeg tror ikke, det kommer til at hjælpe i mit tilfælde. Den MAX7219 kræver 5 volt og cifret kræver 12 volt. Den MAX394 synes ikke at være i stand til at håndtere forskellen mellem forsyningsspændingen og skiftede spænding og under alle omstændigheder, max strøm gennem kontakten er 100mA. Jeg har nu sovet på det dog og kan have et simpelt svar. Problemet er virkelig det faktum, at skærmene er fælles katode. Hvis de var almindelige anode og jeg skiftede 0 volt side, skal jeg være i stand til at benytte en enkel NPN kontakt, som stadig kunne drage fordel af PWM dæmpning på MAX7219 med et minimum af komponenter. Det ville også løse problemet ved at skifte en højere spænding. Med det i baghovedet, er det sikkert nemmere at DESOLDER lysdioder i cifret og vende dem rundt. Lyder det rigtigt? Dave.

Polariteten på MAX7219 signalerne kun tillader brug af fælles katode skærme, være forsigtig, hvis du bare skifte den ene side, især hvis du invertere signalet eller vil du finde alle de cifre, undtagen [/ I ] det, du ønsker, er vises samtidigt! Jeg ville være tilbøjelig til at bo med de samme cifre drevet kredsløb (jorden siden), men hæve anodesiden fra 5V til 12V. Problemet med dette er det bruger flere komponenter, har du sandsynligvis brug for to transistorer, en drevet af anoden (segment) drev og en 'hængende' fra 12V linien. Hver ville vende signalet bringe den tilbage til den korrekte polaritet. Ved en tilfældighed, har jeg en forundersøgelse i gang som bruger MAX7219 til at køre 64 individuelle lysdioder og et andet projekt i støbeskeen, som bruger 8 x syv segment LED, men er nødt til at drive dem ved meget høj lysstyrke, så jeg kan stå over for et lignende problem som dig . Brian.

Du bør overveje at bruge source drivere som UDN2981 eller Darlington arrays lignende ULN2803 for CA eller CK type 7 segmenter.

Tak Abidr, The UDN2981 ser ideel til dette program - forudsat det kan håndtere den nuværende. Ved 12 volt, jeg kigger på en individuel segment strøm på 100mA, men dette er et normeret forbrug på omkring 10%. Jeg bemærker, at den anbefalede maksimale udgangseffekt af denne chip er 350mA, men der vil være tilfælde, hvor alle syv segmenter og med decimaler er i brug, og dermed kommer til 800mA. Jeg vil bare nødt til at få fat i et par og prøv dem ud! Jeg har brugt ULN2803s i fortiden, og vide, at du kan 'parre op' input at øge de nuværende håndtering. Jeg formoder, det samme gælder for de ULN2981 så det er en mulighed. Hvis den aktuelle håndtering eller komponenten tæller fortsat et problem, jeg formoder, jeg altid kunne ReWire tallet til at køre med 8 lysdioder i serie. Jeg havde behov for at skulle levere / skift 24 volt, men i det mindste den nuværende ville blive halveret. Det er ganske nemt at få fat i store 24 volt batterier også. Bare en tanke! Jeg vil grave ud veroboard og komme tilbage til jer alle. Tak for den rådgivning indtil videre! Cheers, Dave.

Ja UDN også kan være forbundet gerne ULN2803. Jeg har parret tre af dem sammen, og det virkede fejlfrit, eneste fangst er UDN er 4 gange dyrere end ULN2803 i mit land. Ikke fortrudt dog sin praktisk at lodde en DIP 16/18 end 8 transistorer eller FETs

Hej. Jeg leder efter en løsning til næsten nøjagtig det samme problem. Jeg har brug for at køre fælles katode 3 tommer 7 segment displays med en MAX7219. Hvert segment kræver 9V 20mA. Så i modsætning til den oprindelige plakat, jeg er stadig pænt inden for max 40mA pr segment, som MAX understøtter. Jeg har kun behov for højere spænding. Så jeg tror jeg kan bare bruge den MAX ciffer vasken side, men behovet for at tilføje komponenter til segmentet kilden sider. Jeg læste forslag til denne tråd, men kan ikke helt billede i mit hoved, hvordan du gør dette. Er der nogen der har et diagram af løsningen, tak?

Tak for det. Da jeg i 40mA Jeg går ud fra vasken side (ciffer chauffører) kan anvendes direkte, er det korrekt? Så jeg behøver kun at sætte en UDN2981 i segmentet linjer og lægge 9V og jord på UDN2981?

Hvis du kunne få TPIC6B595 vedhæftes derefter banen er meget god. Dens en RTC ur. Dens en fælles anode er baseret RTC. Da jeg ikke har kunnet finde fælles katode 7 segmenter i mit land, derfor har jeg altid gjort kredsløb baseret på CA BTW: Dette er ikke mit projekt, fandt det på nettet, omkring et år siden, jeg gjorde det for 2,3 tommer 7 segmenter, og det har fungeret fejlfrit eversince.

at synke du kunne bruge ULN2x03 og kilde du kunne bruge UDN2981
Jeg har lavet en skematisk tilføje UDN2981 til segmentet drivere.. Kunne du tage et kig på de vedlagte skematiske og se, om jeg har forstået dette korrekt? Er det OK at synke LED strøm gennem cifrede driverne til MAX eller ville det være absolut nødvendigt at tilføje en anden ekstern driver der? Tak! Chris

Teknisk et overblik, den skematiske er i orden. Men helt ærligt jeg har aldrig prøvet det, så jeg kan sige med sikkerhed, det vil virke. Bare for at være på den sikre side jeg "personligt" ville foretrække at bruge en vask driver ligesom 2803 så godt, da du bruger en 12 volt, så jeg ville påtage sig de 7 segmenter, der overstiger 2,3 tommer størrelse.

ja, de er 3 tommer skærme. 6 lysdioder i serie for hvert segment (2 for decimaltegnet). Så jeg vil gerne tilføje en ULN2803 i cifrede linjer ligesom UDN2981 men tilslutningsben 9 til jord og pin 10 til samme 12V levering som UDN2981? 12V spænding skal være faldet til nul på dette tidspunkt gennem begrænsning modstande og lysdioder. Så denne driver kun ville være forpligtet til at synke mere strøm, end MAX kan håndtere, right? Den MAX7219 dataark siger, at det tal chauffører kan synke 320mA. Med 8 segmenter på 20mA hver ville køre ved 160mA, hvis alle segmenter er tændt. Dette bør være godt inden for specs. Vil du tilføje 2803 lige som en sikkerhedsforanstaltning, eller er der en anden grund kan jeg ikke se i øjeblikket? ;-) Jeg tror min første problem i mine tanker var, at jeg troede, at segmentet løbende behov for at flyde fra det segment, chauffører gennem lysdioderne * tilbage * til MAX ciffer drivere. Men det synes de er bare logik niveauer efter alle, men med konstant nuværende kilder i segmentet drivere. Med hensyn til den konstant strøm kilder i segmentet chauffører, betyder dette brug for særlig opmærksomhed, ligesom modstande mellem MAX7219 og UDN2981? Eller kan jeg bare behandle derefter som normalt logisk niveau udgange alligevel?

OK, jeg har skiftet den skematiske til at omfatte ULN2803. Faktisk 2 af dem. Da den ULN2803 er invertere jeg var nødt til at invertere input igen. Jeg foretrækker at bruge en anden ULN2803, mest fordi jeg foretrækker sin pin-out til f.eks et par 7404s. Tror du det vil arbejde på denne måde? Jeg bestilte et par ULN2803 og UDN2981 fra Kina (en meget billigere!), Men bliver nødt til at vente en måned eller så for dem at nå frem, før jeg kan teste dette.

Pænt trukket! Kun to kommentarer: Du kan ikke få nok køre nuværende ind i den anden 2803, medmindre du slippe 4K7 modstande ned til 2k2 eller mindre, ville en bedre løsning være at bruge en TTL-eller CMOS inverter i stedet for den første 2803. Husk disse enheder kan kun synke aktuelle, kan de ikke kilde det, så du er afhængige af den 4K7 til at give alle de bias til den anden 2803. Vær forsigtig med decimaler signalet, skyldes det formentlig behov for en højere værdi end 150R at begrænse den nuværende, da der vil være færre lysdioder inde i displayet modulet. Øvrigt behøver du ikke at tilslutte VCC ben på den anden 2803, enheden ikke trækker strøm, så det behøver ingen forsyning! Du kan tilslutte pin gennem et skifte til jorden, når den er lukket den vil slå alle cifrene på ved samme tid til testformål. Brian.

Tak for det. Jeg bruger DesignSpark for min skemaer nu. Det er gratis og meget sjovere end fx MS Paint. : DI troede, jeg havde beregnet 4k7 pull-ups for 2. 2803 fra dataarket. Vin 3.85V / Iin 1mA = 3.85kOhm. Men jeg har nok ikke helt forstået, at databladet for 2803. Når de ankommer jeg vil prøve dette på en breadboard med forskellige værdier. Jeg havde valgt en anden 2803 som inverter på grund af dets langt mere bekvem pin-out, hvor i og ud er overfor hinanden. Dette kredsløb vil i sidste ende skal ske på Vero stil strimmel bord og 2803 pin-out ville gøre, at så meget nemmere i forhold til en 7404 for eksempel. Du har ret omkring kommaet. Det er kun 2 lysdioder og kører på 4 V 20mA. Jeg har ændret, at en modstand. Jeg havde en anden tanke i går aftes. Da det segment førerne af MAX7219 er konstant strøm kilder, vil jeg ikke brug for at sætte en modstand fra hver linje til jord for at tillade, at de nuværende til at flyde? Jeg tvivler på, at 2981 ville synke, at de nuværende. Hvis jeg indstiller MAX at købe 3.5V 10mA, ville modstande har en værdi af 350R. Jeg har ændret den skematiske herom og vedhæftet det.

Din beregning er vendt på hovedet! Hvis Vin er 3.85V og leveringen er 5V, modstanden har at droppe (5 - 3.85) = 1.15V på 1mA som gør det 1.15K. Jeg ville være tilbøjelig til at prøve det uden ekstra belastning modstande og tilføje dem, hvis nødvendigt, Maxim viser ikke output driveren skematiske så det er svært at sige hvad der kan ske. Brian.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back