Påvisning af signalet på en bestemt frekvens

B

Bruum

Guest
Hej!Jeg er meget grøn i programmering.Jeg lærer ASM for 8051, det første forsøg på at få mest simpleste bag.Jeg ønsker at implementere en funktion (bl.a.), afsløre tilstedeværelsen af tonen i en vis frekvens i det akustiske signal.Jeg tænker om brug AT89C2051 og sammenligningsgrundlag, da timeren osv. tone ville være lidt højere niveau som indblanding.I mangel af tonen i den tidsindstillede płynęłyby tilfældig værdi, når t synes, håber jeg, at timeren begynder at tælle noget tæt på virkeligheden.Her vises de vigtigste spørgsmål, som jeg vil spørge.Tja, i teorien kan nu foretage en sammenligning med en konstant.Men det måleusikkerhed, usikkerhed frekvensen af den tone og fordrejning kunne forårsage den meget sjældne tons vil blive detekteret.Og jeg mener opdagelsen af noget, selv svarende til den tone.Jeg tænkte ind, jo større array, for eksempel - 5%. Måske er der nogle andre ideer eller forslag?

betyder, at ...Støj har denne en bestemt tone ...og akustisk støj syganal i al sin pragt (band)?
og hvad timeren du mener ...Det vil tælle som du fortæller ham, ikke "begynde at tælle noget tæt på virkeligheden" (hvad betyder det i udbudsbekendtgørelsen ??)...

Hej og tak for din interesse.
Citat:

at sige, at som ...
Støj har denne en bestemt tone ...
hvorvidt den auditive støj syganal i al sin pragt (band)?

Det kunne være, men som en rookie på det område, μk er fristende mig at forsøge at minimere både antallet af elementer samt videnskabelige formål.

Jeg forstår stadig ikke én ting :/...Hvordan er det at være signalet til indgangen ...amplituden af den tone, du leder efter, er sikker på at være afgjort større end amplituden af andre signaler?hvis du vil have i en akustisk signal for at afsløre eventuelle særlige harmoniske (vil være deres parti på det tidspunkt, tid og deres amplituder er sammenlignelige), eller hvad det kræver at være?