Regulators hjælp pls

Den LM385 er faktisk et integreret kredsløb, der fungerer som en Zener, men det har en lav spænding, og det er termisk kompensation.Dette sker ved hjælp af en Widlar spænding reference.Brug af dioder vil arbejde, men reguleringen vil være dårlig, fordi spændingsfaldet varierer betydeligt med den nuværende.Termisk stabilitet vil også være dårlig, fordi spændingsfaldet afhænger af temperaturen.
Anyway, jeg sagde, jeg ville sende den skematiske, så her er det, for hvad er det værd.Transistorer Q3, Q4, Q5 danne en 1.2V Widlar spænding reference, mens Q1, Q2 arbejde som en differential forstærker.Kredsløbet bør trække ca 300ľA.Men det input spændingsområde er begrænset: 7 til 12V.Hvis du har brug for en anden række R8 bør ændres.
Transistorer Q1-Q5 er en del af CA3045 / 6 (forsigtighed, 15V max) eller CA3146 eller CA3086.Ved hjælp af en transistor array vil give dig den bedste regulering og termisk stabilitet ..
Kondensator C1 kan være nødvendig for at forhindre, starte med 47pF og øge den, hvis nødvendigt.
Mit bedste råd: se efter en virkelig lav intelligenskvotient lineær regulator, det er det bedste valg.Diskrete kredsløb bliver meget kompliceret som du har brug for en højere ydeevne.For eksempel kan dette kredsløb drage fordel af en aktuel kilde i stedet for R8.
Beklager, men du skal logge ind for at se denne vedhæftede fil

hej,
finde nogle nyttige oplysninger på
www.welbornelabs.com/ps3.pdf [/ url]

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back