RF PCB design

B

bibo1978

Guest
Jeg forsøger at gøre en RF PCB inden for rækkevidde på 200 MHz - 1 GHz kan ethvert organ give mig retningslinjer jeg høvling at bruge en SMA som min RF-udgang.

Kan nogen hjælpe?

Du kan søge efter det i dette forum.Gook lykke.
Gør ikke ubrugelig stillinger!
Giv links, hvis du ønsker at hjælpe.
/ pisoiu

Generelle tips:

a) Op til 1 GHz, du kan stadig bruge normale FR4 PCB.(Jeg brugte det med gode resultater op til ca 1.6Ghz til GPS-forstærkere) Brug ikke 64mil tykkelse, gå til 32mil eller deromkring.
b) Kort spor.Brug den korrekte bredde til at matche 50ohm, mitered hjørner osv.
c) God groundplane's
d) Masser af vias, især dem ved siden af microstrip linjer.
e) Brug ikke groundplane under osc tank kredsløb.(Variation i temp kan forårsage kapacitans at variere)
f) Følg ansøgning layout retningslinjer, hvor det er muligt.
g) Hold bredbånd / spoler vinkelret på hinanden, når de er tæt afstand.
h) Ved krydsning spor, på lag, på tværs vinkelret til mindst mulig gene mellem dem
i) Thin lange spor udstråle, mindre korte tykke dem så.
j) Hold spor væk fra hinanden med mindst 1,5 gange tykkelsen af dine PCB for minimal kobling.

Dette er et par ting, som jeg hurtigt kan tænke på.Andre medlemmer kan tilføje til dette.

kan du give mig nogle råd om PCB-design over 2GHz.Jeg designe en PCB om at freq, og jeg kan ikke vide hvordan man skal klare det.

1.større sporvidde anvendes.

2.alle de microstrip linje sporene bør guardedwith GND vias.

3.afstanden mellem sporenes bør være over 3X.

1, FR4, der kan bruge til 2 ~ 5GHz
2, simulering
3, dataark og anvendelse

1.) Et matchende kredsløb (L og C) fra antennen puden til antenne pin af din GPS-modul - micostrip design
2). Perfekt overfladeforhold - masser af vias på antenne PAD og jorden stifter af GPS-modul (så lille som muligt)
3.) Aldrig bruge firkantede puder Antenneindgang pin som den skarpe kanter også kunne fungere som en "antenne"
4.) FR4 - bedre dielektricitetskonstant

hvad er formålet med vias langs microstrip?er der nogen retningslinjer for vias, f.eks adskillelse mellem vias, adskillelse mellem hjælp og microstrip, størrelse via osv.

Formålet med vias omkring microstrip er at "sy" den gnds sammen.Ved højere frekvenser, kan GND potentiale varierer afhængigt af afstanden mellem vias.Som en tommelfingerregel, holder jeg GND via afstand til mindre end 1 / 8 bølgelængde på mit højeste frekvens.

Minimer den aktuelle ring i digital funktion del, tage sig af området med radiodelen, og held og lykke.

1.Skjold ur, støjende signaler
2.Partition din blok.
3.Simulere dit kredsløb.
4.Beregn spor bredde inden layout.
5.Vær forsigtig med forskellige strømforsyning jorden tilbage.

I almindelighed har brug for alle høj hastighed / RF / mikrobølge design retningslinjer, der skal tages i betragtning.

Enhver anbefalede tekster at drøfte disse spørgsmål på> 2GHz PCB design?

Tak,
Elik

Jeg brugte annoncer eller IE3D at simulere ydeevne.
Det er meget nyttigt for dig at designe.

PCB-routing, enten for lav eller høj frekvens, skal du tage følgende i betragtning:

[1] undgå bøjninger for enhver pris, hvis du kan.Lige ledere er "afbalanceret" struktur i 1 forstand, og indeholder signalet godt.Signaler 'balance bliver forstyrret i sving, og giver anledning til stråling.Forskning er blevet gjort for at se effekten af forskellige sving type på mikrobølgeovn & RF tab.

[2] Hold jordplanet under den høje frekvens spor intakt.Ved høj frekvens, tilbagevenden aktuelle strømninger direkte under signalet spor, i den modsatte retning.For eksempel, hvis RF jorden i RX RF stien er "åben", kan det medføre 3-5 dB fald i gruppefritagelsesforordningen, som hvad jeg har oplevet i et Bluetooth headset produkt.

[3] Ok, du har lyst til at pålægge frekvensområdet i spørgsmål.Jeg bruger kun de forventede højeste frekvens af drift i beregningen af spor bredde RF spor, normalt 50 ohm.Ingen sådanne ting som bruger bredere vilkårlig bredde i højere frekvens.Du er nødt til at beregne dem.For Bluetooth, bruger jeg en frequncy af 2.5GHz for beregning af spor bredde, idet der tages i betragtning af printet stackup design.

Skål!

I typiske RF PCB design nogle af sporene er nødvendigt at være meget bredere end andre.Derudover, i nogle tilfælde, hvis RF-designeren har lagt ud printet med nogen bekymring for termiske virkninger, der kan føre til »tombstoning«.Det er muligt, at der vil være komponenter (typisk Passives), som har styr på, siger, 0.007 "ind i den ene ende, og 0.020" spændende fra de andre.Komponenter med forskellig størrelse spor indgåelse og udtrædelse er et glimrende eksempel på, hvordan »tombstoning« eller »billboarding 'kan forekomme, og er noget at fremstillingsprocessen ingeniør skal passe på.Forskellige spor bredder påvirke impedans og matche størrelsen af sporet til den rigtige impedans (siger 3mm til 50W linjer på FR4) er vigtig for kredsløb ydeevne.Denne type spor er ofte kaldes en microstrip linje, og vil typisk have en stelplade direkte under den.
http://www.plextek.com/article1.htm

High Speed Digital Signal Design tale om denne

http://epaper.kek.jp/p99/PAPERS/TUA38.PDF
http://www.vtt.fi/ict/publications/tanskanen_030821.pdf
http://www.cadence.com/datasheets/allegro_best_practices.pdf

Personlige forslag om PCB layout til 10MHz - 2GHz
Hvis der er noget galt, pls korrigere mig, eller tilføje noget anderledes ideer
1.Faser, skal linet op, snarere end slange rundt
2.Måder at forhindre RF lækage til DC eller kontrol linje som omhandler mere om trådløse forestillinger: Brug RF bypass kondensator nær IC pakke og serie modstande med resistens niveau tæt på, at DC linje.
3.Input og output signal sporene bør være langt fra hinanden som muligt i tilfælde af ustabilitet eller indblanding.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back