RS232 - RS 485 konverter

Jeg forsøger at kommunikere PIC16F877 fra pc'en via et adam232/485 konverter og 75.176. men der synes at være et problem et eller andet sted. Jeg har tilsluttet Pin1 af 75.176 til rx af pic, pin4 til tx, kortsluttede ben 2 & 3 af 75.176 og sluttet den til RC4 for dataflow kontrollerende formål. er enhver opsigelse modstand er nødvendig på A & B? også kan u fortælle mig, om stifterne af 75.176 er åbne samlere?

[Quote = ljmnunes] Hej, Proton! Jeg har en skematisk afbildning af en RS232-485 konverter. Jeg har altid brugt uden problemer. Det er i PCad 2002-format. Held og lykke Laercio [/quote] kan u give jpeg-format eller pic slags ting

Vi har designet og samlet USB til RS485 Isoleret Adapter. Adapteren skematiske er vedlagt. Vi bruger FTDI FT232. Det bruges til motor induktion kontrol fra RS485 bus af motor inverter. Testen konfiguration er ligeledes forbundet. Vi har testet adapteren og det virker fint i regelmæssig miljø med desktop-pc og også med laptop. Det er også fungere fint, når det er tilsluttet til omformeren med motoren ikke kører, og den bærbare computer opladeren er ikke sat til stikkontakten. Men når det er forbundet til inverteren vi fundet problem med adapteren. Problemet er opstået motoren, som er forbundet med omformeren kører. Problemet er USB og FT232 er erronous og afbrudt. RX og TX LED blinker uden mønster. Vi er nødt til at tilslutte og fjerne USB-stikket for at få FT232 tilsluttet igen. For den stationære pc, der er tilsluttet lysnettet trug strømforsyningskabel, vi også fandt det samme problem. Enhver, kan du hjælpe os med at løse problemet. Tak

Jeg finder dette problem i FT232R, bedes du kontakte FDTI for problemet, tror jeg med bedre driver til FTDI chip problemet kan fjernes. Nogle gange er vi nødt til at re-sætte USB-forbindelse!! The pcb dos ikke genkende FT232R

Hej, Lercio! Interessante skematik af RS232-485 konverter. Ulempen er, at ændringen er nødvendig, når transfer hastighed er nødt til at ske forandringer. Det kan være hjælp med sæt af jumpere selvfølgelig. Er der nogen vide, hvordan fungerer de kommercielle konverteringsværktøjer såsom Adams osv. med automatisk data flow kontrol? -Grid

Tak for din tilbagemelding 7rots51. Vi har fundet problemet, det handler om en defekt i PCB fremstilling som bevirker, at USB jorden (0 V) forbundet til isolerede jord. Fjernelse af kortsluttede grunde, kunne vi fjerne problemet. Det næste problem er, hvordan om ikke-isolerede FT232R enheder? Sådan fjerner du den ikke-isoleret USB problem? Optisk isoleret skulle hjælpe, off-kursus, men er der andre enklere løsning? Er du tilslutter USB skjold til PCB jorden, som foreslået af FTDI support, vil hjælpe? Er det godt at tilslutte USB skjold til PCB jorden direkte? [Quote = 7rots51, 849.407] Jeg finder dette problem i FT232R, bedes du kontakte FDTI for problemet, tror jeg med bedre driver til FTDI chip problemet kan fjernes. Nogle gange er vi nødt til at re-sætte USB-forbindelse!! The pcb dos ikke genkende FT232R [/QUOTE]

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back