D
Damnthistinleg
Guest
Hej, dette er mit første indlæg her, så kan du gå let på mig. Selv om jeg har en smule viden, det er mere plads end varemærke - hvis du se, hvad jeg mener! Anyway, jeg arbejder på en lille projekt, som MAX7219 er næsten ideel. Jeg har brug for at køre 8 store syvsegment displays, men de kræver mere strøm, end det er tilgængelige direkte fra 7219. Selv om der ikke datablad er til rådighed for vises, hvert segment ser ud til at bruge fire høj lysstyrke lysdioder i serie med en 100 ohm nuværende begrænsning modstand. Jeg formoder, fra denne, at de er beregnet til at blive drevet af 12 volt DC. Jeg vil gerne udnytte de PWM dæmpning facilitet på MAX7219, så jeg skal gøre to ting. For det første, jeg regner jeg bliver nødt til at droppe modstanden værdi til omkring 27 ohm til at øge strømmen gennem dioderne, da de nu vil blive pulserende. For det andet vil jeg nødt til at forstærke output fra 7219 med henblik på at skabe de rigtige spænding og strøm. Problemet er, at jeg har brug for at gøre dette så effektivt som muligt, som jeg ønsker at køre alt fra en 12 volt batteri. Mange tak på forhånd for enhver hjælp! Dave.