Ring Oscillator med SCL?

Jeg ved ikke, hvad i ur-kredsløb, men forsøge at øge hale strøm til 100 U, og se khouly

Hej Jeg tror UR problem er ikke løst endnu. Men anyways jeg håber, at ur gør alle de grundlæggende ting rigtigt som ur vinde, swing, initial tilstand. Bt hvis der stadig ur ikke at få resultatet. Jeg foreslår, at du, at u analytisk beregne hyppigheden af ur kredsløb og derefter realisere kredsløbet. Jeg betyder blot ur problemet vil blive løst ved hjælp af en 11stage oscillator tror jeg. Det kunne også være tilfældet, at det vil fungere godt med 9 eller 7 trin oscillator, men for at u behov for at kende freq. gøre de 11 etaper oscillator til SCL og u vil være i stand til at se ur svingninger.

jeg tjekke banen, og det bør svinge med strømmen i halen 100 uA jeg har simuleret det i ADS khouly

Hvis man ser på det første billede du har sendt, kan du se, at der er en svingning, der forsøger at starte, men den er trekantet. Derfor kan en af følgende ting ske: 1) din nøjagtighed specs er for løs. Brug konservativ indstilling, og standard Itol, reltol og VTOL. 2) Du er meget slew-rate limitted. Dette betyder, at du enten har for meget kapacitive belastning eller ikke nok aktuelle indstilling. 3) Utilstrækkelige gevinst i løkken, så du er meget langsomt øge svingning. Forstærkningen af produktionen fase er gm * Rout. Din PMOS er definetally størrelse for en god Rout, men din NMOS er det ikke. Du kan blive alt for bekymret dræbte sats og lavet din MOS bred, men i stedet øgede kapacitive belastning for meget, sænkede output tager for meget på grund af den lave Rout af NMOS og dræbte din gevinst. Prøv at reducere bredden af NMOS med mindst 5x og se hvad der sker. Det andet problem jeg ser, er, at en svingning synes at være bygningen, men det er analog. Forøg din simulation tid til at være meget længere tid at se hvad der sker i slutningen. Det ser ud som om du muligvis ikke har tilstrækkelig gevinst.

Hej,,, jeg prøver at ændre diff. MOS størrelser, og jeg fik følgende svingning resultat, men kun for Wp = 2 * 220n? output resultatet viser nogle svingning signal, men det er ikke klart som puls form? selv med ændring af Wn, den freq. er reduceret ISIT skyldes cpacitance af NMOS? kunne u forklare mere tak? tak
55_1177210504.jpg

Hej,,, tak for hjælp, får vi følgende signal ud af ringen, men som u se udgangssignalet ikke squar pulserende signal som CMOS Inv ring? og hvis vi øger Wn det svinge. freq. komme ned. desuden er det svinge. i-ve ampl. ? kan u hjælpe med mere explination? thankx output af ringen
4_1177238312.jpg

den negative spikes er høje, de når -3 volt, lave u tilføje en belastning kondensatorer o? khouly

Du bruger ideelle aktuelle kilde, der gør det muligt for spændingen at gå negativ. Når NMOS tændes med en stor delta-v, så det bliver til en modstand ved at gå ind i triode-regionen. Spændingen derfor Voff / VOT går LWO indtil enten modstand PMOS gange det nuværende er lig med spænding, ot du flytter PMOS ind i mætning, og det bliver en aktuel kilde. Dette er sandsynligvis forklarer også, hvorfor vil du ikke få en firkantet bølge, fordi votlage sving er så stort. Jeg foreslår, at du enten bruge en MOS spejl på bunden, eller du sætte en diode klemme. Dette kan implemeneted ved at sætte en "switch" fra analogLib biblioteket, og tilslutning af positive lymfeknuder til GND, og den negative noder til toppen af den aktuelle kilde. Dette bør hjælpe svingningerne ser pladsen. Når du gør det og din waveform stadig ikke ser helt så firkantet, som du kan lide det, så betyder det, at en masse sats problemet stadig. For at du skal stadig justere din NMOS størrelse / PMOS størrelse og strøm for optimal dræbte rate / gevinst.

Hej,,, tak for hver krop, godt jeg prøve den anden løsning af "gszczesz" ved at tilføje Fastspænding diode | | til den nuværende kilde som han sagde, men stadig output som prevous fig. . Jeg vil forsøge at bruge CM som aktuelle kilde? tak [size = 2] [color = # 999999] Lagt efter 2 timer 2 minutter: [/color] [/size] Hej jeg har en bemærkning, da jeg forlænge transit analysen tid, f.eks 20N jeg didnot få den svingning, hvor som om Jeg overlader det til 10n, det er ok, jeg får svingning? er der nogen relation? tak

Skriv venligst hvordan du tilsluttede diode ... Det er ikke muligt at få en gennemsnitlig negativ spænding uden noget, der gør det muligt for gennemsnitlige spænding til at gå negativ. Jeg formoder dioden ikke fungerer korrekt. Især viser spændingen på den aktuelle kilde, der bør aldrig gå under jorden. For så vidt angår 10ns vs 20ns tid, er jeg ikke sikker på, hvad der foregår. Hvordan har du sparke oscillator på? Normalt er du nødt til at sparke den ind i svingning ved enten at tilføje en switch, der midlertidigt shorts en af indgangene, ved at sparke udbuddet, osv. ..

VDD VDD 0 0 100ns 3v som EX. u kan indsætte denne kommando i din netlist og prøv igen.

Hej,,, jeg bruger cascode CM som nuværende kilde til SCL, fik jeg at svingningerne og det er sinwave sahpe, ikke? thankx

Hej,,, Da vi charactrize de SCL ring, effekten af Wn på hyppigheden af gennemsnit af at reducere det, som det er stige. Så er det GM, er n foretager også. Er Wn foretager freq. af svingning på grund af at ændre Av, så i hvert Cretin vlaue ringen vil ikke svinge fordi det ikke er satsfying svingningerne tilstand loop vinde> 2??? thankx

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back