RS232 - RS 485 konverter

P

proton

Guest
Hej venner, jeg har brug for at forbinde to PIC bruger USART, men i betragtning af lang afstand, jeg tror, ​​jeg bliver nødt til at konvertere RS232 til RS485 og derefter tilbage til rs 232. Er der nogen har forslag, esperience om de løsninger, jeg skal bruge? thx proton

Hvis du ikke har et problem med en 4-leder tilslutning jeg synes du skal overveje RS-422, da dette vil give dig mulighed for at betjene fuld duplex uden at skulle skifte hardwaren fra at modtage at sende hele tiden .... Endvidere opsigelse er vigtig, når afstanden bliver længere. Texas Instruments har nogle nice app-notater om dette emne

med RS485 hver node kan blive busmasteren vs RS422, hvor kun den ene er mester, og dermed gøre kodning lettere, blot afhænger af dine behov. RS485 og RS422 har de samme specs ellers hvis jeg husker korrekt, ja?

Hi, proton! Jeg har en skematisk afbildning af en RS232-485 konverter. Jeg har altid brugt uden problemer. Det er i PCad 2002-format. Held og lykke Laercio

Anden grund udvidelse af filen blev ændret. Du skal til at skifte tilbage til. SCH, ok? Held og lykke

Hej proton, jeg tror, ​​at der ikke er behov for at konvertere RS232 til 485 du kan bruge RS 485 direkte til din PIC meget nemt du kan finde RS 485 driver IC # 75.176 som du kan opgradere til RS 422 som følge af 422 er fuld duplex punkt til punkt, men 485 er halvt duplex SomkiatSS

SomkiatSS du har ret, kan vi bruge direkte den gamle SN75176 eller nogle forbedrede enheder som ADM483 fra AD, eller MAX483 (jeg tror), eller nogle chips fra Sipex. Husk, at disse chips ikke er isolerede. Netværket skal være kort og have en god jordforbindelse. Den samlede løsning er den MAX1480 (Isoleret RS 485 tranceiver i en chip), men en smule dyrere. Slammer

Hej proton prøv dette link og få fat i de skemaer # # #. Rs485.com. Greetz .........

Hej proton. Du kan finde mere info. på google.com med søgeord RS485. det meget godt

Behov for hjælp! Har gjort arbejdet tovejskommunikation RS485 interface med sn75176, optocouples PC - ATmega8, rate 9600. Erstattet den med max1480B, men kan sende data kun til ATmega8. PC modtager ødelagte data. Forsøgte at gøre nogle forsinkelser efter skift retning, men ingen resultater. Hvad er der galt?

HI, ljmnunes Jeg kan ikke linke din kilde fil. kan du rette det?

hej Brug ikke 75sn176 fordi dens design er at vende tilbage til mange år siden, er det ikke siutable til nye design og ikke har nogen beskyttelse (for ex. i bedste fald 2kV ESD) på RS485 bus plan, brug nye dele, der understøtter 256.128 noder og høj ESD-beskyttelse og ..... ligesom SN65LBC184 (Industerial temperaturområde med interne TVS)

[Quote = yangxh] HI, ljmnunes Jeg kan ikke linke din kilde fil. kan du rette det? [/quote] Sorry ... Jeg ved, at jeg er for sent at sende et svar, men jeg er upload den schamatic i en pdf-format. Kan være det er hjælpsomme ... [] S

tilbyder en enhed: Features: Aktiverer fuld duplex data sender med galvanisk uforpligtende mellem understøttede grænseflader: RS-232, RS-485, RS-422 Fuld / halv duplex-udstyret Dataoverførselshastighed op til 19,2 kbps Det er muligt at forøge støjen modstand af data transmission Forsyningsspænding (9 ... 24) V> Tilslut din RS-485 eller RS-422-udstyr på en enkel og sikker måde at RS-232 standard interface. > Øge længden af ​​RS-232 Dataoverførselshastighed linjer, for mere end kilometer, ved hjælp af to omformere. > Det er muligt at have to muligheder: med optisk uforpligtende og uden

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back