PIC-baseret Signal Generator --- hjælp! ^ __ ^

N

naj.cuizon

Guest
Vi er en gruppe forsøger at skabe et PIC-baseret Signal Generator spænder fra 1Hz-1MHz der udskriver både sinusbølge og firkantede bølge. vi har brug for hjælp til at producere en ren sinus-output. hvordan kan vi producere en ren sinus bølge fra et PIC? har brug for din hjælp ... tak.

Generering af sinus i dette interval er ikke let opgave .. Men du kan ansætte MAX038 funktion generator (se billede / fil nedenfor), sæt S2 til SIN output, erstatte S1 switch med CD4066 CMOS-switche styret af en PIC (spændvidde valg), og for fine tunning (du kan bruge knapperne for frekvens stigning / fald), erstatte VR1 og VR3 af digitalt styrede potentiometre kontrolleres af samme PIC .. For yderligere oplysninger om de MAX038 IC goto: http://www.maxim-ic.com/quick_view2.cfm/qv_pk/1257 (prøv at spørge MAXIM gratis prøver) Regards, IanP

ved hjælp af MAX038 funktionen generatoren, hvordan kan vi konfigurere den til at opnå en frekvens opløsning på 1Hz? hvad kredsløb vil blive brugt i varierende frekvens? tak! ^ __ ^

Den MAX038 er en analog oscillator med trinløs frekvens (ved at justere en kondensator eller modstand), så dens frekvens opløsning er uendelig, men som også betyder, at det vil være besværligt at styre fra en mikroprocessor. Også frekvensen nøjagtighed afhænger af komponenttolerancer, og det vil glide. Du anmodes om "rene". Jeg ville aldrig bruge ordene "rene" og "MAX038" i samme sætning. Jeg kan godt lide DDS.

Klik på linket jeg gav ovenfor, kan du downloade et datablad som AD9834, og læs Circuit Beskrivelse. Du vil se!

IanP, havde jeg set på det eksempel du har givet. Jeg er dog forvirret med det frekvensområde det eksempel, som er skrevet som 0,1-40MHz. Betyder det, at frekvensområdet er 0,1 MHz-40 MHz (dvs. 100 kHz-40 MHz) eller 0,1 Hz-40MHz?

Den AD9850 DDS har en 32-bit styreord, og eksemplet projektet har en 100 MHz ur, så DDS frekvensen er indstillelig fra 0 Hz til 50 MHz (se note nedenfor) i trin på ca 0,023283 Hz. Det er 100 MHz / 2 ^ 32. Bemærk: Du ønsker ikke at køre en DDS på sit højeste frekvens, fordi du ikke kan bygge et uendeligt skarpe low-pass filter. Du kan bruge et ur langsommere end 100 MHz. Det ville reducere din max frekvens, og giver dig mindre frekvens trin.

Hvordan kan vi konfigurere AD9850, hvis vi samtidig bruger lastning ved hjælp af PIC16F877A?

kan u hjælpe os med at påvirke de AD9850? vi har problemer med at påvirke det siden i svarene linket givet den er lagt i en seriel form. vi også har problemer med at skrive programmet, især i parallel læsning. [Size = 2] [color = # 999999] Tilføjet efter 3 minutter: [/color] [/size] Også vi har problemer på udkig efter en 100MHz reference ur da vi har begrænsede tilgængelige komponenter. Enhver antydning om, hvordan man generere oscillator?

Hvad mener du med "påvirke"? De AD9850 datablad taler om påvirke uret spænding, men det lyder ikke dit spørgsmål. Hvilke problemer har du med skrivehastighed på programmet? (Jeg kender ikke PIC-programmering, men andre folk, der kan hjælpe dig bliver nødt til at vide mere detaljer om dit problem.) Du kan bruge alle frekvenser ur fra 1 MHz til 125 MHz (110 MHz, hvis der kører på 3,3 volt). Husk at reducere clock frekvens vil reducere sinusbølge udgangsfrekvens.

howw DDS chip registre kan styres af mikrocontroller ..........

Har projektet nødt til at bruge en mikro? Hvorfor ikke bruge Exar XR2206.

Micro-controlleren er nødvendig, da det er hjertet af vores projekt. Alle er villige til at hjælpe os skriftfelter programmet?

hvilket ville være mere hensigtsmæssigt, at anvende en højere eller en lavere frekvens for vores reference ur i AD9850??? Jeg er klar over, at lavere frekvenser ville give mig en strammere frekvens opløsning, men gør det referencefrekvens påvirke DAC? Jeg har denne underlige fornemmelse af, at bruge større ref freq ville give mig en finere DAC-output. Jeg står til at blive rettet .. heheh .. vi kun har denne frekvenser at vælge imellem: 80MHz, 64MHz, 50MHz og 24MHz. Vi er kun interesseret i at have en maksimal ydelse frekvens på 1 MHz.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back