sammenhæng mellem PCB-editor og skematisk

P

prsk

Guest
hi .. im nyt for pcb-editor ... jeg er ikke i stand til at bruge dele i en oprettet skematisk direkte i PCB-editor design vindue. kan nogen fortælle mig, hvordan man griber det an? behøver jeg at oprette et nyt footprint for hver del? det er trættende .... tak

PCB-editor som i Altium Designer? Vidste du medtager fodaftryk til hver af de komponenter på skematisk? Vidste du bruger skematiske til at generere PCB, som i "frem påskrift"? Afhænger af hvilken type af komponenter, som du bruger. Hvis du bruger nogle fælles komponenter såsom aksial eller radial TMD, ville de biblioteker, som softwaren tilstrækkeligt. Hvis dine komponenter omfatter nogle sofistikerede pakker gerne 44 eller 64-pin tæller QFP, kan du oprette dine egne fodspor ved at tage hensyn til tæthed, loddebarhed og nogle produktionsvirksomheder spørgsmål. Håndtering af eget bibliotek er en kedelig arbejde i starten, men ved at skabe footprint, får du at vide endnu flere parametre med hensyn til DFP (design for produktion), uanset om det footprint, du designet er muligt for montering. Der er grunde til alt hvad vi gør i PCB design processen =) Cheers!

hi thanx for det svar, jeg ikke oprette et nyt footprint for hver pf delene. Jeg har fundet fodspor for modstande og kondensatorer, men ikke for resten (logiske gates og spænding kilder). Jeg placerede dem i PCB Editor-vinduet ved hjælp af sted reservedele mulighed. hvis jeg er nødt til at skabe min egen bibliotek af fodspor ... kan du fortælle mig, hvordan man griber det an? tak! :)

Hej prsk. Kan du bekræfte, at du bruger Altium Designer?

o sry .. ikke se, at spørgsmålet .. im benytter OrCAD PCB-editor

Jeg bruger aldrig Orcad før, jeg tror, ​​du har til at henvise til den hjælp, manual, som jeg har skrevet før for bibliotek redaktør. http://www.edaboard.com/thread217064.html # 4 Desuden kan du henvise til hjælp til rådighed i softwaren. Husk på, at silketryk af komponenten ikke repræsenterer omridset af den reelle komponent. Vær venlig ikke matcher silketryk til den nøjagtige størrelse af den komponent, du opretter. Du kan tegne omridset af den komponent, brug af andre mekaniske lag, der er for din reference brug og reglen indstilling.

hi .. at manuelle var hjælpsom, men løste ikke problemet .... hvad er fodspor for logiske gates og kilder? og jeg fandt some.drf filer ... ved du, hvordan man kan åbne dem og læse dens indhold? adobe plejer at læse den, ord pad har junk meste .... Hvordan læser jeg detaljerne i fodaftryk? for eksempel, er res400 et fodspor af en resisitor men hvordan kan jeg vide sine specifikationer af længde, osv. og hvordan det er diffeent fra ers500? thx i forvejen!

Faktisk er alle komponenter skal have PCB fodaftryk navn besættes Orcad. Du er nødt til at skabe fodaftryk den glemte komponenter i layoutprogram dig selv og navngive dem, som du ønsker det. Når du har oprettet fodaftryk (i allegro, puder eller en anden layout-programmet) åbne den skematiske model i Orcad, højreklik på den -> edit del -> indstillinger -> pakke egenskaber -> pcb fodaftryk bare skrive det samme navn af fodaftryk, du har oprettet (nøjagtig samme) og gem.

Komponenter har en. DRA udvidelse og kan åbnes fra fil, Åbn, vælg derefter symbolet tegning i bunden af ​​skærmen. For et standard sæt af komponent navne kigge efter data om IPC-7351

hey thx en masse xeratule n Marce .... al af det virkede .. det er en meget klarere nu! :)

hi im stadig har en glitch i Allegro PCB-editor ... Jeg har givet den logiske gates fodaftryk dip14_3, nu høne jeg placere dele manuelt, om at vælge det, vises symbolet for designeren nettet, men ikke får placed.there er ingen fejl enten og resten af ​​de komponenter som dioder, resisitors, osv. fik placeret. Hvordan kan jeg placere logikportniveau symboler? de fremstår som U1, U2, ETS. i den del placeringsliste. takke dig.

Der er gået 3 år siden jeg sidst anvendte allegro og husker ikke at støde et sådant problem. Du kunne måske omdøbe den fodaftryk ligesom du lavede det selv, og prøv igen. Og vær sød at tage sig af skematiske og fodaftryk pin numre konsistens.

um .. hvad mener du med "tage sig af den skematiske og fodaftryk pin numre konsistens"? Jeg brugte en eksisterende fodaftryk i allegro.

Hvis den skematiske og fodaftryk pin-numre ikke stemmer overens, kan der være konsistens problem. Som jeg sagde før du prøve at gemme den samme fodspor med forskellige navn og prøve at bruge det. At nogle gange hjælper.

Jeg prøvede at ændre navnet på den footrint .. det virker ikke i mit tilfælde. thanx for forslaget. :)

hi im stadig har en glitch i Allegro PCB-editor ... Jeg har givet den logiske gates fodaftryk dip14_3, nu høne jeg placere dele manuelt, om at vælge det, vises symbolet for designeren nettet, men ikke ikke få placed.there er ingen fejl hverken og resten af ​​de komponenter som dioder, resisitors, osv. fik placeret. Hvordan kan jeg placere logikportniveau symboler? de fremstår som U1, U2, ETS. i den del placeringsliste. tak.
u nødt til at definere "psmpath" og "padpath" goto setup> brugerens præferencer> Kurve> bibliotek derefter indstille bibliotek til psmpath og padpath til mappe du gemmer dine fodspor ..

de psmpath og padpath er rettet til en mappe kaldet symboler, der har foorptints jeg har brugt. kun de footprins jeg har brugt til logiske gates (dip14_3) er ikke at få placeret på bordet (selv om symbolet vises, og kommandovinduet siger placere komponent). den resisitor, diode og transisitor fodspor fik placeret.

er, at pad-fil, som u brug for, at dip er der? ikke. DRA men. pad fil.

Jeg fandt kun PSM filer til tilsvarende DRA filer i pcb editor. Jeg fandt en masse pad filer som smd425rec220, pad60cir42 osv., men noing på dip. problemet er, at jeg ikke kan finde pad filer til res400 og to107 som jeg brugte i design og de fik placeret.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back