MAX7219 ikke helt mand nok!

Ah, ja, selvfølgelig! Tak for korrektionen. Jeg bestilte et par commoned modstand netværk med forskellige værdier, og vil prøve dette, så snart alt er ankommet. Stiften ud af 2803s og 2981s gør det virkelig nemt at tilføje disse modstande på en breadboard. Jeg vil holde denne opdateret tråd. Det kan tage et stykke tid fordi jeg har bestilt nogle af de komponenter fra Kina af omkostningsmæssige årsager.

OK, jeg er glad for, at det virker. : Lol: Jeg havde kun at ændre den begrænsende modstande til lysdioder. Jeg havde ikke taget højde for spændingsfaldet gennem 2803s og 2981. Så disse er nu 22R og 560R for decimaltegnet. Men du ønsker at genberegne disse til dine skærme alligevel. Desuden var belastningen modstande mellem MAX og 2981 ikke påkrævet, men det fungerede lige så godt med dem. Jeg har ændret skemaer. Dette er hvordan det rent faktisk virker. Jeg tog et par billeder af min test. Første par viser kredsløb breadboard. End halvdelen af skærmen i aktion. Så jeg loddet alt på bånd bord. Den første bestyrelse er den ene med MAX, som jeg allerede havde lavet. Den anden jeg lavede i dag er "driver board". På dette board kan du se, hvorfor det var meget nemmere at bruge en anden 2803 som inverter. Kun én ledning på hele brættet. ;-)) https: / / picasaweb.google.com / chris.yesyes / ObservatoryClock #

Very nice! Godt gået! Jeg kan slå dig på størrelse selv, min største digitale ur var lidt over 4 meter høj! Brian.

Tak! De plejer at sige størrelsen ikke er afgørende. Men det gjorde noget, et parti for dette projekt .. ;-) 4 meter siger du? Det rum, hvor min skærm vil ende op er ikke engang 4 meter i alle retninger ... ;-) Mine vil have 8 numeriske cifre og en 8x64 LED matrix til tekst (en anden 8 MAX7219) ;-))

Den store Uret blev alfanumeriske, lavet af 6 "lysstofrør. Røret varmeanlæg blev efterladt kører ved lav effekt, så det ville begynde straks, og elnettet var skiftet til rørene med triacs. Det var for en velkendt bil forhandler, der heldigvis havde et kort navn, displayet vekslede mellem det tidspunkt, og "L * X biler". Brian.

Her er en lille trick, vendes ciffer 3 (ti minutter), så der Dp er nu øverst til venstre. Nu forbinde denne ciffer med resten som følger: cifret 2 (timer) cifret 3 (minutter ti) d til AE til BF til ca til db til EF til fg for at g Dp til Dp nu kan du blinke Dp på ciffer 2 og 3, og det vil ligne professionelle én.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back