Simulering af split ring resonator (SRR) med HFSS

R

rachidrian

Guest
Jeg vil gerne gentage denne artikel: Elektromagnetisk parameter hentning fra inhomogene metamaterialer, men jeg har finde et stort problem i den fase af S11. mellem 13,2 GHz og 20 GHz helpe mig for at finde Dette problem? at se strusture af SRR + artiklen (fil joinig) takker sin

hfss bruger exp (JWT) tidsafhængighed mens de forfattere bruge exp (-IWT) tid afhængighed ...

har en træningscomputer værker af SRR MED HFSS simuleringer?

Måske du vil have løst dit problem. Men for Post, har jeg prøvet flere simuleringer af den medfølgende fil. Først og fremmest er du nødt til at udvide feje op til 20 GHz. Sandsynligvis Solution Frequency er lav, men det numerial problemet fortsætter. Faser i S11 og S21 ser ud til at blive fejet. Nogle gange, det papir tal er uncomplete, eller de givne simualting betingelser ikke er de endelige dem, ikke den simulere kode. Det er min mening. Måske en anden kunne tilføje mere info. Bye, Pere

Jeg kan ikke forstå, hvorfor bruger du deembed afstand 2,5 mm??

kan du give en henvisning smith.pdf at læse, fordi jeg ikke kan downloade?

hej coungtran, jeg downloadede zip-fil, men kun S11 grafen kan ses i denne fil. hvordan kan vi plotte S21 parameter? tak for hjælpen

Hej asonds, da det ikke har fået den anden waveport, kan du ikke plotte S21 tror jeg, skal du tilføje 2. waveport konfronteret med 1. en i samme kasse og resimuler.

Har nogen været i stand til at reproducere resultaterne af papiret? I simulerede den samme struktur i HFSS (fig. 2 af papir), og resultaterne er meget anderledes end, hvad de får for S11 og S21.

hej coungtran, jeg har hentet SRR1correct.zip fil. I tilsættes til den anden waveport i luftkassen. I tilsluttet ligningerne at opnå brydningsindeks, permittivitet og permeabilitet. Men jeg kunne ikke opnå det samme resultat som i smed papiret. Kan du hjælpe mig med at opnå de samme resultater? Tak for hjælpen

Hej Er der nogen der er fundet de samme resultater af Smith papir? Hvis ja, kan du hjælpe mig med at finde de samme resultater. (Især brydningsindekset, permittivitet og permeabilitet) Tak ...

Jeg har det samme problem, min | S |. Re (Z) og Arg (S) Tallet svarer til det på papiret, men Re (n). ε og μ er forskellige. kan nogen fortælle mig, hvad er mit problem?

Hej Everbody, jeg har det samme problem. Jeg fik S-parametre, men kunne ikke få de korrekte effektive parameterværdier. Hvis der er nogen der kan forklare at opnå disse parametre?

Hej fremmest bør du skrive Matlab kode N og Z og epsilon-og mu der er repræsenteret af Smith i hans oplæg om Physical Review 2005.

Alt, jeg ved ikke, om dette stadig er ønsket eller ej, men jeg har været i stand til at simulere enhedscellen vist i figur 2 på papiret, "Elektromagnetisk parameter hentning fra inhomogene metamaterialer." Størrelserne af for min S-parametre svarer hvad der er vist i figur 3a. Faserne i mine S-parametre er modsat af, hvad der er vist i figur 3b (dvs. I kan plotte den korrekte fase, hvis jeg plot-Arg (S21)). Baseret på disse resultater, jeg tog S-parametre (jeg omvendt mit resultat for Arg (S21)), har importeret dem til Matlab, og ekstraheres brydningsindeks, impedans, permittiviteten, og permeabilitet. Mine grafer netop svarer til dem vist i figur 3C, 3D, 3E og 3F. Jeg vil gerne dele disse koder med nogen, der kan lide dem - jeg har ikke skrive i første omgang, fordi denne tråd har været inaktiv for en stund, og jeg ønskede ikke at spilde tiden, hvis det ikke var nødvendigt. Jeg vil gerne vide, hvorfor de faser for mine S-parametre er modsatte af, hvad der er vist i avisen. Nogen indsendt det var, fordi forfatterne bruge en e ^ (-IWT) tid konvention i forhold til teknik-konventionen af ​​e ^ (JWT). Jeg kender denne forskel i konvention årsager spørgsmål, men jeg forstår ikke det nok at kende de præcise konsekvenser. Enhver hjælp ville være dejligt. Dejlig dag, Jeff

Her er min simulering af SRR, kan du uploade din Matlab kode, så

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back