problemer med HD44780 føreren med PIC

C

carlos_elt

Guest
Hej,
Jeg
har netop begyndte at arbejde med microcontrollers og
jeg har bygget en simpel HD44780 LCD fører med en PIC microcontroller men jeg har nogle problemer i modulet initialisering.Jeg
har brugt et bibliotek en fundet på nettet og det er ligesom en, der kommer med CCS PCW compiler men u kan vælge de stifter u ønsker at bruge.
Det virker, men kun når timingen er virkelig nøjagtig ligesom når jeg tænder den det bare initialisere og markøren forbliver blinker i et tilfældigt sted på skærmen.Jeg er nødt til at nulstille PIC for at få de tegn, der vises i displayet korrekt.
Biblioteket er vedlagt.

PS: Jeg
har allerede tilføjet forsinkelse rutiner før og efter jeg kalder lcd_init ().
De kommentarer om biblioteket er i portugisisk.
Det bruger de 4 bit tilstand.
Beklager, men du skal login for at se denne tilslutningskrav

 
Badanie Cisco ujawnia wzrost zagrożeń dla bezpieczeństwa IT spowodowany "kulturą samozadowolenia" pracowników polskich firm.

Read more...
 
Før initialisering LCD,
er du nødt til at vente omkring 100 msek efter magt ON, for at muliggøre HD44780 controller til wakeup og få LCD system kontrol.

Den nøjagtige tid til at vente, efter Power ON kan fås let fra HD44780 datablad.

Jeg kan vedhæfte det for dig, hvis u ønsker.

Yours,

 
Ja, tak, men jeg er allerede gør, at der faktisk
jeg venter endnu mere 500ms har jeg allerede forsøgt at blande sig med den forsinkelse rutiner, men uden succes.

 
Det forekommer mig initialiseringen er forkert.D5 og D4 bør 1,
der ikke er 0, som i koden.
Kontroller datablad, side 213 (fig. 26) og sørg for, at du følger disse trin.
Hvis du har brug for i databladet, jeg kan sende det.

 
godt initialisering sender 0x03 tre gange derefter sende 0x02 som jeg har set i mange data omkring netto.Derefter sender denne
"byte CONST INI_LCD [4] = (0x20 | (lcd_type <<2), 0xf, 1, 6);"

ligesom biblioteket i PCW kompiler en idé om, hvorfor den ikke virker, VVV?

 

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back
Top