Positiv-20 Problem. (Foto)

S

Sobakava

Guest
Jeg gør simple PCB derhjemme for min egen brug, men jeg har problemer med positive 20. Jeg spray det fra 30cm afstand til rengøres (børstet med tænder børste og vaskepulver) kobber ved stuetemperatur, men jeg kan ikke få en ensartet fotoresistbelagte lag på brættet. Se venligst vedlagte billede. Sådanne cirkler og ikke ensartet mønster vises. Jeg har ændret mit spray og det er stadig eksisterer. Er positive20 spray (mens metallet kan) er messer i 2-3 måneder ved stuetemperatur? Hvad er årsagen? Rumtemperatur, rengøring, air-flow, temperatur, sprøjteteknik?? tak gutter!

Måske er problemet det tørre metode. Efter sprøjtning af fotoresist indstille bord i et lodret position. Den nederste grænse vil være ubrugelige, men de resterende overflade ville være godt. prøv denne. Lollo

Er det ikke måske vaskemiddel du bruger det gør ikke helt skylles? Jeg har aldrig haft den slags mønster. Jeg har også brugt til at bruge et pulver (Dens kaldet VIM her), som faktisk er skurepulver til rengøring gryder ...

Jeg rene VIM meget godt ... Jeg vil prøve at tørre det i lodret stilling og lade dig vide om resultaterne. Enhver anden idé?

hej jeg brugte positive 20 par år tilbage med ud ethvert problem afprøve disse løsninger, 1 = spray de positive 20 første på pcb bord i horzental position i mild mørkt værelse, der anvendes nul watt pære i rummet, så du kan se de ting 2 = overlade det til tørre ordentligt mindst en times 3 = nu vedhæfte dit positivt billede på printet bord med hjælp fra sotch tape så tæt som muligt med PCB huske værelse er mild mørk 4 = nu sætte dit arbejde i rubrik, der er omfattet korrekt bedre at gøre trækasse top åben, nu dækker det øverste med UV lampe som bruges til EPROM sletter afstanden betwwen UV lampe og PCB omkring 15 til 20 cm ikke mere end dette tilladte interval. 5 = udsætte PCB i 15 til 20 minutter, så spor bliver på PCB anvendt korrekt vaskemiddel til at vaske waiste nu atch af PCB i faric syre håber dette vil hjælpe dig til at gøre din PCB i starten Jeg har også unsuccesfull men til sidst jeg får succes ved forsøger disse mathod også læse instruktionen for korrekt vaskepulver

Jeg har også brugt Positiv 20 for at gøre PCB et par år siden. Jeg har også haft problemer med regelmæssige belægning af resistoverfladen (OK, måske ikke så slemt som i dit billede ...) indtil jeg prøvede følgende system: Jeg monterede printet på en lille DC motor, satte Positiv 20 modstå i midten af PCB og tændt for motoren. Ligesom i et zentrifuge den modstå vil bygge en regelmæssig belægning på printet. Til tørring Jeg forlod PCB en time ved stuetemperatur og en yderligere 15 minutter ved 50 °. Så mine resultater var ikke så slemt. Efter nogle år har jeg købt belagt PCB's direkte fra en PCB producent. Du er nødt til at være opmærksomme, fordi de ofte bruger en negativ modstå! I

denne overflade er opkaldt "appelsinhud" og kan være mig fra:-dårlig rengøring før (fedtet overflade)-høj temperatur under sprøjtningen (mere end 30)-filmen er for tyk (probably!)-produktion fejl i positiv Spary-residual vand på PCB positivt, er "autoleveling" indvirket og er ikke påkrævet at centrifugere.

Jeg har en meget dårlig oplevelse med Positiv20, for at få en ensartet fordeling i alle bestyrelsesmedlemmer. Min løsning er: PH4. Jeg kan få en ensartet fordeling, selv uden rent bestyrelsen .... HE NeuralC

[Quote = neuralc] Jeg har en meget dårlig oplevelse med Positiv20, for at få en ensartet fordeling i alle bestyrelsesmedlemmer. Min løsning er: PH4. Jeg kan få en ensartet fordeling, selv uden rent bestyrelsen .... HE NeuralC [/quote] hvad er PH4? Jeg var brug Positiv20 da 4 år siden, men nu ved jeg ikke fundet det: cry: hvis nogen kan fortælle mig, hvor jeg kan finde det! S 8O Krat

Hej! Den ene grund (jeg er temmelig sikker på om det) er fugtighed stemning;) Prøv det i kølige rum. Analyzer.

PH4 er et lignende produkt til Positiv20, men meget mere easyer at få gode resultater. Jeg kan tjekke fabrikanten og fortælle dig, hvis nødvendigt .=> jelt cm france NeuralC

Jeg kan ikke se billedet ikke er entydigt, er det kun gætte dit bord skal være flad. andre gange ikke. hvis det, jeg bruger jern-ikke meget hot-for at gøre det fladt. arbejde altid støvfrit miljø. og bruge større bord derefter klippe det. sandsynligvis center er useble. kontrollere og ændre, hvis det kræves din sprøjtning methot.

Jeg kan tænke på to årsager 1. Strålerør delvist blokeret. 2. Spray film for tyk. Tynde spray lag altid bedre end en tyk lag. Spray støt tynde Stokes vandret så lodret og derefter i diagonal retning vil give gode resultater.

hej, er der 2 muligheder: 1 - den positiv20 er udløbet 2 - støtten er beskidt

Hej alle ENHVER man bruge POSITIV fotoresistbelagte "PRP200":?: S 8O Krat

Jeg havde det samme tilfældet, når holded positiv20 ud af køleskabet mere end nogle få months.If du sætter den i køleskabet, (ikke til isnende del, men i den nederste del af døre) kan du udvide sit liv til mere end 2 years.The sagen på billedet er tale om dårlig rengøring eller udløbet positiv20. Hilsen Dragan

Jeg har prøvet et par af disse spay / vasker på produkter i løbet af året. Aldrig havde en stor lykke. Brug altid precoted bestyrelser i disse dage, aldrig et problem. Expose, udvikle og etch i jern cloride løsning lavet med kogende vand, tager kun 5 min til etch på at temp.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back