PCF8574 (I2C Send bit)

H

Help

Guest
Hej, Er det posible de I2C sende bit? Normalt sender i byte form. Hvis I2C kun kan sende byte form. Så er når PCF8574 læse / skrive dette tidspunkt at gøre det hele byte. Mean er hvis læse (indgang), at tiden er Læs hele 8-bits eller skrive (output), at tiden er at skrive hele 8-bits. Har du fået nogen ide om hvordan man styrer PCF8574 whthin de 8-bit kan læses (input) og skrive (output)? Tak

Den PCF8574 som en I2C enhed bruger I2C-protokollen til at kommunikere med Master .. Forsøger at læse (eller skrive) fra (til) det på anden måde er meningsløst .. Regards, IanP

At kontrollere eller læse PCF8574 pins (I / O) Du skal sende og derefter læse bytes i præcist definerede rækkefølge .. Sende en bit vil gøre noget, og vil blive ignoreret af PCF8574 .. Hvis du har brug for noget hurtigere end I2C tage et kig på 82C55 PIA, denne enhed er forbundet til en microcontroller via multiplex adresse / databus (Port 0 i 8051) og kan tilgås rimelig hurtig .. Nogle af dens stifter (Port C) kan læse / skrive direkte - inden for en instruktion .. Regards, IanP

Hej, [quote = IanP] Hvis du har brug for noget hurtigere end I2C tage et kig på 82C55 PIA, denne enhed er forbundet til en microcontroller via multiplex adresse / databus (Port 0 i 8051) og kan tilgås rimelig hurtig .. Nogle af dens stifter (Port C) kan læse / skrive direkte -. Inden for én instruktion [/quote] PortC kan læse / skrive. Hvad mener du det? Så jeg skal bruge 1 port, som er Port0 fra min uController at styre 82c55 data-bus. Er det jeg behøver kun at følge nedenstående tabel til at styre 82c55?

For simple læse operation Denne tabel viser, hvordan man kan løse alle tre porte .. Bare husk, at fordi 8255 er forbundet gennem 8051 er port 0 du har brug for 74373 adressen Klinken, som vist på det vedhæftede billede .. CS kan være fast tilsluttet til 0V, og du har brug for RD og WR kontrol linjer, også .. Så for at læse Port A, du vil bruge noget lignende dette: # ASM MOV R0, # 00h, adresse pot A = 00h, port B = 01h og port C = 02h MOVX A, @ R0 # endasm Regards, IanP

Hej, Hvordan styrer A0 og A1 på 8255? Sådan tilsluttes til 74373? Tak

Tag et kig på det vedhæftede billede .. 8255 vil blive forbundet til 8051/74373 nøjagtig på samme måde som en ekstern data hukommelse, men du dont nødt til at bruge PORT2 (P2.0 - P2.7), da du ikke behøver adresser over 03h .. kun A0 og A1 .. Faktisk vil du blive alene ved hjælp af følgende adresser: 00h for Port A 01h for Port B 02h for Port C og 03h til kontrol registrere .. Adresser A0 og A1 genereres automatisk af 8051 og låste i 74373, som ALE signalet .. Regards, IanP

Hej, Hvilket er betyde A0 og A1 forbindelse til 74373 Q0 og 1. kvartal? og Q0 og 1. kvartal er kontrol af Aktiver PIN-kode, så Aktiver er kontrol ALE signal fra 8051, right? Tak.

[Quote = Hjælp] Hej, Hvilket er betyde A0 og A1 forbindelse til 74373 Q0 og 1. kvartal? og Q0 og 1. kvartal er kontrol af Aktiver PIN-kode, så Aktiver er kontrol ALE signal fra 8051, right? Thank You. [/Quote] Alsmost alt hvad du sagde er sandt .. Den ALE signal låse (på den faldende flanke), hvad der er på PORT0 under S5 (se billedet nedenfor), og hvad er der er de adresser, A0-A7 .. Som Aktiver signalet permanent er forbundet til 0V disse A0-A7 signaler umiddelbart vises på 74373 udgange .. Regards, IanP

[Quote = IanP] ALE signal låse (på den faldende flanke), hvad der er på PORT0 under S5 (se billedet nedenfor), og hvad er der er de adresser, A0-A7 .. [/Quote] Haha .... det billede gør mig abit forvirre ...: D På hvilken situation gøre ALE-signalet falder kant? Tak

Den ALE signalet genereres automatisk inde i 8051 .. I løbet af eksterne data Memory Læs Cycle dens stigende kant er mellem P1 og P2 i S4 og dens faldende kant er mellem P1 og P2 i S5 .. Brug et oscilloskop og tage et kig på ALE-pin: dette signal er der altid .. Regards, IanP

Hej, [quote = IanP] I løbet af eksterne data Memory Læs Cycle dens stigende kant er mellem P1 og P2 i S4 og dens faldende kant er mellem P1 og P2 i S5 .. [/quote] Så i denne situation, hvad der vil ske på / RD mens / RD = 0 og / RD = 1? Så hvad er det P0 og P1 vil gøre? Tak.

Igen, er / RD signal, der genereres automatisk, når 8051 udfører READ-kommando, for eksempel: MOVX A, @ R0 .. Alt hvad der vises på PORT0 vil blive læst, og fordi R0 registret bruges som pegepind - kun 8-bit adresse dækning - ingen andre havne er ramt .. Konklusionen er, at mikrokontroller first sætter 8-bit-adresse på PORT0, så genererer ALE - adressen er smækket i 74373 - så genererer / RD og læser data fra PORT0, i dette tilfælde, 82C55 data bus .. Alle disse signaler genereres automatisk under udførelsen af "LÆS MEMORY"-kommandoer (MOVX) .. Regards, IanP

Hej, Tak for din gode forklaring. Nu ved jeg hvordan ALE, / RD og P0 funktion allerede.
Code:
 # ASM MOV R0, # 00h, adresse pot A = 00h, port B = 01h og port C = 02h MOVX A, @ R0 # endasm
Er det muligt, at vi skriver i C-kommando Med sigte på at bruge ASM ? Kender du fik nogen IC at erstatte 82C55 IC, har du fået nogen idé? fordi meget hårdt for at få denne IC i mit område! : Cry: Tak.

# ASM .. # Endasm Ovenstående sekvens er C struktur .. Hvis du har problemer med 82C55 måske du kan prøve 81C55 .. Sidstnævnte forbindes direkte til 8051 (ingen adresse låsen 74373 er påkrævet), og derudover har 256X8 indbygget RAM .. Regards, IanP

[Quote = IanP] # ASM .. # Endasm Ovenstående sekvens er C struktur .. [/quote] Hvad mener du C struktur? Jeg prøver og finder, at IC, som du anbefaler. Thanks

Hej, 82C55 og 81C55 nødt til at bestille så jeg kan få det. Abit generende: | Kender du denne type IC funktion er tilgængelig på dette marked? IC-funktion: - 4bit Adresse - x1 input (Logic Signal) - x16 udgang (afhænger af input logik signal) - en slags Multiplexer funktion, men udgangssignalet kan låsende. Tak.

Hvis du har problemer med 82C55 og 81C55 måske du kan overveje 74LS (HCT) 373 .. Du kan oprette forbindelse, siger, 4 (hver har 8 låsene) af dem til 8-bit-port og lås udgange ved hjælp af en kontrol indgang: LE (låsen aktivere) .. se nedenstående tegning .. Så for eksempel for 32 udgange, du vil bruge 8 data bits og 2 (eller 4) kontrol ben .. Regards, IanP

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back