Påvisning af signalet på en bestemt frekvens

B

Bruum

Guest
Hej!Jeg er meget grøn i programmering.Jeg lærer ASM for 8051, det første forsøg på at få mest simpleste bag.Jeg ønsker at implementere en funktion (bl.a.), afsløre tilstedeværelsen af tonen i en vis frekvens i det akustiske signal.Jeg tænker om brug AT89C2051 og sammenligningsgrundlag, da timeren osv. tone ville være lidt højere niveau som indblanding.I mangel af tonen i den tidsindstillede płynęłyby tilfældig værdi, når t synes, håber jeg, at timeren begynder at tælle noget tæt på virkeligheden.Her vises de vigtigste spørgsmål, som jeg vil spørge.Tja, i teorien kan nu foretage en sammenligning med en konstant.Men det måleusikkerhed, usikkerhed frekvensen af den tone og fordrejning kunne forårsage den meget sjældne tons vil blive detekteret.Og jeg mener opdagelsen af noget, selv svarende til den tone.Jeg tænkte ind, jo større array, for eksempel - 5%. Måske er der nogle andre ideer eller forslag?

betyder, at ...Støj har denne en bestemt tone ...og akustisk støj syganal i al sin pragt (band)?
og hvad timeren du mener ...Det vil tælle som du fortæller ham, ikke "begynde at tælle noget tæt på virkeligheden" (hvad betyder det i udbudsbekendtgørelsen ??)...

Hej og tak for din interesse.
Citat:

at sige, at som ...
Støj har denne en bestemt tone ...
hvorvidt den auditive støj syganal i al sin pragt (band)?

Det kunne være, men som en rookie på det område, μk er fristende mig at forsøge at minimere både antallet af elementer samt videnskabelige formål.

Jeg forstår stadig ikke én ting :/...Hvordan er det at være signalet til indgangen ...amplituden af den tone, du leder efter, er sikker på at være afgjort større end amplituden af andre signaler?hvis du vil have i en akustisk signal for at afsløre eventuelle særlige harmoniske (vil være deres parti på det tidspunkt, tid og deres amplituder er sammenlignelige), eller hvad det kræver at være?

Ikke rigtig forstår, hvad du vil tælle ved hjælp af Komparator timer.Signal overgange for et vist niveau?Selv med en ren sinusformet signal tilstedeværelse af nogen støj, når du genererer et par ekstra impulser til skranken.Hysterese kan hjælpe her, men kun til en vis grad.For ikke at nævne signalet fra harmoniske og støj ...:)

Med venlig hilsen
Dr.Vee

Hej!
Citat:

Ikke rigtig forstår, hvad du vil tælle ved hjælp af Komparator timer.
Signal overgange for et vist niveau?
Selv med en ren sinusformet signal tilstedeværelse af nogen støj, når du genererer et par ekstra impulser til skranken.
Hysterese kan hjælpe her, men kun til en vis grad.
For ikke at nævne den harmoniske signal og støj

Det kan ske, hvis det kun er 1750Hz (eller er, at der er nogen) og ønsker at spore en komparator powalczysz ...men hvis det er en mulighed, at du kan modtage et andet signal (f.eks 1600Hz), som skal ignoraowany er værre (ville have til at sikre, at ingen støj aldrig når det niveau, som komparator skifter og konvertere, der i tiden mellem de værdier, som du skifte komparator signal 1750Hz) ...og hvis det kan forekomme to sådanne jedonczesnie det overhovedet nyser, som Dr.Vee skriver ...mindst for min LEB: D. ..

i sidste ende at få fft ;)...

Læs http://www.ece.ucsb.edu/Faculty/Rabiner/ece259/Reprints/104_tone% 20detection.pdf

Jeg er der, vil jeg foreslå gode gamle scalak tone dekoder, som allerede har bevist mange gange, både i løsninger til professionelle og amatører NE567.

Hej og tak for alle indlæg og links.Især pdf er tæt på min wymysłom, og selv erindringen om Goertzel algoritme meget interessant for fremtiden, især som støttes af en fortegnelse.Desværre kræver et signal, der forarbejdes til digital form, og jeg på dette punkt, mener jeg prøveudtagning / gating.Tak også for den praktiske tips fra NE567 i hovedrollen, hvis du ikke yder rådgivning på sin egen måde, dette skete kan ende.
Vender tilbage til det emne, jeg troede, at behandle dette spørgsmål statistisk, dårlig foreninger, ændres, hvis jeg bruger.Hvis der sammenlignes med input vil blive nået samme støj, eller endda en akustisk signal, for eksempel.spørgsmål, vil det blive modtaget på outputtet pulser med tilfældige længde, sammenstille dem, siger, 500ms wyliczymy hyppighed af ubestemmelig, unlysed røde blod på hinanden.Når vi starter med staten vores støj tons, tror jeg, begynder at dukke gennemsnitlige nøjagtighed puls længde bør være tættere på 0,5 den periode af vores tone.I det ideelle tilfælde, forvrængning dvs med en klar tone, uden komparator output bør kun forekomme sådanne impulser.Mit spørgsmål angår det princip, at hvis min argumentation er nogle dække i den virkelige verden, og hvis ja, måske nogle vink om en statistisk algoritme til at opdage "konvergens".

Jeg synes det er godt du op og din sag er den enkleste og effektiv måde.

Med hensyn til den algoritme, synes at være trivielle:
Lav en tæller, der øges, hvis tidsintervallet mellem de successive overgange beliggende i 57us med en bestemt tolerance.Jeg gentager, siger, 100 gange for at lette.
Hvis du fange mere end tælleren (og forsøget her) siger 30 pulser en wstrzeliłeś begyndelsen af tonen.

Albert

og hvad vil være den tone som sådan spørgsmål?medmindre nogle nyser ...

KowalD skrev:

og hvad vil være den tone som sådan spørgsmål?
medmindre nogle nyser ...

Før komparator kan sætte et ekstra filter band i den dobbelte OP-IC.
For nylig vedtaget en lignende problem, men for en CTCSS tone - det var optalt flere perioder af den normale signal til at forlade tilstedeværelsen af en passende flag signal.

ps
Det er en skam, at i dette op komparator ikke medfører en afbryder.

Hej og tak for dine indlæg.
Citat:

Lav en tæller, der øges, hvis tidsintervallet mellem de successive overgange beliggende i 57us med en bestemt tolerance.

Bruum skrev:

Hej og tak for dine indlæg.Citat:

Lav en tæller, der øges, hvis tidsintervallet mellem de successive overgange beliggende i 57us med en bestemt tolerance.

Hej
Citat:

Værdien af de counter kontrollere, om det er placeret i vinduet på tolerance ydes for at skabe en

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back