Simulering af split ring resonator (SRR) med HFSS

Howdy ... Smiths papir (2005) er korrekt, hvis du omarbejde de matematik for exp (j * w * t), så du kan bruge resultaterne direclty fra HFSS uden behov for at ændre fase af S21. Men hvis du simulere hans SRR-wire medium i HFSS med Floquet porte, vil du få subtilt forskellige resultater, der er afhængige af Floquet havnen - struktur adskillelse. Se min post om http://www.emtalk.com (mit brugernavn er kelvinjn i dette forum) Hvis nogen har oplevet dette problem med HFSS jeg ville være interesseret i at diskutere. Cheers ...

Hej hver 1, jeg arbejder på en SRR struktur, det samme som fra Pendry IEEE Vol 47 nr. 11. Som alle ovenstående jeg nødt til at hente de effektive parametre (eps, mu) fra spredningen parametre beregnet ved hjælp af HFSS. Ved hjælp af hente fremgangsmåde som i PRB 65 195104 eller ækvivalent PRE 71 036617, ville jeg forvente de samme resultater som angivet i PRE 68 065602, (negativ Re (MU) og Im (EPS) og positiv Re (eps) og Im (mu) inden for resonans band), men resultaterne er helt anderledes. Jeg sandsynligvis ikke stille de rette betingelser for tegn på Re (z) og Im (n) Simuleringen udføres bare for en enhedscelle af SRR Den excitation sker ved betyde en waveport med Efield parallelt med SRR flyet og H felt parallelt med SRR akse som randbetingelse jeg PEC til overflader vinkelret på det elektriske felt, mens PMC for overfladen vinkelret H område (fra Journal of Applied Physics Vol. 90, N. 10), Dette skal sikre, at strukturen ses som en enhedscelle af en forlænget periodisk struktur. Jeg vedlagt HFSS filen, MATLAB filen og de data, der kommer fra HFSS og alle de referencer, jeg har nævnt. Jeg håber at få nogle gode tips. Salva

Hej alle, jeg ser langs diskussion om simulering af SRR i HFSS her meget god artikel fra HFSS bruger Floquet tilstand, virkelig meget god artikel her det hensyn til alle

Dette er faktisk en meget nyttig artikel i hjælp HFSS hjælp Floquet porte

Jeg får præcis det resultat, som Smith 2005 papiret. Copie de SRR1.rar er den rigtige fil. u kan bruge det. plotte S11_mag, S21_mag, -1 * S11_phase (i rad), -1 * S21_phase (i rad) højreklikke på plottet figuren, og eksportere plottet til en tekstfil. bruger Excel til at slette de første linjer, som indgår beskrivelserne og deembed fase og gemme den rene datafil. bruger ikke deembeding træk ved waveport af HFSS. gør, at urself i Excel. Deembeding betyder, at når den fase er sprunget og gøre figuren diskontinuerlig, du bevæger dig, at en del i sin kontinuerlige spor, i dette tilfælde for S11_phase der er en diskontinuitet i 13 ~ 20 GHz, redigere figuren og gøre det løbende. håber u få det! ligesom billedet.
84_1270502546.jpg
importere dem én efter én i Matlab, og wriet: Gem S11_mag klar import den næste spare S21_mag og så videre ... nu bruge den vedhæftede m-fil. Bemærk, at X ikke er tykkelsen af ​​pladen, er tykkelsen af ​​en celle.

Hej, Kan myebook du tale mere om deembedded proces med CST MWS? Takket meget Zhang

Hi, kan illustrere denne ekstraktionsmetode ved at få de reelle og imaginære dele af effektive permittivitet og permeabilitet ved at simulere en 10 mm lang med en 50Ω mikrobåndlederen på FR4-epoxy med en tykkelse på 1,6 mm ε relative = 4,4 og tabstangent = 0,022; ved hjælp HFSS og Matlab. Tag et kig på mit projekt udført af HFSS, er resultaterne ikke good.there 's et fald i den effektive permittiviteten, når frekvensen stiger, hvilket ikke er tilfældet, ved hjælp af LineCalc af Agilent ADS Jeg bemærkede, da frekvensen øge permittiviteten stigningen også (korrekt)! !! Så hvad er problemet?

Hej, har fået det fra smeden SRR + wire hfss fil, Kan nogen venligst oplyse dette ... mag (S21) * (cos (-ang_deg (S21)) + cmplx (0, 1) * sin (-ang_deg (S21))) MAG (S11) * (cos (-ang_deg (S11)) + cmplx (0, 1) * sin (-ang_deg (S11))) Jeg har læst smed papiret, men ved ikke, hvor denne ligning kommer fra? Jeg vil sætte pris på hvis nogen kan du komme tilbage til mig hurtigst muligt ...

Jeg tror cmplx (0,1) = j eller sqrt (-1) disse udtryk giver S11 og S12 som komplekse størrelser

hiii, jeg forsøger også at retrive parameter ELC resonator. Men S21 er nul for denne struktur. Jeg simulering af Journal of Applied Physics 110,014909 (2011) {Ultratynd multiband gigahertz metamaterial absorber} kan nogen hjælpe mig, hvordan man retrive parameter for denne struktur [color = "Silver"] [size = 1].?? - -------- Indlæg tilføjes 18:33 ---------- Forrige post var på 18:06 ---------- [/size] [/color] Hvis nogen simulater denne SRR struktur eller ELC resonator med master / slave randbetingelse med plan bølge excitation. skal du uploade det eller besvare hvordan du bruger ovennævnte grænse og excitation ....

Hej Dears, jeg er et nyt medlem i denne gruppe, og jeg er en ingeniør. Jeg vil have dig til at hjælpe mig for mit problem.I arbejde på CST SRR for metamaterialer, men resultatet for permitivitet og permeabilitet er ikke sandt --- kan nogen hjælpe mig med dette problem?

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back