Nem PIC USB CDC

T

tgq

Guest
Glem alt USB-MODx og FTDI chips! Dette er en nem at bruge USB CDC-løsning med PIC 18F2550 (prøver til rådighed: D) - Blink førte 20 gange om PORTA.0 (PIN2), hvis »b« karakter sendt til PIC - ekko andre tegn sendt til PIC Modified CCS C kildefilerne, hex fil til pic, inf fil og sch inkluderet i zip-fil

Det er ikke bare chippen til at overveje, men også den software support. Skrivning vinduer drivere til usb er ikke en triviel opgave. Under FTDI som eksempel, de har fri, konstant forbedret og opdateret drivere til deres produkter til download, der understøtter alle de gængse operativsystemer.

[Quote = btbass] Skrivning Windows-drivere til usb er ikke en triviel opgave. [/Quote] Microchip giver drivere til USB-aktiverede PICs også (i hvert fald til Windows). Bedes du rette mig hvis jeg er forkert.

[Quote = btbass] Skrivning Windows-drivere til usb er ikke en triviel opgave. [/Quote] Ingen driver nødvendig med CDC! Du skal bare have inf inkluderede fil, og du har en anden helt ny virtuel COM-port ligesom FTDI [size = 2] [color = # 999999] Lagt efter 2 minutter:. [/Color] [/size] [quote = vedroerende] Microchip giver driverne til USB-aktiverede PICs også (i hvert fald til Windows). Bedes du rette mig hvis jeg er forkert. [/Quote] Microchip doesnt give en driver til USB / CDC kommunikation, men kun den. Inf-fil, der bruger en generisk driver, der leveres med Windows.

Hej TGQ, jeg ønsker at vide, at vi kan ændre koden og anvendelse er som en USB til COM-port usnig D9 Male Pin. Hvis det er muligt, så giv det til mig. Bye, PRAVARDHAN

Har du den pic kode. Hvis jeg sætte pic det vil være en ny COM-port, så jeg kan bruge Visual Basic til at arbejde med det. har jeg brug for en chauffør?

[Quote = snaider] Har du pic kode. [/Quote] se zip-fil ovenfor [quote = snaider] Hvis jeg tilslutter den pic det vil være en ny COM-port, så jeg kan bruge Visual Basic til at arbejde med det. [ / quote] Ja! [Quote = snaider] har jeg brug for en chauffør? [/Quote] Nej, driver CDC er windoze inkluderet

Heh ... denne løsning (jeg mener PIC18F-USB) har mindst 2 år ... men alligevel ... godt job til en person, der har brug for enkle USB-kommunikation.

Et interessant faktum skal holdes for øje, når du bruger USB er: Der er ingen garanti for data rate med en USB protokol. Polyhistor

Held kompileret Nem PIC USB CDC , hvorfor den første udstationering af USB-kablet til WinXP, Windows starter den nye enhed guiden? Hvad gør jeg glip af? Ingen kur for at kopiere mchpcdc.inf filen til Windows / INF subdir. Skal jeg ændre INF-fil til at klare nogle parametre i PIC 18f2550 firmware? Hvad der præcist betyder fil NoticeEasyCDC.txt ved at sige "sæt manuel installation med mchpcdc.inf fil"? Beklager folkens, men jeg er helt ny til USB, jeg er nødt til at lære mere. Tak på forhånd Giorgio

Tak for nice kode. Dette fungerer meget godt. Jeg søger koden til sidste 5 dage. Min egen kode virker ikke. Hvis du kan fortælle mig hvordan jeg kan redigere. Inf-filen

Tak for din deling, denne kode virker med succes i vista. Jeg prøver det i en bestyrelse alt ok :)

Hej, Vi er to studerende elektronical teknik, og vi forsøger også at gøre en usb-forbindelse med en PIC microcontroller. Vi bruger CDC-biblioteket leveret af mikrochip og PIC18F2455. Vi har et lille problem: når vi sammensætter din kilde, vi har nogle fejl. Vi kan ikke finde biblioteket usb_cdc.h bruges i dit projekt! Hvilke redskaber har du brugt til at lave dette arbejde? Vi har brugt MPLAB og C18-compiler, og vi har installeret usb-ramme leveret af mikrochip! Byde velkommen, Robain & Cardoen konstruktioner: p

Hej tgq. Jeg kompileret dit projekt inden for CCS 4,93. Hvis det er programmeret min PIC, køre den og tilslutte den til min computer, det er at bede for føreren. Så jeg viser, hvor føreren er, men den hardware kan ikke installeres af Windows! Når jeg tager din Hex fil og programmet det i PIC. Det kører askes for chaufføren og installerer det. Det fungerer perfekt. Har du ikke Anny issous om CCS compiler, eller er der somthing jeg savner? Tak på forhånd, Mic

Du kan finde driver fra DRIVER mappen CCS rodmappe. Good Luck.

Hej. Jeg er ny til c sprog. Jeg har prøvet at kompilere koden suplied men uden held. Jeg bruger ccs v4.104 men altid give mig en advarsel, og da jeg brænder pic intet svar fra værten pc. Hvis Jeg brænder pic med suplied hex filen det virker fint, men jeg ønsker at ændre de kode, så jeg kan bruge det til min ansøgning. Jeg apreciate nogle hjælpe, tak. [/b] [size = 2] [color = # 999999] Lagt efter 8 minutter: [/color] [/size], når jeg bruger den medfølgende eksempel fra CCS jeg får en advarsel: afbryder deaktiveres under opkald at forhindre en ny indgang Jeg tror, det er ikke normal fordi jeg. »m ved hjælp af et eksempel, så det burde kompilere med ingen fejl eller advarsler ..

Hej Hvordan kan jeg bruge PIC 18F 452 med denne ansøgning. hvad skal jeg ændre i th HW og SW kan du hjælpe mig og undskyld for mit dårlige engelsk

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back