RF PCB design

Det er også vigtigt at passe på den dielektriske koefficient af PCB og tykkelsen af kobber.
Det er væsentligt, hvis mønstret hyppigheden er stor, siger> 900MHz.

Også, jeg har fundet den grønne maling på printet vil også påvirke frekvensområde i visse niveau.

Jeg husker, jeg har en 2.4GHz antenne PCB konstrueres ved hjælp microstrip linje, vil impedans af antennen ikke er den samme for forekomst af disse malinger ont de microstrip linjer.

U skal hente nogle Bøger Om HighSpeed PCB Design (U kan finde på dette site), Usethe høje ende software som f.eks.Cadence Allegro, Mentor WG eller BoardStation at gøre det.og om RF jeg thinkU også har erfaring fra PCB Expert.

Hilsen

lguancho skrev:

PCB-routing, enten for lav eller høj frekvens, skal du tage følgende i betragtning:

[3] Ok, du har lyst til at pålægge frekvensområdet i spørgsmål.
Jeg bruger kun de forventede højeste frekvens af drift i beregningen af spor bredde RF spor, normalt 50 ohm.
Ingen sådanne ting som bruger bredere vilkårlig bredde i højere frekvens.
Du er nødt til at beregne dem.
For Bluetooth, bruger jeg en frequncy af 2.5GHz for beregning af spor bredde, idet der tages i betragtning af printet stackup design.Skål!

Jeg fandt en lille software, der kan calcul de impedaces af bestyrelsen spor og flere andre ting ... måske vil nyttig for alle, der har dette problem og ikke ved, hvordan man beregner denne 50 ohm impedans

http://users.rol.ro/sgst/

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back