[prościzna] 1:10 oscilloskoper sonde

True at sonden er meget ringe muligheder for induktans er ganske store ...sondach trymer fabrikken er normalt i stikket, men kan også findes, hvor sonden er sonden.

Ptolek wrote:

Men hvorfor trymer skal kompensationen ved indgangen af oscilloskop?
Jeg mener, på denne måde øger input kapacitet.
Ikke bedre, hvis sonden er trymer?

Ræsonnement på den anden side, lad kapacitet koaksialkabler, lad 100pF, tilføj til kapaciteten for oscilloskop input (påtage 25pF).Samlede kapacitet i 125pF.At yde erstatning efter ligningen R1C1 = R2C2, C1 = 13,9 Pf.Input volumen vil blive 12.51 PF sonden.
Antag nu, at C2 er trymer oscilloskopet.Kapacitet C1 skal derefter være tilstrækkelig stor til at kompensere for sonden i værste fald (dvs. for oscilloskop input kapacitet 40pF Antag minimumkapaciteten trymera, lad 2pF 100pF kabelkapacitet).
Samlet kapacitet på 142pF input oscilloskop, for at værdien af C1 = 15,8 Pf.Selv om kapaciteten i vores oscilloskop input (25pF) er mindre end 40pF, den trymer og så skal indstilles således at den samlede kapacitet var 142 Pf.Input volumen vil blive 14.21 PF sonde, der er mere, end når sonden er trymer.
Måske i den professionelle sondach, hvor en kompensation system er mere komplekst, er situationen ændrer sig, og mere fordelagtigt er brugen trymera på oscilloskopet.
Ja jeg forstår det:).

Skrivning walnołem "Babol" naturligvis de føje til kapacitet af kabel C2.Ordning, som kaldes der ikke er nogen markante elementer, alene, og derfor blev det tilskrives en mangel :) allerede blevet korrigeret.

Fortsat sige, formoder, at C1 har en kapacitet svarende til input af oscilloskop og derefter ikke at se den samlede kapacitet vil være mindre til det halve.I praksis anvender ikke sådanne værdier.For C1 "doing" er ofte samleprocesser kapacitet, men der vil altid være på et niveau på mere end 5-10pF, og det er ikke undgået.R1 er 9 gange større end R2 (oscilloskop) derfor, at ovenstående ligning er tilfredse altid anvende en ekstra kondensator fra oscilloskopet.

Og som en af de przedmówców Sonden har allerede været nævnt for "tolerance" til en højere spænding oscilloskop input kapacitet og reducere de samlede "leveres (opladet) for at teste udstyret og teknologi kaldet
RF

Flere yderligere PF kan meget odstroić eller undertiden endda "stop" arbejder eksempel VFO (eller generator) til at undersøge.

Velkommen!
For nylig købte jeg oscilloskop - en meget gammel polsk oscilloskop fra 84 år (OA-11;)).Men jeg behøver ikke at sonden det.Please fortæl mig, hvordan man opbygger en enkel undersøgelse.Er det nok kawalek koncentryka BNC-stik og nogle krokodylki?Jeg kan ikke måles mirakler:) hovedsagelig pass fra UC.
Deres kolleger!
Paul

Hej

Jeg er også knyttet til spørgsmålene.Jeg har (mig gang) C1-94 oscilloskop med båndbredde af 10MHZ.Hvordan naljepiej forelægger det for sonde?

Pozdro

Sonden er ikke gjort, hvad der skal sættes i hulen og derefter generatoren er korrekt og tilpasning af rektangulære trymerem gøre herunder kompensation for opsigelse af input kapacitet (kabel) træder testen ukladu '
du kontrollere sætning som det er tilfældet i (goglach znalejdziemy fabrik sonden) fabrik vil forsøge at vedhæfte et foto
73 pozdrawiam!

, ale potrzebuję zbudować sondę 1:100
do układu o następujących paramertach:

Beklager at odgrzewam "hak",
men jeg er nødt til at bygge en sonde til 1:100
i paramertach følgende:Indrejse i målingen system:- Impedans: 1MΩ- Kapacitet: 5pF- Spændingsområde: 100m - 2,8 [Vpp]- Frekvensområde: 1 Hz - 50MHzLayout merzony:
(użyteczny: 30 - 150 Vpp
)

- Spændingsområde: 10 - 280 Vpp
(et nyttigt 30 - 150 Vpp)- Impedans: 50Ω- Frekvensområde: 3 - 30 MHzSelv om sondach 1:10 skrevet nok allerede, sonden af 1:100 ikke fundet næsten intet :-( Kan nogen noget podpowiedzieć (for eksempel, hvor eventuelt tage 99MΩ modstand):?:
Også, at jeg simpelthen tolerance opdeling spænding på 10%, langt mere afhængig af mig nieprzekłamywaniu første harmoniske frekvens (hvor sonden kan have en vis virkning på det).

Sonden frekvens przekłamuje ikke kun gør at de bliver flyttet eller tłumione.Halvdelen af fattigdom, hvis hver blev flyttet og tłumiona det samme, desværre, ikke vil blive så godt.

Samlet set meningsmåling 1:100 til sonden en anden forholdet 1:10 kun modstande og en evne til at kompensere.

Den klassiske måling proponowałbym bære oscilloskoper sonde tilsluttet 1:100 (fra post) til 50ohm terminator.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back