PIC-baseret Signal Generator --- hjælp! ^ __ ^

For 1MHz output nogen af disse frekvenser kan anvendes .. Selv med det laveste ur fra din liste (24MHz) den resulterende frekvens opløsning vil være bedre end 0.005Hz (se formlen nedenfor) .. "Gør referencen frekvensen påvirker DAC" - jeg ville ikke bekymre dig om det .. Regards, IanP

[Color = red] IanP: "gør referencen frekvensen påvirker DAC" - jeg ville ikke bekymre dig om det .. [/color] sir, det bekymrer mig coz vi har en hård tid bøder DAC sinusbølge til en glat sinuskurve (analog lignende) .. også, databladet foreslår, at vi bruger en fem pole elliptisk lavpasfilter 42MHz 200ohm impedans .. er dette ikke tages hensyn i at vælge en reference ur?

Du kan bruge et simpelt diagram består af PIC ucontroller og en DAC, kan du programmere det som følger: Brug enten Matlab eller et andet program til at generere den hexadecimale tal i en sinusbølge og gemme den i hukommelsen af ucontroller Programmér ucontroller til output disse værdier til Porta. Brug en egnet DAC til at konvertere tal til analoge niveau, men sørg for, at frekvensen er også velegnet til 1MHz drift. Du kan simulere kredsløb ved hjælp Proteus, der tillader simulering af programmerbare ICs.

Her er et link til en mand, der har været i elektronik længere end jeg kan huske. http://www.tinaja.com/ Jeg har vedhæftet en artikel fra hans hjemmeside på Magic Sinewaves ved hjælp af en PIC-processor. Håber du finder det i brug. Bill www.myblueroom.com Min PIC-projekter

når vi siger, PIC-baseret, hvad det betyder? Når vi siger PIC-baseret Signal Generator, skal signalet komme fra PIC? hvad er din idé om denne?

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back